4 tænder på vej :o0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.474 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. marts 2010

*Sofie*

Oh my...

Malous tandkød er hvidt...stort set over det hele i hendes lille mund.
Hun fik de to nederste tænder for 4 måneder siden, og derefter er der ikk rigtig sket noget. Men det ska jeg da lige love for at der gør nu !!
De to øverste fortænder bryder igennem lige om lidt (de har været undervejs rigtig længe !), og det gør den ved siden af til højre også. Lige nedenunder dén, er der et lille bitte hjørne af en tand der er brudt igennem nu.

Puha altså...det er da pænt mange bisser på én gang.
En dreng i min mødregruppe har allerede 7 tænder...og han er kun 7 måneder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

SaNiNa

Hold da helt ferie det var mange på engang.

Nicklas hvade i sidste uge osse en tand på vej, men søndag aften kunne vi så slet ikke se dem mere selvom den næsten var brudt frem og vi kan stadig ikke se dem. men det åbenbart meget normalt de kan trække sig tilbage igen...

Håber ikke Malou er vild plaget af det

Anmeld

4. marts 2010

*Sofie*

Det er noget værre noget, med de tænder...

Malou vil ikk en gang lade mig kigge på dem...og jeg er sååå nysgerrig *G*
Hun vil heller ikk ha børstet tænder for tiden. Hun åbner pænt munden som hun plejer, men når jeg så går igang klapper hun i og blir ked
Ellers sys jeg faktisk ikk hun virker plaget af tænderne...andet end at hun savler pænt meget *G*

Anmeld

4. marts 2010

SaNiNa

*Sofie* skriver:

Det er noget værre noget, med de tænder...

Malou vil ikk en gang lade mig kigge på dem...og jeg er sååå nysgerrig *G*
Hun vil heller ikk ha børstet tænder for tiden. Hun åbner pænt munden som hun plejer, men når jeg så går igang klapper hun i og blir ked
Ellers sys jeg faktisk ikk hun virker plaget af tænderne...andet end at hun savler pænt meget *G*

Nicklas elsker at få børstet tænder og især nå gumerne klør... og hvis han ikke vil lægge stille på puslebordet får han tandbørsten så kan mor og far klar det de skal uden bøvl.

hihi vi må heller ikke se så vi snyde ham ved at lege så han får hovede ned af så kan vi komme til at kigge lidt på gummerne. hvis vi prøver at stikke en finger i munden på ham lukker han helt i. så det kan vi lige så godt lade være med.

Det er da dejlig hun ikke reagere mere på alle de tænder, det skal i dag bare nyde

Anmeld

7. marts 2010

JustAnotherName

Celina fik næsten de 2 fortænder foroven og de 2 fortænder forneden på én gang.

Og nu er de to næste tænder for oven også på vej ud på samme tid.

Det er ikke sjovt med de bisser. Og slet ikke når de kommer "væltende" på éen gang!

Celina er 9½ måneder gammel, og tand nummer 6 er på vej igennem nu...

Anmeld

7. marts 2010

*Sofie*

JustAnotherName skriver:

Celina fik næsten de 2 fortænder foroven og de 2 fortænder forneden på én gang.

Og nu er de to næste tænder for oven også på vej ud på samme tid.

Det er ikke sjovt med de bisser. Og slet ikke når de kommer "væltende" på éen gang!

Celina er 9½ måneder gammel, og tand nummer 6 er på vej igennem nu...

Hold da op, der er da os knald på hos jer så !
Er Celina meget mærket af det ?

Anmeld

7. marts 2010

JustAnotherName

*Sofie* skriver:

Hold da op, der er da os knald på hos jer så !
Er Celina meget mærket af det ?

Det er svært at skille bukkene fra fårene.....
Jo, hun er mærket af det, men hun har også gang i et "tiger-spring" (udviklingsspring) samtidig, så det er en stor pærevælling.

Hun sover dårligt om dagen, brokker og pylrer mere end normalt, og viser et hulens temperament 

Anmeld

7. marts 2010

*Sofie*

JustAnotherName skriver:

Det er svært at skille bukkene fra fårene.....
Jo, hun er mærket af det, men hun har også gang i et "tiger-spring" (udviklingsspring) samtidig, så det er en stor pærevælling.

Hun sover dårligt om dagen, brokker og pylrer mere end normalt, og viser et hulens temperament 

Ja, sårn kører det faktisk os herhjemme for tiden.
Malou ka sætte i et vræl bare sårn lige pludselig, og næsten være utrøstelig
Hun sover heller ikk særlig meget om dagen.
Det er sq en smule hårdt for tiden, heh.

Håber for både dig og mig, at de små snart blir 'normale' igen

Anmeld

7. marts 2010

JustAnotherName

*Sofie* skriver:

Ja, sårn kører det faktisk os herhjemme for tiden.
Malou ka sætte i et vræl bare sårn lige pludselig, og næsten være utrøstelig
Hun sover heller ikk særlig meget om dagen.
Det er sq en smule hårdt for tiden, heh.

Håber for både dig og mig, at de små snart blir 'normale' igen

Ja, det må vi håbe på.... 

Anmeld

29. juni 2010

lauras*mor*

Lauras tænder er også kommet i ryk lige pludselig..

hun fik de 2 nederste fortænder på en gang 1. januar, der var hun 9 mdr.. så stod det stille i lang tid, men her de sidste par mdr eller 3 er de gået helt amok.. hun fik 2 øverstefortænder og en på hver side af dem på en gang, så gik der ikke længe så kom der en hvis prik efter den næste hjørnetand, så kom der en hvid prik ved den hjørnetand og her forleden så jeg en i den anden side også.. og tandkødet forneden er også bare vildt bulet og små hvidt.. det er så vildt det går så hurtigt og  bare kommer lige pludselig..

så alt i allt er vi oppe på.... 9... og det skulle ikke undre mig der er en eller flere som jeg ikke har set eller mærket.. for her klapper hun også bare sammen.. haha!

her vil hun heller ikke rigtig ha børstet tænder, og lunten er også en del kortere.. men synes det virker som om hun klarer det bedre i takt med hun bliver ældre.. ved ikke om det bare er mig der måske kan tåle mere bbrokkeri fra den unge dame eller hvad.. haha!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.