Amning og hårfarve ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

734 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. marts 2010

JustAnotherName

Min datter er nu 9½ måneder gammel.
Hun bliver kun ammet om aftenen/natten.

Jeg ville ikke have farvet mit hår, da jeg var gravid, af hensyn til fosteret.
Men nu er hun som sagt 9 måneder gammel, og jeg har ikke gjort noget som helst for mig selv, ved mit hår, i halvandet år.
Nu trænger jeg efterhånden rigtig meget til, at der skal ske ét eller andet nyt!

Men hvis jeg vælger, at få farvet mit hår, får min datter så alt muligt "gift" fra mig, når jeg ammer hende ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2010

Lærke90

JustAnotherName skriver:

Min datter er nu 9½ måneder gammel.
Hun bliver kun ammet om aftenen/natten.

Jeg ville ikke have farvet mit hår, da jeg var gravid, af hensyn til fosteret.
Men nu er hun som sagt 9 måneder gammel, og jeg har ikke gjort noget som helst for mig selv, ved mit hår, i halvandet år.
Nu trænger jeg efterhånden rigtig meget til, at der skal ske ét eller andet nyt!

Men hvis jeg vælger, at få farvet mit hår, får min datter så alt muligt "gift" fra mig, når jeg ammer hende ???

Jeg har fået at vide af en frisør at du kan bruge hårfarve uden amoniak. Det skulle i hvert fald være mest skånsomt, da det er det som er det "dårlige" der er i.

Jeg er så helt sikker på at der også er andet, men det skulle være det bedste. Jeg farvede heller ikke hår under graviditeten, og havde i forvejen en stor udgroning. Nu har jeg så selv valgt at farve det i forbindelse med barnedåb, men vil helt sikker ikke gøre det igen før hun er færdig ved brystet.

Anmeld

6. marts 2010

BinaMor

jeg ville ikke gøre det. både miljøstyrelsen og allgeriforbundet fraråder det kraftigt ved garviditet og amning. det ryger videre i mælken ligesom alkohol, rygning, maling osv. jeg ville holde den sidste tid ud. ingen grund til de kemekalier i barnets blod når du har undgået dem så lang tid.

men self dit valg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.