For højt blodtryk..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

498 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. marts 2010

Kristina V

Hvor fesen er det ikk lige..

har lige været til 35 uger undersøgelse, og har for højt blodtryk, og hævet ben.. så nu skal jeg til at tage mit blodtryk, da hun er bange for svangerskabsforgiftning..

Men har lige et spørgsmål. Hvad kommer sådan noget af?

Jeg er jo så langt henne at hvis der er noget, kan han godt komme ud nu uden de stor komplikationer, så synes ikke jeg er bange, men man undre da sig over hvad det kan komme af..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

Anne85

Hej sveske!!

Øv bøv... Men jeg tror nu ikke du skal være så nervøs!
Jeg har også sindssygt meget vand i kroppen og har fået strenge ordrer om at være opmærksom på symptomer som ondt lige under brystet, hovedpine og flimren for øjenen.
Var din urin blank??

Og hvorfor man udvikler det.. Tja det er der ikke rigtig nogen der ved... Men der er påvist sammenhæng mellem overvægt, forhøjet blodtryk, arv (altså hvis din mor også havde det) og andre ting...

Men du blir vel fulgt lidt tæt nu?? Sku du ikke også scannes i næste uge??? Mener nemlig en af de ting der kan ske er at moderkagen svigter og barnet derved ikke får mad nok... Men de vil jo ku se til scanning om han vokser som han skal

og så blandede jeg mig lige igen... Selvom jeg ikke hører til gruppen

Anmeld

11. marts 2010

Joan ( Smallie )

Kristina V skriver:

Hvor fesen er det ikk lige..

har lige været til 35 uger undersøgelse, og har for højt blodtryk, og hævet ben.. så nu skal jeg til at tage mit blodtryk, da hun er bange for svangerskabsforgiftning..

Men har lige et spørgsmål. Hvad kommer sådan noget af?

Jeg er jo så langt henne at hvis der er noget, kan han godt komme ud nu uden de stor komplikationer, så synes ikke jeg er bange, men man undre da sig over hvad det kan komme af..

Har du noget i din urin?

Da jeg var i uge  29 med Niels begyndte mit bt at stige og jeg blev også holde meget øje med for havde også masser af vand i kroppen. Da jeg var i uge 38 fik jeg endnu mere vand omkring 25 kg og der bestemte de sig for at sætte mig igang og det lykkes dem så ikke efter 3 dage så han blev taget ved aks.

Med Anne var jeg sygemeldt fra uge 15 for at holde bt nede og det gik også fint ind til jeg gik i fødsel. Jeg har en måling fra sygehuset der hedder 224/161 så det er lige i over kanten.

For mit vedkommende så er det vist fordi min krop syntes det er hårdt at være gravid. Men de siger jo at det er fordi at de blodkar over til barnet ikke er så gode mere og så skal din krop have mere tryk på for at få blod der over.

Og nej du skal ikke være bekymret for de ser tiden an og hvis det bliver meget værre så sætter de dig igang

Anmeld

11. marts 2010

BellaT

Øv! Men godt at du er så langt nu, hvis det skulle blive slemt.

Ingen ved hvad der forårsager det. De 1000 teoriers sygdom kaldes det vist også.

Overvægt KAN være en årsag. Men man kan også være slank og få det. Har ens mor haft det, er der større risiko for at få det.

Fiskeolie og ekstra kalk skulle virke forebyggende.

Og når man har fået det, så er hvile MEGET vigtigt. Virkelig vigtigt med hvile. Læg dig på sofaen og bliv opvartet. Ved godt det er forfærdeligt svært, men det er den eneste kur.

Ring straks til fødegangen hvis du får pandehovedpine, ondt ved solar plexus og synsforstyrrelser/flimren for øjnene.

God bedring fra Helle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.