Gode råd til ammestop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.852 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. marts 2010

Ox.

Hej piger!

Jeg skal begynde på arbejde igen mandag, og i forbindelse med mit job, skal jeg på 2 ugers kursus i april, hvor jeg ikke er hjemme, og i den forbindelse vil jeg ikke kunne amme min datter som på nuværende tidspunkt er 7 måneder.

Vi har talt om et stykke tid nu at jeg skal stoppe med amningen, men problemet er at min datter hverken bruger sut eller sutteflaske, for hun vil simpelthen ikke, hun bruger tommee tipee lidt om aftenen, til hygge med lidt mælk i, men det er absolut ikke noget hun vil bruge til et helt måltid om natten, vi har prøvet utallige gange, men hun laver "kast op" lyde så snart det når munden ..

Er der andre med børn der har haft det på samme måde, og hvad gjorde i så da i stoppede amningen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

Ox.

Slet ingen? ...

Anmeld

10. marts 2010

Cris

Ja, og bare rollig, alt skal nok gå. Når du ikke er der, så er du ikke der og så ammer hun ikke. Måske bliver hun lidt forvirret i starten, men de lærer lynhurtigt, at når mor ikke er der, så er der ingen bryst   Hun vil ikke mangle mælk, for hun kan få lidt i koppen, flasken eller/og i hendes mad. Tidligt om morgenen og om aftenen (og måske natten, hvis du stadig har lyst til det) kan du amme hende, ingen grund til at stoppe det hele, hvis du gerne vil forsætte lidt længere med amning. Og om dagen kan hun puttes i barnevognen og hun skal nok falde i søvn. Så alt skal nok gå

Anmeld

10. marts 2010

Ox.

Cris skriver:

Ja, og bare rollig, alt skal nok gå. Når du ikke er der, så er du ikke der og så ammer hun ikke. Måske bliver hun lidt forvirret i starten, men de lærer lynhurtigt, at når mor ikke er der, så er der ingen bryst   Hun vil ikke mangle mælk, for hun kan få lidt i koppen, flasken eller/og i hendes mad. Tidligt om morgenen og om aftenen (og måske natten, hvis du stadig har lyst til det) kan du amme hende, ingen grund til at stoppe det hele, hvis du gerne vil forsætte lidt længere med amning. Og om dagen kan hun puttes i barnevognen og hun skal nok falde i søvn. Så alt skal nok gå

Ok

Jeg fik hende passet natten over for første gang hos min mor i lørdags, og der gik det nemlig helt galt, hun skreg hele natten, hvor jeg normalt ammer hende når hun vågner, men jeg tror efterhånden det er blevet til en vane for hende i stedet for noget hun har brug for ..

Men skal jeg bare fortsætte med natamningen, og så lade far om det med at prøve at få hende til at falde til ro når jeg tager afsted? .. Jeg håber lidt hun finder ud af det i løbet af de første dage jeg er afsted ..

Anmeld

10. marts 2010

Cris

Hvis du ammer om natten så er det ligemeget om hun bruger 5 sutter eller slet ikke nogle. For det er bryst de søger ikke en sut :-D  Så hun bliver helt forvirret. Men hvis det er kun en nat, så må din mor eller far tale til ti og tage kampen... Hun kan hygge med en flaske lidt, men hun vil være så træt, at hun vil skrige for at finde brystet og så falde i søvn igen... Desværre er der ikke nogle "magic tricks" Men det kunne være, at hun pludseligt vænner sig at tage en flaske midt om natten i stedet for bryst? Børnene kan pludseligt lave nogle uventet... Far eller mormor skal nok finde ud af det om dagen. Men om natten bliver det svært... Måske kan du fra nu af lade far give hende en flaske en gang i mellem, så hun vænner sig at tage en flaske sammen med ham? Og så kan de måske få det lidt bedre, når du ikke er der om natten.

Anmeld

10. marts 2010

N&J

Hej Sussie, jeg blev lidt tvunget ud i et ammestop, da Nikita var 8 mdr. og noget, da jeg måtte på stærke smertestillende, og havde forsøgt alt i en flaske, eller det troede jeg ihvertfald, den første aften og nat var et rent helvede, intet hjalp, men allerede dagen efter gik det lidt bedre, jeg prøvede med en kop sødmælk, halvt sød og halvt vand, yoghurt, bolle og vand til, endte så med at prøve færdig-brikken med mme, varmet i et vandbad, og hun tog den til min enorme store overraskelse, da hun ikke ville have mme når jeg blandede den, og selv om hun søgte mod mit bryst i en lille periode efter, så var det nok hårdere for mig end for hende.. 

Du må simpelthen prøve dig frem, men jeg sov jo med Nikita hver dag, så hun havde jo mig ved sig konstant, og ja selv om hun falder i søvn i sin egen seng, så vågner hun altid og vil over og ligge ved moar..  så ved egentlig ikke hvor god min løsning er, men i dag får hun hverken bryst eller flaske.. 

Anmeld

11. marts 2010

Halbschön

Sussie&Lilje skriver:

Hej piger!

Jeg skal begynde på arbejde igen mandag, og i forbindelse med mit job, skal jeg på 2 ugers kursus i april, hvor jeg ikke er hjemme, og i den forbindelse vil jeg ikke kunne amme min datter som på nuværende tidspunkt er 7 måneder.

Vi har talt om et stykke tid nu at jeg skal stoppe med amningen, men problemet er at min datter hverken bruger sut eller sutteflaske, for hun vil simpelthen ikke, hun bruger tommee tipee lidt om aftenen, til hygge med lidt mælk i, men det er absolut ikke noget hun vil bruge til et helt måltid om natten, vi har prøvet utallige gange, men hun laver "kast op" lyde så snart det når munden ..

Er der andre med børn der har haft det på samme måde, og hvad gjorde i så da i stoppede amningen?

Hej søde.

Jeg startede jo i skole igen i sidste uge, og var derfor nødt til at stoppe amningen. I starten ville Nicolai heller ikke tage flaske, og den eneste flaske han egentlig vil ta, er den fra MAM. I starten da vi skulle over på flaske, hjalp det, at det var kæresten eller andre der gav ham mad, for når han var hos mig, så forbandt han det med, at han skulle ha fra brystet... Nu går det rigtig fint, og han er på flaske i dagtimerne, når jeg er i skole, og så blir han ammet om natten og tidlig morgen, hvor jeg stadig er sammen med ham.

De dage hvor jeg er hjemme, får han lidt fra mig, men det er ikke meget. Har været nødt til at skære rigtig meget ned for amningen i dagtimerne, for ellers ville jeg jo eksplodere her i skolen..

(Er også i skole nu, vi har om graviditet og fødsel - ikke lige frem fordi de kan lære mig noget nyt lige nu)

Anmeld

11. marts 2010

Ox.

Tak for svarene piger!

Skulle nok også lige have nævnt at hun kun nat ammer, hun ammer ikke om dagen der får hun grød/rugbrød osv ..

Det er natamningen jeg synes er enormt svært at skære ned på, men tror jeg vil prøve at tage lidt af jeres råd og se om det ikke kan hjælpe lidt på det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.