Opdate fra Andreas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

903 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. januar 2008

Sørensen

HejTøser

Tusidn tak for alle jeres beskeder.

Ja vi er først komme hjem her til middag - det blev et længere ophold og vi er bestemt ikke blevet klogere.

Gårsdagens forløb.

Kl. 0900 : Møder vi ind og bliver modtaget.
Kl. 0930 : Andreas målt og vejet 10,4 kg. og 81 cm. Får også taget et blodtryk der dog er meget højt 131/95 (normalt for en 18 mdr. dreng 95/61)
kl. 1000 : Kommer lægen og vi skal ind og starte. Vi snakker om hvad der er sket og hvad der er sket tidligere, da det er den samme lægen som i sin tid kiggede op Andreas da han var 3 mdr. Han scanner Andreas´ hjerte meget længe og meget grundigt og siger tilsidst at der er ingenting - alt ser fint ud.
Nu vil han gerne have et blodtryk og så må vi se hvad det siger - derefter skal han tjekkes fra ende til anden.
kl. 11.00 : Vi prøver at tage blodtrykket igen, men Andreas er blevet bange for den, så vi må vente til han sover.
kl. 12.00 : Andreas falder i svøn efter at have fået noget at spise.
KL. 12.30 : Vi tager et blodtryk mere og det er højere 145/98
kl. 13.30 : Andreas vågner og er helt smadret, men kan ikke sove med alle de lyde og døre der går op og i.
KL. 1400 : Vi snakker med lægen og han har bestilt overlægen til at komme og kigge på scanningen og evt. lave en ny.
kl. 1430 : kommer overlægen og de scanner igen, men også her har Andreas fået nok og kan ikke falde til ro, før han får lov at ligge ved mig.
kl.15.00 Får vi afvide at der skal tages blodprøver og vi skal have et blodtryksapparat på i et døgn så de kan se om det bliver ved med at være højt.
kl. 15.30 får jeg afvide at vi ikke bliver færdig før efter kl. 17.00 - FUCK, hvad så med min store dreng. Ud og ringe til bedsteforældrene og beder dem hente ham - så var det klaret.
kl. 16.00 : snakker jeg med sygeplejersken og der skal tages, blodprøver kl.1800, urinprøve & blodtryk.
Først prøver vi med blodtryk ,,men nu er Andreas for alvor bange, han skriger og skriger og ryster helt vildt, jeg får ham til ro, men da hun komme med EMLA for at sætte på armene tænde rhan helt af og han er næsten ikke til at trøste.
Han sveder så det pipler af ham og er bare bange.
kl. 17.00 prøver vi med blodtryk, men han er ikke klar, blodprøverne rykkes til kl. 19.00
kl.19.05 : kommer laboranten og vi går i gan, men Andreas kører op allerede da han ser dem alle sammen, men tages det skal de, så hen i sengen med ham - hold da op hvor jeg tudede.
kl. 19.30 får vi afvide at vi kan sagtens tage hjem.
Jeg spørger for nygerrigehedens skyld hvad det er for nogle prikker han har på armene og strakt bliver der tilkaldt en læge, som beder os om at blive til imorgen, da de mistænker det for at være blodforgiftning eller minigitis.
kl. 20.00 vi gør klar til at gå i seng.
kl. 22.00 skal han have tjekket prikkerne og de har heldigvis ikke udviklet sig - minigitis er næsten udelukket, men det vil prøverne vise.
Hele dagen har Andreas haft poser under øjnene på str. med bilkapose - han har bare været træt.

K. 06.00 : Her til morgen er Andreas mere frisk, men har stadig feber, som han fik i går aftes 37,8
Og øjenbetændelsen fortsætter også.
kl. 06.45 tager vi blodtryk , men Andreas er bange - men det går. men det er stadig for højt 128/52
kl. 0940 : Får vi afvide at vi skal til røgten senere og have taget billeder af hans kunger.
kl. 11.00 : Kører vi fra Skejby.

Vi skal der ud igen og have monteret det blodtrykmåludstyr og have ham scannet i maven og nyre.
Samt have svar på blodprøverne og det bliver altsammen formentlig i næste uge.

Jeg ved sgu ikke om hvor meget jeg holder til.
Det er så hårdt at høre han græde og mærke han ryste når han ser en sygeplejerske for han er virkelig bange for dem.

Pyha sikke en smøre.

Vi tales ved tøser

/Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2008

Doktor Doolittle

Puha Tina hvor er det bare meget I skal igennem og hvor er det synd for lille Andreas :( Jeg forstår godt han ikke gider mere :'( Jeg håber I overlever alt dette og kommer ud på den anden side med en god besked om, at alt er i orden. Det sidste blodtryk på 128/52 synes jeg ikke er helt skævt, det er det laveste, der er det vigtigste, det højeste stiger næsten altid når man er bange hos lægen, også hos voksne. Men jeg er ikke børnelæge. Jeg vil virkelig tænke på jer og krydse alt, hvad jeg har. Store trøsteknus til jer fra Tina

Anmeld

18. januar 2008

rlyn

Åhh, den lille mand. Får helt tårer i øjnene af at tænke på, hvordan det må være for jer begge :'( Jeg håber virkelig snart I kan få et svar på, hvad det er der er galt. Tænker på jer. Knus Rikke

Anmeld

18. januar 2008

Heidimed lea

stakkels lille pus, håber virkelig at de finder ud af noget snart

god bedring Heidi:(

Anmeld

19. januar 2008

Munder

Godt at høre fra dig. Det var da en voldsom oplevelse. Jeg håber virkelig at alle disse prøver giver et godt svar.

knus
Dprte

Anmeld

21. januar 2008

Sørensen

Hej Tina

Ja der er meget vi skal igennem.

Det sidste blodtryksmåling kan vi ikke rigtig tage efter, da han var bange, græd og lå ikke stille.

De andre to er i afslappet tilstand og den højeste er faktisk fra da han sov.

/Tina

Anmeld

21. januar 2008

Sørensen

Så har vi fået sidste nyt.

I morgen skal vi til scanning af maveregionen og nyre og hvad der ellers igger derinde bagved.

Håber snart det hele er overstået.

/Tina HS

Anmeld

21. januar 2008

Doktor Doolittle

Pøj pøj i morgen søde Tina, vi er mange herinde der tænker på jer og krydser fingre for at alt er ok .
Knus Tina

Anmeld

21. januar 2008

3rollinger

Ja, ogsaa poej poej herfra. Haaber snart det er overstaaet for jer med alle proeverne.

Knus
Trine

Anmeld

21. januar 2008

Anja :)

Også pøj pøj herfra, håber at I får nogle svar, for det er da ulideligt, alt det I går igennem, stakkels dig og stakkels lille Andras :(

Krydser fingre.

Knus fra Anja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.