At tage nattøjet og bleen af for så at tisse i sengen.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

374 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. marts 2010

Hyner

Er det et stadie i deres liv eller er det en reaktion fra Emmas side på at hun skal være storesøster eller at hendes far endnu engang har fundet sig en ny dame som de var oppe ved i weekenden??

Jeg må indrømme at det indlæg tunis kom med forleden var kanon, men efter at ha stået med det stortset hver nat(dog i hendes egen seng) i de sidste 3-4 uger så er jeg ærlig talt ved at gå ud af mit gode skind af raseri...

Hvad fanden sker der for den tøs. Jeg er sikker på hun er vågen ved handlingen, for hun kalder jo efterfølgende for at vi skal hjælpe hende...

Henriette -træt af en tisse-seng igen igen igen i nat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

Anja

Min umiddelbare tanke er, at det måske er en reaktion på lillebror/søster, for jeg har faktisk aldrig hørt børn gøre det før Tynen skrev om det den anden dag.

Vores har aldrig gjort det.

Det kan jo også tænkes, at ungerne bare nyder friheden ved selv at kunne tage tøjet af og så er det bare uheldigt, at de ikke er renlige. Jeg ved da, at jeg finder Elias uden natbukser cirka hver anden morgen. Han siger, at han har det for varmt. Han har jo så ikke nogen ble at tage af

Anmeld

4. marts 2010

Hyner

Er der ikke andre med forslag på hjælp, eller bare et trøstende ord. Eller måske bare et " detgår snart over igen" citat??

Jeg er virkelig brugt for energi fordi jeg skal op og vaske tøj hver nat!!

Anmeld

4. marts 2010

Bamme

Spørg Tynen, hun har erfaring med det...

Nå ja, Stella har også gjort det.

Anmeld

5. marts 2010

Loggidut

Hyner...jeg tror altså det er en normal adfærd...

uden at være klog, men jeg tror simpelthen det er en periode de skal igennem...

Jeg har ikke haft børn der har været slemme til det, men har hært om det fra andre...

jeg ser en snert af det når Tif skal i bad. Hun vil gerne af tøjet, men når hun så kommer af tøjet står hun bare der, og tjekker at alt sidder som det skal.

mave...tjek

bryster...tjek

navle...tjek

tissekone...tjek

og når hun har stået der i et kvarter, og tjekket, og mor her spørger om det ikke er ved tiden at damen træder op i karet...så er det nej tak, og så tjekkes igen.

Jeg tror det handler om at finde ud af hvordan kroppen er sat sammen, og jeg tror ikke det er unormalt.

Du har den nok bare om aftenen/natten...hvor jeg har det under badningen, men det er nu nok fordi damen ikke selv kan komme af tøjet helt endnu.

jeg kan ikke trøste dig, andet end at det måske var en ide at sætte sig ned og igen og igen forklare at det ikke er smart at trække af tøjet fordi det er koldt, eller hvad nu du kan finde på...

Anmeld

5. marts 2010

Tynen

Jeg har faktisk hørt om det et par gange før, så tror det er en fase de fleste børn skal igennem.

- Jeg tror dog ikke det er en reaktion på det at få en lillebror/søster.
Stella er blevet meget obs på ting og sager i bleen (Dog er det aldrig hende der har lavet "adder" i den       )   og vil ikke længere tisse når hun har ble på.
Potten skal fluks findes frem, men hvis vi ikke når det - Eller hvis vi er udenfor og hun glemmer hendes "ble-ide" lidt - vil hun straks have bleen af når vi kommer ind.

Jeg tror simpelthen at hun har tisset lidt (Eller følt at hun skulle tisse) mens vi andre har sovet, og hun derfor har taget den af.
Hun synes det er ulækkert at have bleen på, hvis der er noget i.

Lalala.. Sikke en forklaring
Det var egentlig bare mit bud

Anmeld

6. marts 2010

linemus

Øv hvor lyder det hamrende træls Vil det mon hjælpe, hvis hun havde bukseble på? Den er jo ikke lige til at rive af. Men selvfølgelig, hvis hun først tager bukser og underbukser af, så kan hun vel også få den af

Hm, håber for dig, det snart går over. Jeg er sikker på, det er en fase, som alt det andet de gør.

Line

Anmeld

6. marts 2010

Hyner

Lige en lille update fra de sidste dage.  Men først tak for alle Jeres svar.

Vi har været uden uheld (7-9-13) de sidste 3 nætter men Emma har også gjort sit til det.. Om aftenen når vi har børstet tænder finder hun selv den ble hun vil ha på og så siger hun, at den må jeg ikke tage af før i morgen, og skal jeg tisse så kalder jeg på moar.

I mine øjne er det som om hun har fattet lidt af det, og at hun er ked af når uheldet så har været der.

Jeg krydser fingre for det fortsætter med tørre nætter.

Knus Henriette

Anmeld

7. marts 2010

Grynt

Loggidut skriver:

Hyner...jeg tror altså det er en normal adfærd...

uden at være klog, men jeg tror simpelthen det er en periode de skal igennem...

Jeg har ikke haft børn der har været slemme til det, men har hært om det fra andre...

jeg ser en snert af det når Tif skal i bad. Hun vil gerne af tøjet, men når hun så kommer af tøjet står hun bare der, og tjekker at alt sidder som det skal.

mave...tjek

bryster...tjek

navle...tjek

tissekone...tjek

og når hun har stået der i et kvarter, og tjekket, og mor her spørger om det ikke er ved tiden at damen træder op i karet...så er det nej tak, og så tjekkes igen.

Jeg tror det handler om at finde ud af hvordan kroppen er sat sammen, og jeg tror ikke det er unormalt.

Du har den nok bare om aftenen/natten...hvor jeg har det under badningen, men det er nu nok fordi damen ikke selv kan komme af tøjet helt endnu.

jeg kan ikke trøste dig, andet end at det måske var en ide at sætte sig ned og igen og igen forklare at det ikke er smart at trække af tøjet fordi det er koldt, eller hvad nu du kan finde på...

Tror  du har rigtig meget ret, det er et stadie de skal igennem.

Tror desuden Freja læste med her forleden for 2 nætter senere smed hun bukserne og kom op i min seng. Jeg fik hende placeret foran fjerneren til morgen tv men små 5 min senere da jeg tjekkede på hende havde hun fuldtstændigt splittet hendes ble af. Alt fnuller eler hvad det er i bleen lå spredt over det hele i stuen....møgunge

Anmeld

7. marts 2010

Loggidut

Grynt/Tina skriver:

Tror  du har rigtig meget ret, det er et stadie de skal igennem.

Tror desuden Freja læste med her forleden for 2 nætter senere smed hun bukserne og kom op i min seng. Jeg fik hende placeret foran fjerneren til morgen tv men små 5 min senere da jeg tjekkede på hende havde hun fuldtstændigt splittet hendes ble af. Alt fnuller eler hvad det er i bleen lå spredt over det hele i stuen....møgunge

hæ hæ....det er fandme humor...

way back før bleerne blev af den kaliber de er i dag, randte min nevø rundt i en ble...uden andet på...og ja han havde nok tisset lidt voldsomt...og da han bumpede ned på numsen, sprak bleen, og så stod der bare en stråle ud af sådan noget gelelignende noget...lol...min svigerinde var træt af livet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.