hjemmelavet is

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.595 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

charlottekri

nu har jeg så pludseligt fået lyst til at lave hjemmelavet is. men hvad kan man putte i "grunddejen"??

og er der eventelt nogen der har en opkrift på noget mere fedtfattigt i, for syne at det godt kan blive for fedt...

knus charlotte, der ser frem til en masse gode forslag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

lululupo

Kender ingen fedtfattige, men når jeg laver is er det som regel skilpadde, eller daim is........

4 smeltede skilpadder ( vandbad ) 

4 past æggeblommer 

3 skefuld flourmelis

4 dl fløde

pisk fløde til flødeskum

pisk æggeblommer og flourmelis sammen, bland de smeltede skilpadder i blandingen, vend til sidst flodeskummet i blandingen forsigtigt, og i fryseren ca 9 timer, uhhhmmmmm...... 

Daim skifter du bare de skilpadder ud med 2 pakker dobb daim!!!

Absolut ikke sundt men nøj hvor det smager!!!

Anmeld

9. marts 2010

Loggidut

lululupo skriver:

Kender ingen fedtfattige, men når jeg laver is er det som regel skilpadde, eller daim is........

4 smeltede skilpadder ( vandbad ) 

4 past æggeblommer 

3 skefuld flourmelis

4 dl fløde

pisk fløde til flødeskum

pisk æggeblommer og flourmelis sammen, bland de smeltede skilpadder i blandingen, vend til sidst flodeskummet i blandingen forsigtigt, og i fryseren ca 9 timer, uhhhmmmmm...... 

Daim skifter du bare de skilpadder ud med 2 pakker dobb daim!!!

Absolut ikke sundt men nøj hvor det smager!!!

skal man ikke røre i den, for den ikke krystalisere?

det er derfor jeg altid har holdt mig fra selv at lave is!

Jeg troede det var vildt svært.

og PS/ den her tråd hopper jeg også lige med på, for den kan da blive spændende

Anmeld

9. marts 2010

Pia.

charlottekri skriver:

nu har jeg så pludseligt fået lyst til at lave hjemmelavet is. men hvad kan man putte i "grunddejen"??

og er der eventelt nogen der har en opkrift på noget mere fedtfattigt i, for syne at det godt kan blive for fedt...

knus charlotte, der ser frem til en masse gode forslag

Jeg laver det meget tit - alt for tit  - Mine unger elsker det...

Jeg bruger 5 past. æggeblommer dækket med sukker (det er jo lidt på slum) en tsk. fuld vanilie og så ½ liter piskefløde og så er det jo alt efter hvad smag du vil have i -

Du pisker æggeblommer, sukker og vanilie sammen og så pisker du flødeskummen og tilsætter forsigtigt ....

Forskellige smag jeg har laver med:

-hakket chokoladestykker
-choko/marcinpan
-m&m's /børneis
-Jordbæris
-Chokolade og nødder
-daim is
-skildpadde is
-Vanilie is

Mon der er nogen jeg har glemt... Det er så lækkert og smager fantastisk sammen med hjemmelavet chokoladekage og frisk frugt... Mmmm...

Anmeld

9. marts 2010

lululupo

Loggidut skriver:

skal man ikke røre i den, for den ikke krystalisere?

det er derfor jeg altid har holdt mig fra selv at lave is!

Jeg troede det var vildt svært.

og PS/ den her tråd hopper jeg også lige med på, for den kan da blive spændende

Hmmm næææ det har jeg nu aldrig behøvet!!!!

Anmeld

9. marts 2010

charlottekri

Pia. skriver:

Jeg bruger 5 past. æggeblommer dækket med sukker (det er jo lidt på slum) en tsk. fuld vanilie og så ½ liter piskefløde og så er det jo alt efter hvad smag du vil have i -

Du pisker æggeblommer, sukker og vanilie sammen og så pisker du flødeskummen og tilsætter forsigtigt ....

-hakket chokoladestykker
-choko/marcinpan
-m&m's /børneis
-Jordbæris
-Chokolade og nødder
-daim is
-skildpadde is
-Vanilie is

Mon der er nogen jeg har glemt... Det er så lækkert og smager fantastisk sammen med hjemmelavet chokoladekage og frisk frugt... Mmmm...

hvordan laver du jordbærisen??

koger du jordbærene og så hakker dem eller hvordan?? det skal jo ikke være for store stykker heller...

Anmeld

9. marts 2010

Diana...

Pia. skriver:

-hakket chokoladestykker
-choko/marcinpan
-m&m's /børneis
-Jordbæris
-Chokolade og nødder
-daim is
-skildpadde is
-Vanilie is

Hvor meget putter du så i af "smagen" fx jordbærene? 

MMM jeg får jo helt lyst til is.

Anmeld

9. marts 2010

Pia.

charlottekri skriver:

hvordan laver du jordbærisen??

koger du jordbærene og så hakker dem eller hvordan?? det skal jo ikke være for store stykker heller...

Jeg har både brugt friske og frosne og syntes det bliver bedre med frosne (som jeg hakker i små stykker... så der kommer jordbær stykker i isen - jeg har også blændet dem så bliver isen jo lyserød istedet for... så det er bare at prøve sig frem..

Anmeld

9. marts 2010

Pia.

Di. skriver:

Hvor meget putter du så i af "smagen" fx jordbærene? 

MMM jeg får jo helt lyst til is.

Det kommer lidt an på hvor meget smag der skal i... som jeg skrev op over - så kan man vælge at blænde det eller hakke dem i små stykker... - vil lige sige at lige jordbær isen har jeg kun lavet få gange - laver mest med macinpan og chokolade eller ren chokolade eller børneisen (som vi kalder den)

Knus....

Anmeld

9. marts 2010

charlottekri

Pia. skriver:

Jeg har både brugt friske og frosne og syntes det bliver bedre med frosne (som jeg hakker i små stykker... så der kommer jordbær stykker i isen - jeg har også blændet dem så bliver isen jo lyserød istedet for... så det er bare at prøve sig frem..

tusind tak for tippet

tror faktisk at jeg vil prøve begge dele he he

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.