Mistet et barnebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.336 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

jeni

Skriver her i dette forum, da jeg ikke kan finde andre steder for bedsteforældre. Jeg har for få uger siden mistet et barnebarn 15 mdr. gammel. Han var enægget tvilling og forældrene fandt ham i sengen helt livløs, liggende i opkast. Den foreløbige diagnose siger kvælning i opkast, men vi venter på hvad obduktionen siger. Jeg har selv mistet en enægget tvilling for mange år siden. Hun døde i maven i 35 uge - fejlede ikke noget - men lægerne sagde dengang, hun havde fået for lidt næring fra moderkagen. For pokker hvor er det hårdt, denne "gentagelse". At miste som bedsteforældre er fuldt ud lige så hårdt føler jeg. Du har ikke kun dig selv at holde sammen på men også et barn og dennes barn/børn. Drengen efterlader sig en storebror og en identisk tvillingebror - så hver gang man ser den tilbageværende tvilling - bliver man i den grad mindet om den afdøde. Det tager sin tid at komme over og vil indvirke på resten af éns liv.

Tak fordi nogen ville læse med, det er altid en lille trøst i sorgen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Maise

jeni skriver:

Skriver her i dette forum, da jeg ikke kan finde andre steder for bedsteforældre. Jeg har for få uger siden mistet et barnebarn 15 mdr. gammel. Han var enægget tvilling og forældrene fandt ham i sengen helt livløs, liggende i opkast. Den foreløbige diagnose siger kvælning i opkast, men vi venter på hvad obduktionen siger. Jeg har selv mistet en enægget tvilling for mange år siden. Hun døde i maven i 35 uge - fejlede ikke noget - men lægerne sagde dengang, hun havde fået for lidt næring fra moderkagen. For pokker hvor er det hårdt, denne "gentagelse". At miste som bedsteforældre er fuldt ud lige så hårdt føler jeg. Du har ikke kun dig selv at holde sammen på men også et barn og dennes barn/børn. Drengen efterlader sig en storebror og en identisk tvillingebror - så hver gang man ser den tilbageværende tvilling - bliver man i den grad mindet om den afdøde. Det tager sin tid at komme over og vil indvirke på resten af éns liv.

åhh hvor frygteligt. Kan slet ikke sætte mig ind i det. Men bare tanken får mig til at græde. Er selv dagligt så bange for at miste mit barn som vi kæmpede 3 år for at lave. Jeg render og tjekker om hun trækker vejret.

JA det er ikke noget man kan komme sig over, men skal lære at leve med. Og hvor er det dog også forfærdeligt at du skal opleve det to gange. kan godt følge dig i at det er svært at kigge på den ene tvilling og så tænke på den anden.

Jeg sender dig varme tanker og et kæmpekram i den svære tid til dig og din familie.

KH Maise

Anmeld

9. marts 2010

Gellan

Vil bare vise min medfølelse Det må være en af de mest forfærdelige oplevelser man kan komme ud for 

Anmeld

9. marts 2010

3drenge

Åh nej da, får helt tårer i øjnene, føler virkelig med dig og resten af familien.

Mange knus herfra

Anmeld

9. marts 2010

Pia.

Puha, som altid er jeg helt tom for ord i de her situationer.. jeg aner ikke hvad jeg skal sige eller føle...

Men jeg sender dig og din familie de varmeste tanker og håber så meget i kommer helt igennem denne her sorg... I kommer jer jo nok aldrig over det her store tab, men I lære med tiden at leve med det..

Puha...

De bedste tanker fra Pia.

Anmeld

9. marts 2010

jeni

Mange tak for Jeres respons, det varmer altid når nogen tænker på os ! Og ja at skulle igennem dette mareridt tager virkeligt hårdt på psyken.

Anmeld

9. marts 2010

Berg

Åhh gud det var dog frygteligt.

Håber du har nogle der kan være der for dig, det må ikke være nemt at skulle være den der trøster, når man selv er i sorg. Håber I finder en måde at håntere sorgen på.

En masse varme tanker herfra

Anmeld

9. marts 2010

SaNiNa

Puha det må være utrolig hårdt jeg er selv tvillig og vi mistede min søster da vi var 16 måneder til meningitis.

kan jo ikke sige noget som kan trøste nogle af jer eller gøre noget da det jo er et kæmpe tab for jer allesammen som i altid vil mindes...

men hvis du/I har brug for at snakker er du velkommen til at kontakte mig...

Håber i hurtig får fundet jer en ny hverdag

Anmeld

9. marts 2010

nannanadja

det gør mig ondt at høre, det er bare så uretfærdigt at skulle miste sit barn/barnebarn.

du kan prøve og kigge på

smaaengle.dk

spædbarnsdød.dk

mindet.dk

soeskendekram.dk

minmave.dk

de har været til stor hjælp for mig- på spædbarnsdød.dk kan man betille små bøger hvor der står nogle gode oplysninger og der er nogle dejlige mennesker som er i samme sted som dig.

Anmeld

9. marts 2010

businesstigger

jeni skriver:

Jeg har (heldigvis) ingen egne erfaringer at trække på og dele med dig. Tror også det er begrænset hvad man kan sige der vil hjælpe. For det er da en forfærdelig situation du og din familie er havnet i.

Jeg håber at I kan være der for hinanden og dele den enorme sorg det må være!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.