Så kom Maja til verden ( lidt lang....)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.484 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. marts 2010

Susanne79

Nu er det vist på tide at jeg kommer med min fødselsberetning.

Søndag d. 28/2 2010 kom vores lille Maja til verden på Kolding sygehus.

Det hele startede søndag morgen kl. 8.20 da vandet gik. Jeg var ikke i tvivl om hvad der var ved at ske, så jeg sprang ud af sengen og ud på badeværelset mens der stod en flodbølge af vand ud af mig.....

Samtidig med at vandet gik begyndte veerne. I starten var det ikke så slemt og jeg kunne da både sende manden efter rundstykker og gå rundt og pakke de sidste ting.

kl. 11 kørte vi på sygehuset, hvor jeg blev undersøgt. Men da jeg kun var 1-2 cm åben blev vi sendt hjem igen, med beskeden om at vi nok først skulle regne med at komme igen sidst på eftermiddagen.

Kl. 14.30 var mine veer dog så kraftige at manden fik besked på at ringe til fødegangen, da jeg bare ikke kunne klare det mere. Vi ankom til fødegangen kl. 15 og nu var jeg 3 cm åben og JM valgte at beholde mig.

I løbet af den første time forsøgte JM forskellige smertelindringer, men det hjalp kun lidt.

Kl. 16.15 blev jeg undersøgt igen og nu var jeg 7 cm åben. JM var meget overrasket over hvor stærkt det var gået og da jeg en halv time senere fik pressetrang måtte hun indrømme at jeg  nu var helt åben og bare kunne presse.

Det skulle dog ikke gå så nemt derfra. Jeg havde presseveer fra ca. kl 16.45  men de var bare ikke kraftige nok og der var for lange pauser imellem. 

Kl 18.00 blev der lagt vedrop for at hjælpe veerne på vej og det virkede!! 

kl. 19.25 kom Maja så endelig til verden med lidt hjælp. JM og den vagthavende JM besluttede at klippe mig da Majas hjertelyd begyndte at falde meget. Men ud kom hun med et dejligt skrig 

Vores dejlige pige vejede 4060 g og måler 54 cm.

Puha, sikken en omgang..... Men det var min fødselsberetning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

lululupo

nææææ tillykke med hende!!!

Anmeld

7. marts 2010

Koen.

tillykke med hende
og hold da op det gik stærkt sys jeg

Tanja 34 + 1

Anmeld

7. marts 2010

Bayze

Susanne79 skriver:

Nu er det vist på tide at jeg kommer med min fødselsberetning.

Søndag d. 28/2 2010 kom vores lille Maja til verden på Kolding sygehus.

Det hele startede søndag morgen kl. 8.20 da vandet gik. Jeg var ikke i tvivl om hvad der var ved at ske, så jeg sprang ud af sengen og ud på badeværelset mens der stod en flodbølge af vand ud af mig.....

Samtidig med at vandet gik begyndte veerne. I starten var det ikke så slemt og jeg kunne da både sende manden efter rundstykker og gå rundt og pakke de sidste ting.

kl. 11 kørte vi på sygehuset, hvor jeg blev undersøgt. Men da jeg kun var 1-2 cm åben blev vi sendt hjem igen, med beskeden om at vi nok først skulle regne med at komme igen sidst på eftermiddagen.

Kl. 14.30 var mine veer dog så kraftige at manden fik besked på at ringe til fødegangen, da jeg bare ikke kunne klare det mere. Vi ankom til fødegangen kl. 15 og nu var jeg 3 cm åben og JM valgte at beholde mig.

I løbet af den første time forsøgte JM forskellige smertelindringer, men det hjalp kun lidt.

Kl. 16.15 blev jeg undersøgt igen og nu var jeg 7 cm åben. JM var meget overrasket over hvor stærkt det var gået og da jeg en halv time senere fik pressetrang måtte hun indrømme at jeg  nu var helt åben og bare kunne presse.

Det skulle dog ikke gå så nemt derfra. Jeg havde presseveer fra ca. kl 16.45  men de var bare ikke kraftige nok og der var for lange pauser imellem. 

Kl 18.00 blev der lagt vedrop for at hjælpe veerne på vej og det virkede!! 

kl. 19.25 kom Maja så endelig til verden med lidt hjælp. JM og den vagthavende JM besluttede at klippe mig da Majas hjertelyd begyndte at falde meget. Men ud kom hun med et dejligt skrig 

Vores dejlige pige vejede 4060 g og måler 54 cm.

Puha, sikken en omgang..... Men det var min fødselsberetning

Stort stort tillykke med hende:-) Og mange tak for den dejlige fødselsberetning:-)

Anmeld

7. marts 2010

Trolde_mor

Endnu engang stort tillykke med den lille Maja

Anmeld

7. marts 2010

MariaJ

Tillykke med hende. Det lyder jo egentlig som lidt af en drømmefødsel, når det trods alt gik så hurtigt.

Maria 33+5

Anmeld

7. marts 2010

sbs78

Tillykke med hende

Anmeld

7. marts 2010

Mira0911

Et stort tillykke..

Anmeld

7. marts 2010

Susanne79

Tusind tak for alle lykønskningerne. 

Sidder med jordens dejligste guldklump og kan slet ikke forstå at det allerede er 1 uge siden at hun kom ud til os......

Anmeld

7. marts 2010

Mor til L&S

Stort tillykke

Lyder som en god fødsel foruden lige det sidste..

Tak fordi du ville dele din FB

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.