SarahAa skriver:
Ja jeg er så uheldig at der stadig intet er sket her
ØV!
Så nu har jeg fået en tid til igangsættelse her på fredag (desværre på min kærestes fødselsdag) .
Jeg er ret nervøs omkring dette, da jeg synes jeg har hørt mange sige at det bestemt ikke er sjovt 
Men ville lige høre om der er nogen som er blevet sat i gang, hvordan i blev det og hvor længe det varede før i fødte? 
Jeg ved endnu ikke hvordan jeg selv skal sættes i gang, JM sagde i går at jeg selv har åbnet mig 1cm, men ved ikke om det har nogen betydning for igangsættelsen.
Håber i kan hjælpe mig kvinder 
en MEGET utålmodig Sarah 41+5
Hej Sarah.
Jeg blev sat igang da jeg var 14 dage over tid. Ovenihatten bar jeg på et meget stort barn, så de tude slet ikke lade mig gå længere.
Jeg ville helst at det hele var gået igang af sig selv, men trods nogle hårde veer(havde INGEN vepauser) pga. vedrop, så havde jeg en DRØMMEFØDSEL!
Kort fortalt(prøver
) :
Mødte fredag aften kl 19.. Troede jeg bare skulle ha en stikpille, og det samme gjorde jm, så hun fandt den frem. Fik kørt en kurve - ingen veer. Hun undersøgte mig for derefter at sætte stikpillen op. Jeg havde åbnet mig tocm og havde 1½cm livmoderhals tilbage. Hun tog vandet istedet for stikpillen, kl. 19.45.
Kl.22.30 ca., stadig ingen veer, får lavement og vedrop.
Og så kom der gang i veerne.
Kl. 2 får jeg det dårlig, og stadig ingen vepauser. Spørger efter smertestillende. Jm undersøger mig, og jeg er kun 3cm åben. (altså kun 1cm siden jeg var ankommet til FG). Hun anbefaler en epiduralblokade, fordi der var langt igen.
Kl. 3 får jeg anlagt epi... WAUW en lettelse. Nu fik jeg både overskud til at snakke med min kæreste og vepauser 
Kl. 5 begynder jeg at få pressetrang. Prøver så vidt muligt ikke at presse med, men det er sq ikke nemt 
6.30 - 9cm åben
6.55 vagtskifte, og jeg må presse. SIKKE EN LETTELSE!!
7.18: fødte en stor dreng på 4570g og 56cm. Fordi han havde armen oppe over hovedet da han kom ud, var der en børnelæge der lige skulle undersøge ham inden jeg fik ham over.
Kvarter efter er moderkage forløst.
Jeg gik ikke i stykker... (var min store frygt inden fødsel)
Alt i alt : DRØMMEFØDSEL 
Knus! (tjek evt. min FB "Nicolais fødsel 17.10.2009)