Det er rigtig spændende at høre hvad I andre mener
Jeg kan dog mærke med mig selv, at det skal jeg ikke! Jeg har fået 5 scanninger i alt, hvoraf den ene (kønsscanning) var 3D. Så jeg tør ikke. Jeg er selv af den overbevisning at 3D/4D scanning sandsynligvis ikke er farligt, men når nu man er i tvivl, så tør jeg ikke! Har virkelig siddet og mærket efter siden jeg postede dette indlæg og også drøftet det med en veninde. Så nej, det bliver ikke til et ekstra kig ind i livmoren fra vores side. Jeg tænker, at siden det påvirker musefostre og også gør at flere drenge, som har været udsat for ultralydsscanning som fostre, liver ventrehåndede, så MÅ det påvirke hjernen i en eller anden grad. Om det så er skadeligt eller ej, det ved jeg ikke, men tør ikke løbe risikoen!
Jeg kan se at flere af jer taler om 2D og 3D som det samme. Det er 2D som er gennemtestet over mange år, og som ikke skulle være skadeligt. Men 3D/4D er langt nyere og under en sådan scanning udsendes kraftigere ultralydsstråler end ved 2D, netop derfor man får de mere tydelige billeder. Det er påvist at vævet varmes om i en eller anden grad, men man ved endnu ikke hvordan og om det påvirker et foster.
Anmeld