"Kloge" vagtlæge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

901 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. marts 2010

LouiseNielsen

Hehe, kan simpelthen kun grine...

Nicklas har nu igennem en mdr hostet rigtig meget on and off, og for 14 dage siden fik han konstateret asmatisk bronkitis, med besked om at hvis det fortsatte skulle vi ringe igen, hvilket jeg så gjorde idag. Har så fået en tid ved egen læge til i morgen med henblik på at han skal have astma medicin fra i morgen af....

Men her til aften bliver hans vejrtrækning så lidt værre, han hoster mere og han piver fra lungerne. Så jeg vælger at ringe til vagtlægen, da jeg har det lidt skidt med at putte Nicklas i seng når jeg kan høre hans vejrtrækning bliver værre...

Får pænt afvide at der ikke er så meget at gøre ved det, da lægevagten ikke kan skaffe os noget astma medicin nu. Så jeg skal bare holde øje med ham, også skulle jeg jo huske at ringe 112 hvis han holdt op med at trække vejret... HMMM TROR HAN JEG ER DUM???

Undskyld mig, men hvem fanden tror han jeg er?

Hehe....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

Vingummien

LouiseLarsen skriver:

Hehe, kan simpelthen kun grine...

Nicklas har nu igennem en mdr hostet rigtig meget on and off, og for 14 dage siden fik han konstateret asmatisk bronkitis, med besked om at hvis det fortsatte skulle vi ringe igen, hvilket jeg så gjorde idag. Har så fået en tid ved egen læge til i morgen med henblik på at han skal have astma medicin fra i morgen af....

Men her til aften bliver hans vejrtrækning så lidt værre, han hoster mere og han piver fra lungerne. Så jeg vælger at ringe til vagtlægen, da jeg har det lidt skidt med at putte Nicklas i seng når jeg kan høre hans vejrtrækning bliver værre...

Får pænt afvide at der ikke er så meget at gøre ved det, da lægevagten ikke kan skaffe os noget astma medicin nu. Så jeg skal bare holde øje med ham, også skulle jeg jo huske at ringe 112 hvis han holdt op med at trække vejret... HMMM TROR HAN JEG ER DUM???

Undskyld mig, men hvem fanden tror han jeg er?

Hehe....

Øh og hvorfor skulle han ikke kunne skaffe medicin nu? Ej hvor lamt et svar

Anmeld

3. marts 2010

Loa

Nåh ja det kan jo glippe for den bedste.... kan sgu også være svært at huske hvilket nummer det nu lige er man skal ringe til........

Håber snart din lille dreng får det bedre.... Må ikke være rart nu det har varet så længe.......

Anmeld

3. marts 2010

LouiseNielsen

suanne85 skriver:

Øh og hvorfor skulle han ikke kunne skaffe medicin nu? Ej hvor lamt et svar

Forstår jeg jo heller ikke... Men også den med at ringe 112! Øhh ja som om jeg ville ringe efter en pizza og tænke det går nok over hvis han holdt op med at trække vejret....

Anmeld

3. marts 2010

Morsnarttil2?

Nej det må da være en "tale-fejl", så klart vil du da ringe 112!!

Og sikke noget vås at han ikke kan få astma-medicin nu! Hospitalet ligger inde med noget hvis det er slemt!! Ja eller en tur forbi et døgnapotek!

(Har selv været hele forløbet igennem med vores ældste datter!)

Rigtig god bedring med ham.

Anmeld

3. marts 2010

Vingummien

LouiseLarsen skriver:

Forstår jeg jo heller ikke... Men også den med at ringe 112! Øhh ja som om jeg ville ringe efter en pizza og tænke det går nok over hvis han holdt op med at trække vejret....

Det er da det man gør altså Ej virkelig dum altså. Nogle af dem burde virkelig

Lige et råd, har jo astma barn. Inden du går i seng så se om du kan få lidt vand i ham.

Får han en ordentlig hoste tur så op med ham så han lodret op af dig f.eks, slå svagt på ryggen, det får EMil til at slappe af.

Hvis det nu skulle ske, så en lille ting som hjalp ved Emil. Han stoppede med at trække vejret fordi han gik helt i selvsving og jeg vendte ham på maven i luften, holdte ham med den ene hånd på maven og den anden ved hans ene skulder og det hjalp til han kunne få lidt luft igen.

Anmeld

3. marts 2010

jannie

de er ikke altid lige til at finde ud af.....

vi var ved vagtlægen med cecilie da hun var 2 uger gammel fordi hun havde høj feber. hun blev checket på kryds og tværs, hvorefter beskeden var at han syntes vi skulle købe nogle sodavands is til hende på vej hjem, det ville hun sikkert kunne lide mente han....  hvorvidt det skulle være kung fu eller champagnebrus blev jeg ikke klog på, så det endte med noget kold kamille-the

Anmeld

3. marts 2010

dorthemus

Ihh sådan nogle beskeder, nogle vagtlæger kan komme med

Synes også jeg har mange dårlige oplevelser med dem...

Håber snart han får det bedre..det må være frygteligt at overvære når ens barn er sygt

Fra mig

Anmeld

3. marts 2010

Low

Jeg har også asmatisk bronkitis og da jeg var 12 år der fik jeg et anfald hvor jeg dårlig nok kunne få vejret men ikke så slemt at mine forældre blev nød til at ringe til 112. De ringede til min egen læge og han kom forbi i sin bil med sit læge udstyr og undersøgte mig og skrev en recept ud til mig. Jeg ved ikke om det har været et særtilfælde at hun kom hjem til privaten, det var ikke noget de betalte ham for.

Men ham vagtlægen du har snakket med lyder ret dum at høre på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.