Hvor langt ville I gå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

292 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. marts 2010

Anonym trådstarter

Er lige ano i denne her - håber det er ok! I kan sikkert regne ud hvem jeg er alligevel. Jeg har haft sagen oppe at vende tidligere, men nu er den lidt anderledes.

Jeg blev opsagt sidst i oktober - med 3 mdrs opsigelse - dvs jeg kunne være der januar med - med løn.

Jeg var så så heldig at få nyt job pr 1/1 - og blev derfor fritstillet.

Ifølge min fagforening har jeg ret på at få løn fra min gamle virksomhed i januar fordi de har skrevet som de har. Fagforeningen har kontaktet virksomheden på mine vegne og spurgt om det var en forglemmelse at jeg ikke fik løn for januar. Det svarer virksomheden, at det var det ikke - jeg blev kun fritstillet fordi jeg selv havde bedt om det da jeg fik nyt job. Nu vil fagforeningen forklare virksomheden hvad det, de har skrevet betyder. De kunne have skrevet det anderledes, så var der ikke noget at komme efter.

Fagforeningen vil gerne tage den til retten, hvis ikke virksomheden siger "OK, så får du din løn for januar" - de mener jeg har en stor chance for at vinde. Men så er spørgsmålet til mig: vil jeg det?? Vi snakker en sag, hvor jeg skal sidde overfor mine tidligere arbejdsgivere (som ikke behandlede mig alt for pænt på et sårbart tidspunkt) og kæmpe om én sølle månedsløn. Er det dét værd?

Jeg regner ikke med at skulle tilbage til virksomheden nogensinde igen - for at arbejde - men jeg vil jo gerne bevare det gode forhold til en del af kollegerne. Dog er cheferne ikke så vigtige.

Aaaaarghhh, jeg håber bare de "kapitulerer" og giver mig den månedsløn - det er jo for pokker ikke deres egne penge, de skal have op af lommen. Nå, ved ikke lige hvad jeg regner med at få ud af dette indlæg - skulle bare have det ud....

Meninger for og imod er velkomne - ignorance er også ok....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2010

Muffinmus

mjøøøøø, jeg havde kæmpet tror jeg.

Hvis dine tidligere kollegaer ikke kan forstå du kæmper for din sag er det jo slet ikke gode kollegaer.

Så jeg ville dæle fint kunne sætte mig foran mine TIDLIGERE arbejdsgivere og sige at de jo selv har været med til at skrive papirene og at du vist i forvejen har fundet dit ai alt rigeligt fra deres side. BASTA BUM!

Ved det er nemmere sagt end gjort, men jeg er vokset med alderen og for 5 år siden har jeg stukket halen mellem benene, men sgu ikke nu:-)

Anmeld

6. marts 2010

BK

Ja jeg ville kæmpe med næb og klør... Du er i din fulde ret til at få din løn... 

Når du alligevel ikke skal tilbage ja så risikere du vel ikke det helt vilde ved at kæmpe...

Anmeld

7. marts 2010

Grynt

Tjaaa, hvad ville JEG gøre... jeg ville lade fagforeningen ordne sagen...spørgsmål om lov og i den grad et PRINCIP der skal overholdes. Kan ikke helt forstå hvorfor du skal "blandes ind i" denne sag når nu fagforeningen har overtaget sagen? Du skal ikke lade "store drenge" tromle hen over dig fordi de har en anden mening og andre ideer. En aftale er en aftale så de kan da bare hoste op med det de skal, slut prut. Pige kæmp for dine rettigheder..you go girl!!!!!

Grynt, som bare ikke er en skid bange for de store drenge  Har nemlig selv taget en kommune i London i retten og VANDT LOOOOOL

Anmeld

7. marts 2010

Anja

Havde ikke kæmpet for en enkelt månedsløn, når jeg alligevel havde andet job allerede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.