Ammende på Nupo???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.533 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

Anonym trådstarter

Hej derude,

Jeg er gravid og skal snart føde. Under graviditeten har jeg levet "godt", "spist for to" og udnyttet at det var "i orden" - jeg er jo gravid. Er dog ikke overvægtig, men vil gerne tabe mig 7-8 kg tror jeg (har mistet overblikket her nu med den store mave). Jeg ved alt om at spise sundt og korrekt, men jeg ved også at jeg gerne vil have en slags kickstarter. Så jeg har tænkt på at erstatte et dagligt måltid, frokosten hvor jeg alligevel er alene med babyen og kun selv skal spise, med nupo.

Men må man det? Altså hvis jeg skal amme. Jeg tænker at spise en sund morgenmad ala havregrød, frugt i løbet af formiddagen, Nupo til frokost, alm. mellemmåltider til eftermiddagen ala gulerødder, knækbrød o.lign., og en sund aftensmad med familien.

Jeg vil gerne erstatte frokosten da jeg er rigtig dårlig til at få lavet en god og sund frokost til mig selv, når jeg er alene. Jeg er dog ikke i tvivl om hvad jeg skal spise og hvad jeg ikke skal spise, hvis det er en rigtig dårlig ide, det her. Men altså, er der nogen der ved noget om det? Om man må?

Ano, fordi jeg synes det er lidt pinligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

BinaMor

jeg tabte mig 17 kg på 4 måneder. udelukkende ved amning (tror jeg)

Anmeld

9. marts 2010

Anonym trådstarter

jeg tabte mig 17 kg på 4 måneder. udelukkende ved amning (tror jeg)

Tak for svar.

Jeg har ammet før, hvilket ikke ligefrem hjalp til et vægttab. Jeg er desværre ikke en af dem der bare taber sig af at amme.

Spørgsmålet gik heller ikke på hvordan jeg skal tabe mig, for jeg ved godt hvordan man gør. Spørgsmålet var om jeg måtte erstatte et måltid med Nupo mens jeg ammer.

Anmeld

9. marts 2010

BinaMor

Anonym skriver:

Tak for svar.

Jeg har ammet før, hvilket ikke ligefrem hjalp til et vægttab. Jeg er desværre ikke en af dem der bare taber sig af at amme.

Spørgsmålet gik heller ikke på hvordan jeg skal tabe mig, for jeg ved godt hvordan man gør. Spørgsmålet var om jeg måtte erstatte et måltid med Nupo mens jeg ammer.

vidste ikke du havde prøvet det før og der var jo ingen grund til at bekymres sig hvis det alligevel ville komme af sig selv. det andet ved jeg ikke.

Anmeld

9. marts 2010

Ox.

Hejsa.

Fandt dette på nettet:

"Det anbefales normalt at man ikke går på pulverkur eller på meget streng diæt under ammeperiode, fordi et stort vægttab kan influere på både mælkens mængde og kvalitet"

Anmeld

9. marts 2010

Anonym trådstarter

Sussie&Lilje skriver:

Hejsa.

Fandt dette på nettet:

"Det anbefales normalt at man ikke går på pulverkur eller på meget streng diæt under ammeperiode, fordi et stort vægttab kan influere på både mælkens mængde og kvalitet"

Det er jo netop det...

Men jeg synes jo heller ikke det er nogen streng diæt, når det ikke er alle måltider der bliver skiftet ud med Nupo drik. Det er jo blot et enkelt måltid - jeg vil stadig spise almindeligt/fornuftigt resten af dagen  Men jeg er i tvivl, for jeg vil jo ikke risikere at mælkeproduktionen stopper eller forringes fordi jeg ønsker at bliver hurtigt sommerlækker. Så heller en lille ring om maven og en sund baby

Anmeld

9. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Det er jo netop det...

Men jeg synes jo heller ikke det er nogen streng diæt, når det ikke er alle måltider der bliver skiftet ud med Nupo drik. Det er jo blot et enkelt måltid - jeg vil stadig spise almindeligt/fornuftigt resten af dagen  Men jeg er i tvivl, for jeg vil jo ikke risikere at mælkeproduktionen stopper eller forringes fordi jeg ønsker at bliver hurtigt sommerlækker. Så heller en lille ring om maven og en sund baby

hvis man smider for mange kg sker der det at der kommer flere affaldsstoffer i mælken:0(

jeg ville råde dig til at undlade Nupo indtil du ikke ammer længere

Anmeld

9. marts 2010

Ox.

Jeg har ikke gjort det pga jeg har hørt forskellige steder at det ikke er godt for bebs, men ved et self. ikke med sikkerhed :-)

Anmeld

10. marts 2010

Lady Marion <3

Altså det kan jo ikke være værre end at springe frokosten over

Selve pulveret skader vel ikke , der er jo intet slankende i det ,

Anmeld

10. marts 2010

Anonym trådstarter

Muffi . skriver:

Altså det kan jo ikke være værre end at springe frokosten over

Selve pulveret skader vel ikke , der er jo intet slankende i det ,

Det har du vel ret i

Og nej, det er jo ikke usundt, det er vel bare en kaloriefattig proteindrik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.