Synes et eller aqndet sted det er utroligt ta mna ikke kan beholde sine veener bare fordi man har en familie. At SÅ meget går is tå for nogle at de er nødt til at sortere , bevist eller ubevist i ders vennekreds.
Det irriterer mig voldsomt, for selv om jeg har 2 små dejlige børn, kan jeg da mærke jeg stadig har brug for en venekreds lige som før. Måske ikke så ofte og ikke nødvenigvis til de samme ting som før vi blev forældre. Men har brug for lidt veninde hygge osv i ny og næ.
Måske en aften i bio, cafe besøg eller lign. Det er jo trods alt lidt nemmere at bede manden passe unger en aften og hygge med en veninde, end at få en barnepige og så begge tage afsted. Men det har vi faktisk gjort.
Jeg kan da mærke der stadig er brug for at komme lidt ud når ungerne er i seng, men kommer dælme aldrig nogen steder for alle andre af dem med unger man kender ikke har tid, ikke kan overskue det, eller allerede har lagt andre planer for FLERE mdr siden.
Har en god veninde der faktisk kun er en bekendt nu, har set hende da jeg fødte for 1 år siden, da hun fødte for 7 mdr side, og en enkelt gang da hendes søn var 6 uger. Hun har altid planer for weekenden, enten lave hus eller ud og lave andre ting. Skrevc for et år siden at jeg snart ikke gad skrive mere til hende fordi der gik så længe indne der kom svar. ogat måske skulle vi bare droppe kpontakten hvis der ikke var tid til hyge. Svaret var at nu skaulle man jo ikke være så konkret, at man jo godt kunne være veninder selv om man ikke ses lige så tit som før.
Og jo, vi sås tit før, måske 4 gange om måneden inden barslen, og 7-8 gange efter vi gik fra. en efter barn nr 1 gik det bare HELT i stå...
Jo tak, naturligvis, men jeg har så set hende 6 gange på 2,5 år. Og de 3 af dem var pga fødsel og deres bryllup.
Så er det det begynder at være en bekendt for kan ikke følge med i hendes liv og være en god vninde og hygge når vi aldrig ses.
Og det er jo ikke den eneste, kender flere der står i samme situation, at de ikke kan overksue at lave planer, ikke orker hygge, ikke har tid til noget som helst sjovt efterhånden.Og flere som mig, der synes at vennekresen den bliver minde og man ses sjældent.
Bare rigtigt øv venskaber går på røven pga familien øgning synes jeg. Så meget kræver det vel heller ikke at sætte 3 timer af 4-5 gange om året til en man faktisk godt kan lide at være sammen med.
Hvad gør man ved det. Synes jeg har prøvet at skrive til hende at det er lidt røv, men hun kan vist ikke helt forstå hvorfor jeg er pige sur over det
Seneste eksempel er at vi aftaler at vores fmilier skal samles til en frokost en weekend og hun synes det er en fed iden. Har så rykket efter en dato i over 1 mdr nu og har stadig ikke fået nogen. Fordi de har så tralvt med alt andet.
Nøj, kan godt høre jeg lyder lidt tarvelig, og nærtagende, men kan godt lide mine veninder, og det gør lidt ondt at mange fravælger ens selskab for at sove på sofaen....