Flere herinde anbefaler bogen "spis dig gravid"...har du den??
Nu er det jo nemt for mig at sige da jeg ikke skal tabe mig, men jeg har faktisk læst at både alm. og overvægtige har gavn af motion og sund kost, da det vidst er noget med musklerne og insulin niveauet...
Så selvom jeg ikke skal tabe mig (jo måske 5 kg vil hvis jeg skal være kritisk) så er jeg begyndt at motionere...
Jeg er slet ikke til slanekure for de holder ikke, og jeg tror ikke på at leve ekstremt et par måneder, men hvad så med bagefter.
Jeg tror man skal finde ting i sin hverdag som er nemme at skifte ud til et sundere alternativ. F.eks. spiser jeg aldrig hvidt brød, og jeg savner det ikke, og det er bare ét eksempel.
Så tror jeg man skal finde en motions form man synes er sjov, så det ikke er sur pligt hvergang man skal afsted. For så holder man ved...
Jeg synes selv det er rigtig svært, men det er livstilsændring og ikke slankekur der skal til...
Christian Bitz bog "din sundhed" har jeg og synes den er rigtig god...
Held og lykke med det, og er sikker på at det nok skal lykkedes, og prøv også at tænke på alle de fordele der er ved ikke at bære på for mange overflødige kilo når du er gravid...
KNUS
Anmeld