Så skal vi på fertilitetsklinik :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

598 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. marts 2010

Dorthe1986

Den 6. april skal vi en tur til Skive til forundersøgelse Vi har prøvet siden februar sidste år, men efter 8 måneder fik jeg konstateret pco Nu håber jeg bare at mandens soldater er i en okay form

Problemet er bare at jeg er overvægtig, så ved med garanti at de vil sige at jeg skal tabe mig inden de vil gå i gang. Har læst i deres informationsbrochure at de ikke behandler kvinder med bmi over 34 og min er så 35, 6  Men har i en ide om hvor meget de vil have mig til at tabe mig før de vil starte behandling? er 10 % realistisk til en start? Men det bliver helt klart en fantastisk motivation at hvis man taber sig så får man (måske) en lille baby Glæder mig bare så meget til at komme derned og endelig føle at det er nogle læger der har bare en smule forstand på det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

benthe :-)

hejsa
vil bare sige af jeg for jer
benthe

Anmeld

10. marts 2010

MM1987

Flere herinde anbefaler bogen "spis dig gravid"...har du den??

Nu er det jo nemt for mig at sige da jeg ikke skal tabe mig, men jeg har faktisk læst at både alm. og overvægtige har gavn af motion og sund kost, da det vidst er noget med musklerne og insulin niveauet...

Så selvom jeg ikke skal tabe mig (jo måske 5 kg vil hvis jeg skal være kritisk) så er jeg begyndt at motionere...

Jeg er slet ikke til slanekure for de holder ikke, og jeg tror ikke på at leve ekstremt et par måneder, men hvad så med bagefter.

Jeg tror man skal finde ting i sin hverdag som er nemme at skifte ud til et sundere alternativ. F.eks. spiser jeg aldrig hvidt brød, og jeg savner det ikke, og det er bare ét eksempel.

Så tror jeg man skal finde en motions form man synes er sjov, så det ikke er sur pligt hvergang man skal afsted. For så holder man ved...

Jeg synes selv det er rigtig svært, men det er livstilsændring og ikke slankekur der skal til...

Christian Bitz bog "din sundhed" har jeg og synes den er rigtig god...

Held og lykke med det, og er sikker på at det nok skal lykkedes, og prøv også at tænke på alle de fordele der er ved ikke at bære på for mange overflødige kilo når du er gravid...

KNUS

Anmeld

10. marts 2010

Dorthe1986

Mia Maia skriver:

Flere herinde anbefaler bogen "spis dig gravid"...har du den??

Nu er det jo nemt for mig at sige da jeg ikke skal tabe mig, men jeg har faktisk læst at både alm. og overvægtige har gavn af motion og sund kost, da det vidst er noget med musklerne og insulin niveauet...

Så selvom jeg ikke skal tabe mig (jo måske 5 kg vil hvis jeg skal være kritisk) så er jeg begyndt at motionere...

Jeg er slet ikke til slanekure for de holder ikke, og jeg tror ikke på at leve ekstremt et par måneder, men hvad så med bagefter.

Jeg tror man skal finde ting i sin hverdag som er nemme at skifte ud til et sundere alternativ. F.eks. spiser jeg aldrig hvidt brød, og jeg savner det ikke, og det er bare ét eksempel.

Så tror jeg man skal finde en motions form man synes er sjov, så det ikke er sur pligt hvergang man skal afsted. For så holder man ved...

Jeg synes selv det er rigtig svært, men det er livstilsændring og ikke slankekur der skal til...

Christian Bitz bog "din sundhed" har jeg og synes den er rigtig god...

Held og lykke med det, og er sikker på at det nok skal lykkedes, og prøv også at tænke på alle de fordele der er ved ikke at bære på for mange overflødige kilo når du er gravid...

KNUS

Altså du må endelig ikke tro jeg har noget imod at tabe mig... slet slet ikke, der har bare været manglende motivation men den er der jo helt klart når det drejer sig om at få en lille

Men ja jeg har bogen spis dig gravid og jeg må lige anskaffe dig den bog du skriver om også

Anmeld

10. marts 2010

MM1987

Dorthe1986 skriver:

Altså du må endelig ikke tro jeg har noget imod at tabe mig... slet slet ikke, der har bare været manglende motivation men den er der jo helt klart når det drejer sig om at få en lille

Men ja jeg har bogen spis dig gravid og jeg må lige anskaffe dig den bog du skriver om også

Det tror jeg heller ikke... - så har jeg formuleret mig forkert...

Det var mere omkring det med hvor mange kg., jeg ved ikke hvor mange de forlænger, men jeg tror bare mere på en reel livstilændring end på at tabe 10 eller 20 kg. Og det er jo svært for både dig og mig, uanset overflødige kilo.

Jeg synes i hvert fald hans tilgang til det er utrolig god...

Og ja ønskebarnet er den bedste motivation nogensinde...

Anmeld

10. marts 2010

otlitrom

Mia Maia har skrevet det så fint, det jeg også ville skrive.

Så jeg vil bare ønske held og lykke og håbe at kampen ikke bliver for lang!!

Lige meget hvad, så er den her gruppe et godt sted at få luft, så vi skal bare bruge hinanden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.