Ville I gøre det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2010

hc=k

Helt erligt så nej.

Jeg ville få lave en scanning hvis jeg havde brug for det, men ikke bare for hyggen skyld.

Når jeg engang skal have en mere, vil jeg rigtig gerne have lave en køns sacnning i 3d/4d, men kun hvis jeg ikke kan få kønnet afvide tim MD-scanning. Det er mest fordi jeg VIL vide kønnet på det barn jeg engang skal have for jeg synes at det er unødvendigt at vente til fødslen for det er sgu en overraskelse i sig selv hehe.

Med hensyn til artiklerne så vil jeg ikke engang tænke over dem.
De laver simpelthen sååååå mange undersøgelser og så er det ene skadeligt og så snart noget andet. Nej Nej Nej hvis man skulle tage stilling til om alt er skadeligt så kan man jo ikke gøre noget som helst. Det er jo ikke bevist for så var det jo ikke lovligt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi blev scannet den gang de strejked, så vi fik hverken billeder eller køn at vide... Havde dog en lille blomst med til hende og hun sagde hun havde vist os det 7 gange og da slet ikke skulle male værelset lyserødt...

Fik de alm scaninger, vægtscaninger, fostervands scanning og vendings forsøgs scanning.

Familien troed heller ikke på det blev en dreng, så vi fik lavet en kønscanning.

Syntes det er vildt fedt at have en dvd 'live' med frederic i maven, hvor hun fortæller og viser os rundt... Som han selv kan se når han bliver større..

Frederic er sund og rask, så ingen scannings symtomer her.

Anmeld

5. marts 2010

bagger26

Ja jeg ville gøre det.. Har fået en 3d/4d med min søn, og har også fået den lavet igen i denne graviditet..

Anmeld

5. marts 2010

Ranarupta

Nå, jeg er nok lidt en outsider.

Jeg kender ikke til forskningen, men jeg tænker lidt, at vi er nogle der har fået flere scanninger end normalt, og der er andre der har fået langt flere end sådan nogle som mig.

Jeg har den holdning, at lægerne nok ikke ville scanne sådan i flæng, som de gør, hvis der er den risiko. 
Men jeg ved det som sagt ikke. Det er bare nogle tanker...

Så længe du ikke har fået mere end NF, MD og en enkelt udover det, så ville jeg altså heller ikke være urolig - som en anden skriver det.

/Karina 

Anmeld

5. marts 2010

Bavianis

Sisley skriver:

Nu har jeg ikke sat mig grundigt ind i sagen, men har man ikke brugt skanninger i mange år? Man ville vel have konstateret en eventuel sammenhæng mellem skanning og skader (hvad med i udlandet)?

Hvis du er det mindste i tvivl og ikke for utålmodig, så lad vær.

Jeg har det på samme måde som Sisley. Mon ikke de ville holde op med at scanne hvis de vidste de skadede hjernen på fostret? De har jo, som Sisley også skriver, scannet i over 25 år, så der har jo været rig lejlighed til at se på eventuelle skader forbundet hermed.

Jeg er selv blevet scannet et hav af gange, da min graviditet har været meget sygelig, og vi har spurgt lægerne, der siger at de aldrig ville scanne hvis det lavede skader på barnets hjerne eller udvikling generelt.

Når det er sagt: Så skal du selvfølgelig gøre hvad du føler for. Men jeg ville ikke have det dårligt over at få lavet en 3D scanning:-)

Held og lykke med det hele

Anmeld

5. marts 2010

MTS

Jeg arbejder et sted hvor vi har med medicin udstyr at gøre. Og vi har rigtigt mange ultralyde her der bliver afprøvet meget tit. Jeg spurgt derfor min læge om hvorvidt det kunne skade den lille, når jeg selv tit er tæt på de maskiner. Hun undersøkt det ved alle sine kollegaer, og det skulle ikke være til skade for mit barn. Så jeg ville helt sikkert ta en scanning bare for hyggen.

Anmeld

5. marts 2010

Ansemusen

Det er rigtig spændende at høre hvad I andre mener  Jeg kan dog mærke med mig selv, at det skal jeg ikke! Jeg har fået 5 scanninger i alt, hvoraf den ene (kønsscanning) var 3D. Så jeg tør ikke. Jeg er selv af den overbevisning at 3D/4D scanning sandsynligvis ikke er farligt, men når nu man er i tvivl, så tør jeg ikke! Har virkelig siddet og mærket efter siden jeg postede dette indlæg og også drøftet det med en veninde. Så nej, det bliver ikke til et ekstra kig ind i livmoren fra vores side. Jeg tænker, at siden det påvirker musefostre og også gør at flere drenge, som har været udsat for ultralydsscanning som fostre, liver ventrehåndede, så MÅ det påvirke hjernen i en eller anden grad. Om det så er skadeligt eller ej, det ved jeg ikke, men tør ikke løbe risikoen!

Jeg kan se at flere af jer taler om 2D og 3D som det samme. Det er 2D som er gennemtestet over mange år, og som ikke skulle være skadeligt. Men 3D/4D er langt nyere og under en sådan scanning udsendes kraftigere ultralydsstråler end ved 2D, netop derfor man får de mere tydelige billeder. Det er påvist at vævet varmes om i en eller anden grad, men man ved endnu ikke hvordan og om det påvirker et foster.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.