Tripp Trapp vs. Danstol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.922 visninger
15 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

Pige2009

Er der nogen der har erfaringer med Danstolen? Og hvem kan fortælle mig hvodan den klarede sig i TÆNKs test af højstole? Det er ikke til at finde nogen steder.

Jeg var overbevist om, at jeg skulle have Tripp Trapp til Laura, men den løber op i 2000,- med hynde og babyindsats Lige nu har jeg set de har Danstolen på tilbud i den nye Kære Børn butik i Odense til kun 699,- inkl. hynde og bøjle, så jeg overvejer da klart dette alternativ, da der er mange penge at spare ved at købe den.

K.h. Linda.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

sabi1979

Vi har Danstolen og er helt tilfreds med den

Anmeld

10. marts 2010

MetteT

Vi er også fuldt ud tilfreds med vores danstol..

Anmeld

10. marts 2010

Lise

Tripp Trapp stolen scorer topkarakter i testen med 79%. Herefter kommer Brio Sit og Ikeas Antilop.

Babydan Danstol ligger nr 5 med en samlet vurdering på 51%

Det her skriver de om Danstolen:

Danstolen fra BabyDan klarer sig til en middel bedømmelse i testen.
Dette primært fordi stolen ikke klarer testen af styrke og holdbarhed og fordi stolens overflader og samlinger ikke er i orden.

Det er det øverste rygstykke på stolen, der ikke er lavet solidt. Det går løs under afprøvningen af stolens styrke. Rygstykket er sat fast ved hjælp skruet ind i kanten på en formpresplade og ved belastningen er det ikke stærkt nok til at holde på skruerne.

Stolen klarer testen af stabilitet, men den er tæt på vippepunktet under afprøvningen og dermed hører den ikke til de mest stabile stole i testen.

Stolen giver god mulighed for justering af dybde og højde af både sæde og fodstøtte, hvilket betyder at stolen kan tilpasses børnenes størrelse og bordets højde. Ryglænet er noget bagudlænet, hvilket betyder at den underste rygstøtte let kan gå hen og blive generende for børnene. Samtidig er sædets forkant relativ spids, hvilket betyder at det ikke er rart for børnene at sidde med benene på kanten.

På det eksemplar vi fik leveret var fineren på undersiden af sædet i stykker ved levering da dæk-fineren var flappet meget op.

Stolen er relativ besværlig at samle, fordi det er svært at få huller og skruer til at passe sammen, samtidig med at de forskellige dele skal holdes på plads.

Stolen bærer Dansk Varefakta Nævns (DVN) mærke.
Lise

Anmeld

10. marts 2010

anna-jonas

Vi har hele 2 danstole................og er tilfredse. Den ene er faktisk 14 år gammel, og er robust. Den anden er næsten ny, og man kan se på den, at der er produktudviklet igennem årene. Der er således en rund kant på, der hvor lårene rammer, og ryglænet er blevet højere og mere robust.

Det der er forskellen på denne og trip-trap (efter min mening), er at Trip-trap er nemmere at regulere, og man kan indstille sædets og fodbrættets dybde, desuden kan man i et snuptag afmontere bøjlen........................hvor man med Danstolen skal have en del værktøj i brug. Desuden kan man til trip-trappen få en ekstra rygstøtte, til de helt små...................som er rigtig god at have, når det at sidde i en stol er nyt.

Men alt andet lige, så synes jeg at en trip-trap er voldsom dyr, i forhold til Danstolen.................som er en udemærket stol.

Mette

Anmeld

10. marts 2010

Frejasmor

Hvis man godt vil have noget brugt, kan der være mange penge at spare...

Har du set på den blå avis. Jeg har købt min trip trap brugt for 400 og man kan faktisk ikke se den har været brugt..

Såkan man jo købe hynde og babyindsatsen fra ny, så sparer man jo stadig en del

Anmeld

10. marts 2010

MorTilGustav

Lise skriver:

Tripp Trapp stolen scorer topkarakter i testen med 79%. Herefter kommer Brio Sit og Ikeas Antilop.

Babydan Danstol ligger nr 5 med en samlet vurdering på 51%

Det her skriver de om Danstolen:

Danstolen fra BabyDan klarer sig til en middel bedømmelse i testen.
Dette primært fordi stolen ikke klarer testen af styrke og holdbarhed og fordi stolens overflader og samlinger ikke er i orden.

Det er det øverste rygstykke på stolen, der ikke er lavet solidt. Det går løs under afprøvningen af stolens styrke. Rygstykket er sat fast ved hjælp skruet ind i kanten på en formpresplade og ved belastningen er det ikke stærkt nok til at holde på skruerne.

Stolen klarer testen af stabilitet, men den er tæt på vippepunktet under afprøvningen og dermed hører den ikke til de mest stabile stole i testen.

Stolen giver god mulighed for justering af dybde og højde af både sæde og fodstøtte, hvilket betyder at stolen kan tilpasses børnenes størrelse og bordets højde. Ryglænet er noget bagudlænet, hvilket betyder at den underste rygstøtte let kan gå hen og blive generende for børnene. Samtidig er sædets forkant relativ spids, hvilket betyder at det ikke er rart for børnene at sidde med benene på kanten.

På det eksemplar vi fik leveret var fineren på undersiden af sædet i stykker ved levering da dæk-fineren var flappet meget op.

Stolen er relativ besværlig at samle, fordi det er svært at få huller og skruer til at passe sammen, samtidig med at de forskellige dele skal holdes på plads.

Stolen bærer Dansk Varefakta Nævns (DVN) mærke.
Lise

Wow! Kan man virkelig få en stol der klarer sig så godt i test til 99 kr i Ikea? Lækkert

Anmeld

10. marts 2010

Lise

MorTilGustav skriver:

Wow! Kan man virkelig få en stol der klarer sig så godt i test til 99 kr i Ikea? Lækkert

Ja, Antilop-stolen er genial!!!

Vi har den, og har brugt viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiildt meget. Den er nem at smide bag i bilen når man skal nogen steder, og fedt at have en ekstra stol til mødregruppe mv., den er nem at tørre af, det er lækkert med bordpladen foran, og så er den bare skide billig

Vi har haft vores stående i køkkenet i lang tid (ikke længere) specielt til når man var alene med knægten og skulle lave mad. Så kunne han sidde deri og kværne ærter og lignende, i stedet for at hænge om benet på én og hyle

Anmeld

10. marts 2010

kamillaS

Jeg har begge stole, og vil også sige at de langt hen ad vejen er lige gode. Trip trap er nemmere at indstille og man kan tage bøjlen af og på uden værktøj, det kan ma n ikke på danstolen.

Stabilitet? tja, min nr 2 kunne sparke trip trappen bagover hvis hun sparkede fra på bordet, måtte tøjre den med en blæksprutte arm...

danstolens ryglæn kunne så ikke holde til at hvilede min bagdel på det.... om det siger mest om stolen ellr min bagdels størelse skal jeg lade være usagt..

Jeg ville vælge en brugt Trip trap, synes de er pænere og nemmere hvis man har flere børn eller babyer på besøg. Og brugt kan du sagtens gøre en god handel. Vi lånte min fætters stol som var 33 år gammel......

Knus Kamilla mor til 4

Anmeld

10. marts 2010

Livsmor

Kan kun anbefale Trip Trap, og den billige fra IKEA, som vi har som ekstra. Den er nem at tage med, og dejlig billig :O) Mht. prisen på Trip Trap, så købte vi via nettet i Tyskland. Tror vi sparede 4-500,- dengang(1 1/2 år siden) - tjek evt.
http://www.skandic.de/da/_/p-SN_Home?gclid=CIKk282 Pmo4CFQxIMAodSmw3Sw
der købte vi vores.

Karina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.