Rejse med 3-mdr til de varme lande?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.312 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

Lise

Hej

Smider også lige den herinde.

Min søde mor har netop haft ringet, og har inviteret mig og mine drenge på charter til Grækenland i en uge til juni - uden vores mænd  Bare min mor, mig, Simon på knap tre år og så babyen...

Og det er babyen jeg tænker lidt på her. Nogen der har erfaringer med at rejse til varme steder med en baby på ca tre mdr? Han er endnu ikke født, men det er efterhånden et spørgsmål om timer, dage...eller max to uger.

Er det for varmt for sådan en lille en? Bliver det for besværligt? Vi ville skulle inkvarteres i en hotellejlighed, med mulighed for selv at lave vores mad, så det er jo en god ting - både med hensyn til det lille og det store barn... Men hvad er jeres erfaringer - gode som dårlige? Fortæl, fortæl..

Jeg kunne godt bruge sådan en tur, men orker det ikke hvis det er for bøvlet.

Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Muffinmus

Altså bortset fra i din mor har valgt en af de absolut varmest mdr at rejse til Grækenland  så ja..man kan sagtens medn over 30 grader begynder de at få det ret ubehageligt.

Vi ahvde William med til Kreta da han var 4 mdr, gik helt fin og han lå i ble i skyggen det meste af tiden og der var altså kun 24 grader.

I juni er der i Grækenland, alt efter hvor du er henne, gode chancer for temp mellem 28-35 grader.Det er MEGET varmt for de små og bare den danske sommer kan tage pippet fra dem når vi nærmer os de 25-28 grader.

Det bedste ville være hvis hun inviterede i efteråret i stedet for, der er udlandt rent faktisk til at holde ud at være i. Især for danske unger:-)

Men alt ia lt, jo, du kan atge afsted, men bliver det for varmt må du jo sidde indenfor hvor der er køligt i dagtimerne og så gå ud når solen går ned.

Uha, den er lidt svær, for synes det er et absolut skod tidspunkt at rejse derned, men samtidligt er du inviteret og det siger man for filan da ikke bare lige nej til.

Hovedsagen er vel hvordan du har det med det. Om du mener dit barn kan tåle de varmegrqder og om du så ville få en god ferie.

Anmeld

8. marts 2010

Anja

Vi var på Gran Canaria da Elias var præcis 3 mdr og det var en rigtig succes.Det var nemt, for han blev jo ammet. Han var et nemt og roligt barn, så det var en super god ferie. Vi var afsted 1 uge.

Vi var afsted igen da Esther var 5 mdr, der var vi afsted i 2 uger og det var en lige så stor succes.

Jeg kan klart anbefale at rejse med små børn.

Nu ved jeg ikke hvor varmt der er i Grækenland på det tidspunkt, men på Gran Canaria var temperaturen perfekt, som en varm dansk sommer så det var ikke for varmt for de små så længe de var i skygge.

Eneste minus er nok, at der altid sidder en i skyggen hos baby mens de andre kan lege i poolen, men hvis I er afsted med dine forældre er I jo flere om det job

Anmeld

8. marts 2010

Nadi

Vi var på Cypern da Oliver var ½ år, og der var ikke de store forhindringer. Vejret var ikke et problem for det blæste og var overskyet hele ugen, men jeg ville ikke mene det er et problem hvis bare du sørger for at have ham i skyggen, sørge for at han får rigeligt at drikke og måske et lille dyp i poolen.

Skal du amme eller er det flaske?? For det er jo det eneste han skal have og der er det jo lækkert at I har jeres eget køkken. Et problem kan godt blive i lufthavnen, der skal du smage på mm/mme, hvis du har det i en sutteflaske.

Nu kan jeg ikke huske om det er fra 0 eller 6 mdr de skal have deres eget pas, men vi skulle have pas til Oliver da vi var afsted. Så det skal du også lige have undersøgt.

En anden ting jeg også lige kan se som en forhindring eller en irritation, det var det ihvertfald for os. Det er at både baby og Simon ikke må have deres egen kuffert med fordi de er under tre år, så skal man have proppet meget ned i en kuffert. Vi havde godt nok slæbt alt for meget tøj med til Oliver, men vi havde bleer med hjemmefra fordi de er så dyre sådan nogle steder.

Men det lyder det da bare super lækkert med sådan en tur, det kunne jeg nu også sagtens bruge.

Knus Nadia

Anmeld

8. marts 2010

Lise

Tak for svar

Maria: Ja, der er jo risiko for at der er meget varmt, og det er også noget af det der bekymrer mig mest. Men det er jo på et helt bestemt tidspunkt hun har inviteret... vi må jo bare pille tøjet af ham, og blive i skyggen. Har haft Simon med til Italien i juli, hvor der var MEGET varmt, så der var vi også i skyggen i 2 uger. Men jeg er heller ikke typen der ligger på stranden i mere end et par minutter af gangen..

Anja: Tænkte nok du havde nogle erfaringer at dele ud af  Vi skal jo kun to voksne afsted, til to børn. Men jeg er ikke så meget til at svømme rundt i poolen eller ligge på stranden alligevel..

Nadia: Jeg regner bestemt med at amme ham. Det er det nemmeste og billigste  Havde ingen problemer med at amme Simon - kun at få ham til at stoppe igen. Håber også ham her vil tage godt fra. Jeg tror faktisk de skal have deres eget pas fra fødslen, men det må han jo få så. Og mht. kuffertplads - de skal vel næsten ikke have tøj med, så kan vel fylde kufferten med bleer, skumklude, rugbrødsblanding og havregryn

Anmeld

8. marts 2010

Anja

Mht pas, så ja, de skal have deres eget.

Vi fik et til Elias da han end ikke var døbt så der stod unavngivet drengebarn i passet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.