hvad er jeres rytme? hvad gør i om natten når han vågner? tænder i lys? skifter i ham? 
min første tanke er klart at sørge for at vise jeres søn at nu er det nat! når i beslutter jer for at putte ham til natten så er det i det værelse det foregår, dvs i bliver i det værelse og går ikke ind i stuen eller andet med ham, og når han vågner op og vil ha mad så undgå at tænde lys, snakke med ham, skifte ham ( med mindre han har lavet stort ) læg ham blot tilbage der hvor han sover efter han har fået mad og lad ham ligge, hvis han pludre så bare lad ham gør det men undgå stadig at snakke tilbage eller tænde lyset, bliver han ked af det så ta ham op og trøst ham og læg ham derefter ned igen, og fortsæt sådan indtil han falder i søvn igen
så tror/håber jeg på han langsom kan lære at det er nat og der skal man sove. Men det er vigtig at i lære ham det for han har intet begreb om det 
min datter er 5 måneder nu og sover hver dag fra kl 20-06.30 og har gjort det nogle måneder efterhånden, hun vågner 1-2 gange og vil have mad og sover derefter videre
indimellem vågner hun også bare og skal ha sut eller andet 
vi har fra starten af gjort meget ud af forskellen på dag og nat, og undgå for meget kontakt, lys m.m om natten, og lavet faste putteritualer hver aften kl (ex) 19 hvor vi leger, tager nattøj på m.m
held og lykke, håber i snart får noget mere nattesøvn 
Anmeld