Lidt ulækkert men har brug for hjælp ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. marts 2010

Carina1990

Håber nogen vil svare mig på det-.

Igår aftes var det li som om slimproppen kom men det var ikk en prop som sådan men rigtig meget udflæd det var virkelig slemt og så cirka en time efter fik jeg bar rigtig mange plukveer, li efter hinanden og så har jeg faktisk haft plukveer hele natten.

Er meget i tvivl om hva jeg ska og hva det er der sker? Fæler mig helt underlig og afkraftetidag hva tror i ? Håber i vil hjælpe mig ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

RumlesMor

Læg dig ned - slap af og mærk efter på veerne.

Slimproppen kan sagtens komme dage forud for selve fødslen.

Rigtige veer kan mærkes, og de skal være generende på en måde hvor du ikke kan tænke på andet samtidig...så er du ved at være der. Men ring da til din jordemoder/fødegangen. Hellere ringe en gang for meget, end for lidt. De er vant til det!

Anmeld

11. marts 2010

Carina1990

Tusind tak for hjælpen li et spørgsmål kan man godt ha nogen enkelte veer udan at der så kommer flere for har haft sådan at jeg næsten ikk ku være ved mig selv 3 gange men ikk noget regelmæssigt ..?

Anmeld

11. marts 2010

mortilfreja

Hej.

Jeg synes du skal ringe til fødegangen og spørge dem så du ikke går og er unødvendigt bange og måske stresser over det. Det stresser oz barnet.

Hvornår har du termin??

Kram

Anmeld

11. marts 2010

Carina1990

D. 15 april men de har vurderet hende større så det kan jo sagtens være

Anmeld

11. marts 2010

RumlesMor

Carina1990 skriver:

Tusind tak for hjælpen li et spørgsmål kan man godt ha nogen enkelte veer udan at der så kommer flere for har haft sådan at jeg næsten ikk ku være ved mig selv 3 gange men ikk noget regelmæssigt ..?

Ja, man kan godt have enkelt-stående veer - men så det som regel i optakten til de begynder at blive regelmæssige.

Ring til fødegangen (mest for at berolige dig selv) og tag evt. et afslappende bad og smid dig på sofaen med en film og slap godt af. Du er sikkert også lidt uligevægtig hvis din nattesøvn er blevet afbrudt af mange pluk-veer.

Anmeld

11. marts 2010

Bayze

Carina1990 skriver:

Håber nogen vil svare mig på det-.

Igår aftes var det li som om slimproppen kom men det var ikk en prop som sådan men rigtig meget udflæd det var virkelig slemt og så cirka en time efter fik jeg bar rigtig mange plukveer, li efter hinanden og så har jeg faktisk haft plukveer hele natten.

Er meget i tvivl om hva jeg ska og hva det er der sker? Fæler mig helt underlig og afkraftetidag hva tror i ? Håber i vil hjælpe mig ?

Det med slimproppen behøver ikke betyde noget i sig selv, men skal nok ses i sammenhæng med eventuelle andre fødselstegn, som andre også er inde på. Ca 2 ½ måned før min termin (12. april - så det er tæt på din:-)) der røg min slimprop og jeg havde en hel dag der oplevedes som én lang plukve. Det var simpelthen sex der gjorde udslaget. Jeg blev bekymret og frygtede at fødslen var ved at gå i gang, så jeg talte med min jordemor om det. Hun sagde at slimproppen sagtens kan ryge længe før termin og at den blot gendanner sig selv. Og at det i øvrigt ikke er sjældent at sex kan føre til at slimproppen ryger og at man oplever øgede plukveer men at det ikke i sig selv var noget at være bekymret for. Men hun anbefalede dog alligevel at vi lige lagde sex på hylden frem til uge 34 (hvor man ikke gør noget for at stoppe fødslen hvis den går i gang). Men nu er du jo så tæt på termin og jeg har læst indtil flere steder at det er meget typisk at slimproppen ryger 3-4 uger før termin og altså ikke umiddelbart i forbindelse med fødsel ligesom fx fostervand. Så jeg ville ikke umiddelbart tage det som tegn på at fødslen er nært forestående med mindre der altså er andre ting der peger i den retning:-)

Men nu er det tæt på hva´ - uhh jeg er selv så spændt på det hele:-)

Kh Tina 

Anmeld

11. marts 2010

Julius`s Mor

Det lyder helt som mig 3 uger før min søn kom til verden. Men vil daråde dig til at ringe til fødegangen om ikke andet så bare for at blive tjekket- ved godt hvordan det er at gå rundt og bekymre sig og hellere ringe engang for meget end engang for lidt og de er jo så søde og rare derinde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.