Jeg har et par gode oplevelser:
Den første drejer sig om mig selv. Jeg havde i laaaang tid døjet med periodevise kraftige smerter i maven. Min læge slog det hen med for meget mavesyre. En nat var jeg så syg, at jeg ikke kunne mere. Jeg ringede efter lægevagten. Forklarede jeg var alene med to børn, og derfor ikke kunne komme til dem. En kvindlig læge kom til mig i løbet af 30 min.. Hun mente jeg havde en galdesten der sad fast, og muligvis betændelse i galdeblæren. Derfor blev jeg indlagt, hun ringede efter en ambulance, de gav mig 3 timer til at finde pasning til mine børn. Det lykkedes og jeg kom afsted. 
Den anden oplevelse drejer sig om min søn. Han var meget syg med høj feber (40), han lå bare helt apatisk hen. Han klagede over ondt i hovedet. Jeg ville tage trøjen af ham, og opdagede at han havde fået nogle små røde prikker på brystet. Jeg ringede til lægevagten, som sagde at vi skulle komme med det samme, og vi måtte IKKE stille os i kø, vi skulle gå direkte ind til lægen. Heldigvis var det ikke noget alvorligt (måske H1N1), men lægen overvejde længe om vi skulle indlægges eller om vi måtte tage hjem. Heldigvis fik vi lov til at tage hjem. 
Min genereller holdning er at ALT for mange misbruger lægevagten! Ofte tror jeg godt man kan vente, men det er jo praktisk at køre til lægevagten søndag aften, så er man fri for at skulle bestille tid hos sin egen læge mandag morgen!
Louise - med både gode og dårlige oplevelser af lægevagten.
Anmeld