ja som sagt en lidt forsinket FB, men computeren har været død..
nå men det hele startede natten til onsdag d. 17 kl 00.30 hvor veerne startede.. kl. 4.30 ca tog vi på fødegangen hvor jeg ikke havde åbnet mig.. men fordi jeg havde så kraftige veer på det tidspunkt fik jeg en "cocktail" af piller som ville tage de væreste smerter, så jeg kunne få sovet lidt og samlet nogle krafter.. . så kl 7 tog jeg pillerne og vågnede så kl. 11 hvor jeg ingen veer havde.. de var væk.. hvilket både var dejligt og irrterende.
så veerne var væk og kom så igen kl ca. 17.. og der kom de også.. kl. 23.45 tog vi på fødegangen hvor jeg stadig ikke havde åbnet mig, men som jordemoderen sagde så kom jeg ikke hjem igen uden en baby i mine arme
så jeg kom ind på en stue hvor jeg fik en seng så jeg kunne sove.. fik en indsprøjtning morfin for de voldsomme smerter og "sov" så til kl ca. 4.. kæresten havde taget hjem for at få noget søvn og var ¨å tilage kl 4.30..
kl 7 kom jordemoderen ind og mærkede og der havde jeg åbnet mig 1 cm.. så var der jo vagtskifte og den nye jordemoder kom så ind kl. 9 og der havde jeg så åbnet mig 4 cm.. jeg havde så voldsomme veer at hun anbefalede mig at få en epiduralbedøvelse, som jeg så os valgte at få.
så kl ca. 9.30 fik vi en fødestue og ca. en time senere kom lægen som skulle ligge epiduralen.. og som 5 min efter virkede og gud hvor var det skønt.. havde veer men kunne ikke mærke dem
omkring kl. 13.30 var jeg 5 cm åben fik jeg taget vandet som så var grønt.. så der blev sat en måler som målte hans puls, så de kunne tjekke om han havde stress.. men det havde han ikke
han havde bare skidt i vandet.. derefter var jeg så 6 cm åben. og så kom presveerne og de kunne da også mærkes..
kl 14.55 fik jeg lov til at presse og 25 min. senere kl 15.20 kom vores lille søn til verden..
Sebastian kom til verden torsdag d. 18/2 kl. 15.20 -52 cm og 3108g.
så det var min FB som var lang og hård men helt sikkert det værd
knus en meget lykkelig mor
første billede: et per timer gammel og 18 dage på det andet
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld