planlægning af barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.775 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

FruEllingsen

Kæresten og jeg er så småt begyndt at snakke om dåb, og hvordan vi gerne vil have at det skal foregå

Men hvornår begyndte i egentlig at planlægge dåben? det kan man vel egentlig først rigtig efter baby er født??

Vil i ikke dele med mig hvordan i greb det an, og hvornår i begyndte at planlægge??

Her tænker jeg på alt lige fra præst, til dato til lokaler og det hele???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

oo

altså...jeg er allerede godt igang og har stort set styr på HELE festen - i mit hoved der er jo læææænge til, men for mig er det ligesom noget jeg kan forholde mig til, hvor det at jeg er gravid er meget abstrakt for mig stadigvæk.

Anmeld

8. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Skal det være den traditionelle dåb med vand på hovedet i kirken? Ellers kunne I jo kigge på www.livsceremonier.dk under navngivningsceremonier - den tror jeg vi kommer til at benytte os af.

Anmeld

8. marts 2010

Karo

Drømmer skriver:

Kæresten og jeg er så småt begyndt at snakke om dåb, og hvordan vi gerne vil have at det skal foregå

Men hvornår begyndte i egentlig at planlægge dåben? det kan man vel egentlig først rigtig efter baby er født??

Vil i ikke dele med mig hvordan i greb det an, og hvornår i begyndte at planlægge??

Her tænker jeg på alt lige fra præst, til dato til lokaler og det hele???

Du kan jo allerede mens du er gravid planlægge rigtigt meget, lige fra hvilken kirke barnet skal døbes i, hvor det skal holdes (receptionen), og menuen på datoen. Men selve datoen kan du først planlægge når den lille er født. Så går du ned i den kirke hvor du gerne vil have den lille døbt og snakker med dem omkring dato. Herefter er det en god ide at få bestilt lokaler og så få de sidste detaljer på plads.

Jeg har termin om 9 dage og ved allerede nu i hvilken kirke hun skal døbes i, hvor receptionen skal holdes henne og hvem jeg har tænkt mig at bruge til at levere maden. Jeg er faktisk også begyndt at forberede invitationerne. Selvfølgelig kan jeg ikke lave selve indmaden i kortet, men jeg har en ide med et kort med et billede af ida i (kommer jo først senere) og med en lille rød sløjfe i det ene hjørne. Vi har derfor lavet en gæste liste, jeg har købt det rigtige antal kort og er igang med at sy 32 ens røde sløjfer.

Der ud over har jeg også fået lovet at jeg kan låne den samme dåbskjole som min søn er døbt i.

Anmeld

8. marts 2010

lion

Jeg havde klaret den meste inden Julius blev født. Hvordan indbydelsen skulle se ud, hvor det skulle holdes, mad og kirke.

Jeg kunne godt booke dag i kirken før han blev født, lokalet er lejet og maden bestilt. Alt inden han blev født.

Jeg mangler nu 6 indbydelser at lave og er igang med bordkort og bordpynt. Kjolen han skal dåbes i er i skabet.

Anmeld

8. marts 2010

FruEllingsen

Rart at vide at man ikke er helt skør fordi man allerede går og roder i det nu

Jeg har lige købt ind til invitationerne i dag, så vil jeg nemlig lave dem, når jeg nu alligevel går hjemme.

Lyder til at det er en god ide og have styr på mest muligt på forhånd.. hvem ved også hvor meget overskud man har når den lille kommer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.