Hjælp til strikkeopskrift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.376 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. marts 2010

Dictes mor

Jeg er ved at strikke en lille bluse til baby, og er nået til et sted i opskriften, hvor jeg sidder fast. Jeg håber, at I kan hjælpe. Der står:

"Luk af til ærmegab i begge sider, på hver 2. p, for 2,1,1 m = 56 m."

Kan I forklare, hvad det er jeg skal gøre, jeg er helt blank.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

Skouboe

Du skal på pind 1 lukke de 2 yderste masker af, pind 2 strikker du bare igennem, pind 3 skal du lukke 1 maske af i hver side og pind 4 strikker du igennem, pind 5 lukker du 1 maske af i hver side...

Du skal efter du har lukket de 8 masker af (2,1,1 i hver side) ende med 56 masker på din pind.

Det lyder iøvrigt som en drops opskrift

Anmeld

12. marts 2010

Dictes mor

Skouboe skriver:

Du skal på pind 1 lukke de 2 yderste masker af, pind 2 strikker du bare igennem, pind 3 skal du lukke 1 maske af i hver side og pind 4 strikker du igennem, pind 5 lukker du 1 maske af i hver side...

Du skal efter du har lukket de 8 masker af (2,1,1 i hver side) ende med 56 masker på din pind.

Det lyder iøvrigt som en drops opskrift

Tusind tak skal du have, så giver det pludselig mening! Juhu, så fortsætter jeg idag med strikkeriet. Ja det er vist en drops opskrift, de er meget gode er de ikke?

Anmeld

12. marts 2010

Skouboe

Majastina skriver:

Tusind tak skal du have, så giver det pludselig mening! Juhu, så fortsætter jeg idag med strikkeriet. Ja det er vist en drops opskrift, de er meget gode er de ikke?

Jo, det er nogle udemærkede opskrifter, og der er en masse forskellige i forskellige sværhedsgrader

Og så er det super sødt det meste af det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.