Astma.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

893 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. marts 2010

Kristina V

Hej piger,

Har til et ? mht astma medicin..

Min datter på Spiocort hvor morgen og aften, og så får hun bricanyl ved anfald.

Pt. er hun forkølet og har været syg, så nu hoster hun voldsomt, og det er sådan hun ingen ro finder. Hun har haft lungebetændelse en del gange, så manden har været ved læge for at få hende tjekket.

Vores nye læge kan intet høre på hende (heldigvis) og siger så at vi bare skal fortsætte med de to astma prep. indtil hun stopper med at hoste. Men nu kommer mit spørgsmål..

Hvorfor indtil hun stopper med at hoste?

Vi har ALTID givet hende spiocort 2 gange dagligt (eftervores gamle læge og børne afd. anvisning), men nu vil vores nye læge have  vi stopper..

Hun siger at spiocort bare er længere varende medicin, hvor at vi altid har fået afvide at det er forbyggende medicin...

Er det forvirrende forklaret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2010

W&M <3

Hej.

Har selv astma og min astma bliver altid værre under sygdom.

Kan ikke forstå din læge siger at i skal stoppe. For spiocort er forbyggende og den burde man tage så længe man har astma.

Bricanyl er som du siger kun ved anfald.

Så kan ikke forstå din læge da det som du har fået afvide af tidligere læge lyder mere rigtigt.

Håber du kunne bruge det lidt.

Knus Janie.

Anmeld

2. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi giver det samme herhjemme.

Har altid fået at vide at den brune er forebyggende og den blå til anfald - forkølelser mm.

Tror ikke man bare sådan må stoppe med den brune. Vi må prøve til forår og 1 mdr før næste kontrol sætte det ned til 1 pust morgen og aften.

Frederic hoster stadig, dog ikke de 25-40 gange hver nat - men 90% af danskere er jo syge for tiden med hoste - omgangs syge - lungebetændelse - forkølelser mm.

Anmeld

6. marts 2010

Lone Jakobsen

tænker om lægen kan ha sagt forkert....sådan at det var anfalds medicinen i sku bruge når hun hoster meget. men ellers så be da om en anden læges mening. jeg ville bestemt ikke være tryg ved at stoppe med den forebyggende.

jeg har selv astma, får ingen forebyggende.....men bruger min anfalds medicin langt mere når jeg er forkølet og hoster.

Anmeld

6. marts 2010

LotteGabriella

WilliamsMor skriver:

Hej.

Har selv astma og min astma bliver altid værre under sygdom.

Kan ikke forstå din læge siger at i skal stoppe. For spiocort er forbyggende og den burde man tage så længe man har astma.

Bricanyl er som du siger kun ved anfald.

Så kan ikke forstå din læge da det som du har fået afvide af tidligere læge lyder mere rigtigt.

Håber du kunne bruge det lidt.

Knus Janie.

Helt enig 

Anmeld

6. marts 2010

Kristina V

Planen var at jeg ville have en anden læges mening, men blev enig med mig selv om at tjekke astma og allergi forbundets hjemmeside først.

Og ser stod spiocort under forbyggende, og ikke langtigds virkende.

Så ringede min læge op, og kunne godt høre hun ikke var 100 % enig med mig, men fra nu af, få Line et pust om dagen, og 4 pust når hun har behov.

Hun siger man ikke rigtig kan teste dem for hvordan man ska medicinere dem før 4 års alderen, så indtil er der ikk andet et at regulere medicinen selv.

Ved godt det ikke er farligt med den medicin, men der er bare en del binyrebarkhormon i, og det er jo ikke specielt godt for noget, så vil da helst ned på så lav dosis som muligt uden at hun mærker forskel..

Har i fået testet jeres børn??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.