Nogen der ved lidt om afføring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi fik ved sidste kontrol breve med hjem der skulle hjælp på hans hårde mave.. Men de har jo lukket i weekend, så aner ikke hvem vi skal spørge, ud over jer herinde... 

Vi skulle give ham 2 dosis til der var hul igennem og vi skulle snakke sammen mandag.

Fredag 1 dosis, samme dag vi var på børne amb.

Lørdag 2 dosis

Søndag 2 dosis

Mandag efter samtalen, syntes hun vi skulle tage en dage mere med 2 dosis'er. Og skulle snakke sammen igen om onsdag. Han fik så ekstra tøj med i dp - i fald...

Tirsdag 1 dosis

Onsdag efter samtale skulle vi fortsætte med 1 brev, for at finde ud af hvor meget eller lidt han skal have.

Torsdag 1 dosis. ok afføring i dp - hård klump til aften

Fredag. Spurgte dp om han havde lavet noget, altså siger hun - han laver altid på klokkeslet men ikke idag. Men som jeg skulle have ham i tøjet kunne jeg lugte at nu var der jackpot. 1 lille hård klump på str med en 2 krone. Så han fik 2 dosis fredag.

Idag lørdag er der så atter hul og her ved sidste ble skift var det vand med klumper.

Mit spørgsmål er så:

Skal vi fortsætte endnu med 2 dosis, da det vand'lige med klumper tyder på at der stadig sidder mere fast?

Eller er det et tegn på at der er tømt ud og vi kan sætte ham ned i dosis igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2010

Skouboe

Umiddelbart gætter jeg på at der stadig sidder noget der, siden det er hårde klumper. Jeg tror vandet er det der kan komme forbi forstoppelsen...

Når han har en ble der er godt fuld og med normal konsistens er der hul igennem.

Anmeld

6. marts 2010

Skouboe skriver:

Umiddelbart gætter jeg på at der stadig sidder noget der, siden det er hårde klumper. Jeg tror vandet er det der kan komme forbi forstoppelsen...

Når han har en ble der er godt fuld og med normal konsistens er der hul igennem.

tak for svar...

Var ovre at træne, så det var farmand der har stået med lorte arbejdet.

Han er bekymret for at han ikke får næring nok, når det står sådan ud lige pt.

Hvor jeg mere siger at vi skal være sikker på der er hul og ikke sætter ham ned inden det hele er ude. Ellers kan vi blive ved..

2 med alm konsistens og en vand med klumper.

Anmeld

6. marts 2010

Skouboe

Frederic's moar skriver:

tak for svar...

Var ovre at træne, så det var farmand der har stået med lorte arbejdet.

Han er bekymret for at han ikke får næring nok, når det står sådan ud lige pt.

Hvor jeg mere siger at vi skal være sikker på der er hul og ikke sætter ham ned inden det hele er ude. Ellers kan vi blive ved..

2 med alm konsistens og en vand med klumper.

Vores datter har haft tendens til forstoppelse siden hun blev født, og vi fik engang at vide af vores SP at når det kun var vand der kom igennem, er det fordi der sandsynligvis sidder noget og spærrer...

Har i prøvet at massere hans mave?

Anmeld

6. marts 2010

Skouboe skriver:

Vores datter har haft tendens til forstoppelse siden hun blev født, og vi fik engang at vide af vores SP at når det kun var vand der kom igennem, er det fordi der sandsynligvis sidder noget og spærrer...

Har i prøvet at massere hans mave?

vi massere og laver cykel ben...

Fik at vide at han via mad og drikke skal have sammenlagt 1 liter væske om dagen...

Men han har aldrig spist og drukket særlig meget og derved hans vægtkontrol'er. På de sidste 6 mdr vi har rendt derude har han taget 400 g på, men tabte sig også over 1 kg på 1 mdr.

For det logiske er jo, at der er tømt ud når der kun kommer vand med klumper.

Så vi giver også 2 dosis'er idag og ser hvordan det så ser ud.

Anmeld

6. marts 2010

ghm

så længe der kommer væske ved siden af afføringen, sidder der stadigvæk noget oppe i tarmen, børneafdelingerne anbefaler at man fortsætter en til to dage efter alm afføring eller tynd aff uden klumper.
Søg vejledning til hvor meget du kan trappe med når der er gået rigtig hul.
I de fleste tilfælde anbefalder de at det er en mild nedtrapning. Så maven kan følge med.
Er du ikke tilknyttet et børneambulatorie, så kontakt børneafdelingen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.