? om skoldkopper og blærebetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.514 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. marts 2010

linemus

Her har vi aldrig haft skoldkopper i huset før, så vi er noget uerfarne på det område. Dog er der ingen tvivl om, at Signe har skoldkopper, for de myldrer simpelthen frem over det hele. Nanna er også lige begyndt at få nogen, og så venter vi bare på Sebastian.

Hvad gør man? Hvad er jeres erfaring med, hvor lang tid det tager? Hvornår er det, de må komme tilbage i dp/bh? Kan vi gøre noget mod kløen? Signe er begyndt at klage over, det gør ondt og kradser. Især er hendes tissekone helt overfyldt - det må bare være så ubehageligt/smertefyldt.

En anden ting er så blærebetændelse. Det har jeg lige fået bekræftet, men har aldrig haft det før. Jeg er dog glad for, jeg fik det testet, for jeg har nok haft det et par uger. Plejer det at gå væk vha. behandling? Kan det være farligt for graviditeten? Er der andet man kan gøre end medicin - jeg tænker på, om man fx skal drikke ekstra med vand (synes jeg at have hørt) osv.?

Line - der er spændt på, hvilke gener der forsvinder med blærebetændelsen, eller det bare er en lille prik over i'et...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2010

Siber

linemus skriver:

Her har vi aldrig haft skoldkopper i huset før, så vi er noget uerfarne på det område. Dog er der ingen tvivl om, at Signe har skoldkopper, for de myldrer simpelthen frem over det hele. Nanna er også lige begyndt at få nogen, og så venter vi bare på Sebastian.

Hvad gør man? Hvad er jeres erfaring med, hvor lang tid det tager? Hvornår er det, de må komme tilbage i dp/bh? Kan vi gøre noget mod kløen? Signe er begyndt at klage over, det gør ondt og kradser. Især er hendes tissekone helt overfyldt - det må bare være så ubehageligt/smertefyldt.

En anden ting er så blærebetændelse. Det har jeg lige fået bekræftet, men har aldrig haft det før. Jeg er dog glad for, jeg fik det testet, for jeg har nok haft det et par uger. Plejer det at gå væk vha. behandling? Kan det være farligt for graviditeten? Er der andet man kan gøre end medicin - jeg tænker på, om man fx skal drikke ekstra med vand (synes jeg at have hørt) osv.?

Line - der er spændt på, hvilke gener der forsvinder med blærebetændelsen, eller det bare er en lille prik over i'et...

Hej Line,

Vi var igennem skoldkoppe helved sidste år.

Man kan få noget salve af en slags på apoteket (de ligner mælk agtigt) dette skulle køle og stoppe kløe. Giv dem ikke for meget tøj på, når de sveder så klør det endnu mere. At sove i et koldt rum, og vende dynen af og til, så de bliver holdt lidt kølige. Det var det eneste som hjalp. Man skal passe på at de ikke klør hul så der går betændelse. Når der er skroper på alle skoldkopperne, så må de komme i BH igen. Det er forskelligt hvor lang tid det tager, ALma tog det 4 dage, men Johanna tod det lidt mere end en uge. Kommer an på hvor hårdt de er ramt.

Ang dine blærebetændelse, så hvis jeg husker rigtigt, så kan det give mange plukveer, og dermed starte en fødsel for tidligt. Behandling skulle hjælpe, men jeg havde vidst et par behandlinger i træk inden det gik væk. Ja drik masser af vand, så du får det tisset ud. De kloge siger også tranebær saft!

Pøj pøj

Knus Siber

Anmeld

6. marts 2010

heaven

tillykke med skoldkopperne....

Vi har lige haft det her, vi købte noget spray på apoteket der hedder a-derma.... han var ikke vild med at få det på i starten men det hjalp...... Jeg vil ikke give det på ved numse og kønsorganer, der smurte jeg med zinksalve... Det var mest på mave, ryg og ben Lasse kløede... han havde sindsygt mange, også i hovedebunden...

Her opdagede vi det en fredag morgen, og han var klar igen den følgende mandag, altså 9 dage senere... skoldkopperne skal være sprunget og der skal være skorpe på ALLE før de må komme i institution mv...

Blærebetændelse: Hrum.... jeg plejer at få piller for det, men det ved jeg ikke om man må i graviditet... men ja... drik masser masser masser af vand...

Jannie

Anmeld

6. marts 2010

Kaufie

Ja, de kan vel ligesågodt får det overstået på en gang - men 3 med skoldkopper på en gang....puuuh.... så håber jeg de slipper nemt, som Willim, der fik omkring 40 ca. Det varede 5 dage fra første brød ud til der var skorpe på alle. Vi brugte ikke noget til at smøre på - men han var som sagt heller ikke hårdt angrebet.

Men hvad med dig selv, Line, har du haft skoldkopper? De skulle ikke være rart at få som voksen - og da slet ikke som gravid.....

Anmeld

7. marts 2010

Hyner

Som de andre nok også har svaret så kan man købe noget salve til skoldkopperne så de ikke klør så meget, hvad det hedder kan jeg ikke lige huske...

Hvad din blærebetændelse angår, så er det rigtig du skal drikke tonsvis af vand, så det kan rense dine urinveje. Og det er også sandt at du kan komme på pencilin selvom du er gravid, du skal selvfølgelig bare huske at sige det til lægen når du ringer, medmindre han vil lave en prøve på dig...

Jeg  håber du får styr på begge dele, for det er da ikke det fedeste.

Henriette -der selv fik blærebetændelse op til flere gange under den sidste graviditet.

Anmeld

7. marts 2010

Anja

Ja, her har vi også haft skoldkopper i huset et par gange.

Jeg kan klart anbefale den spray fra a-derma som flere andre også nævner. Den brugte vi flittigt og det virkede som om det tog kløen.

Vores unger havde mega mange skoldkopper  - kan huske jeg talte at Esther havde mere end 30 i ansigtigt alene ! Tror det tog en god uge, før der var skorpe på alle og de kunne komme afsted igen. Eller rettere sagt, Elias kom afsted for Esther var kun 5 mdr og var jo hjemme hos mig.

Mht blærebetændelsen, så har jeg haft det mange gange. Det er meget ubehageligt, men behandling har ALTID hjulpet mig. Drik rigeligt med vand, så blæren skylles og så drik tranebærsaft.

Pøj pøj med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.