Er lige ano i denne her - håber det er ok! I kan sikkert regne ud hvem jeg er alligevel. Jeg har haft sagen oppe at vende tidligere, men nu er den lidt anderledes.
Jeg blev opsagt sidst i oktober - med 3 mdrs opsigelse - dvs jeg kunne være der januar med - med løn.
Jeg var så så heldig at få nyt job pr 1/1 - og blev derfor fritstillet.
Ifølge min fagforening har jeg ret på at få løn fra min gamle virksomhed i januar fordi de har skrevet som de har. Fagforeningen har kontaktet virksomheden på mine vegne og spurgt om det var en forglemmelse at jeg ikke fik løn for januar. Det svarer virksomheden, at det var det ikke - jeg blev kun fritstillet fordi jeg selv havde bedt om det da jeg fik nyt job. Nu vil fagforeningen forklare virksomheden hvad det, de har skrevet betyder. De kunne have skrevet det anderledes, så var der ikke noget at komme efter.
Fagforeningen vil gerne tage den til retten, hvis ikke virksomheden siger "OK, så får du din løn for januar" - de mener jeg har en stor chance for at vinde. Men så er spørgsmålet til mig: vil jeg det?? Vi snakker en sag, hvor jeg skal sidde overfor mine tidligere arbejdsgivere (som ikke behandlede mig alt for pænt på et sårbart tidspunkt
) og kæmpe om én sølle månedsløn. Er det dét værd?
Jeg regner ikke med at skulle tilbage til virksomheden nogensinde igen - for at arbejde - men jeg vil jo gerne bevare det gode forhold til en del af kollegerne. Dog er cheferne ikke så vigtige.
Aaaaarghhh, jeg håber bare de "kapitulerer" og giver mig den månedsløn - det er jo for pokker ikke deres egne penge, de skal have op af lommen. Nå, ved ikke lige hvad jeg regner med at få ud af dette indlæg - skulle bare have det ud....
Meninger for og imod er velkomne - ignorance er også ok....
Anmeld