Hvordan opbevarer man bedst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.137 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. marts 2010

TbCp

hjemmebagte/nybagte boller, så de holder sig frisk længst tid?

Jeg synes altid mine boller er kedelige allerede dagen efter de er bagt. Og kunne egentlig godt tænke mig at bage en portion og sende den med Liva i dagpleje, men jeg gider ikke stå og bage boller kl. 6 om morgenen.

Så hvordan opbevarer i jeres hjemmebagte boller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2010

hc=k

Hvad med fryseren??

Du kan jo altid bage dem en lille smule, fryse dem og bage dem færdig når du skal bruge dem.

Anmeld

2. marts 2010

Sjl-msl-Mkl

Hej Tina.

Du kan jo lave en koldthævede dej, så skal de jo bare formes. Det gør jeg her, vi får nybagte boller hver morgen.

Anmeld

2. marts 2010

Ina33

Jeg synes ikke mit bagværk bliver kedeligt. Jeg opbevarer mit brød i lufttætte poser på køkkenbordet, eller i brødskabet.

Lægger du dine boller i køleskabet? Så synes jeg nemlig hurtigt de bliver tørre.

Louise

Anmeld

2. marts 2010

TbCp

Loppe skriver:

Jeg synes ikke mit bagværk bliver kedeligt. Jeg opbevarer mit brød i lufttætte poser på køkkenbordet, eller i brødskabet.

Lægger du dine boller i køleskabet? Så synes jeg nemlig hurtigt de bliver tørre.

Louise

Jeg synes jeg har prøvet forskellige ting og så at lægge dem i køleskabet.
Lader du bollerne stå og køle af inden de ryger i poserne eller kommer de nærmest direkte fra ovnen ned i posen?

Anmeld

2. marts 2010

Ina33

TbCp skriver:

Jeg synes jeg har prøvet forskellige ting og så at lægge dem i køleskabet.
Lader du bollerne stå og køle af inden de ryger i poserne eller kommer de nærmest direkte fra ovnen ned i posen?

Jeg lader bollerne køle godt af, inden jeg putter dem i poser. De skal ikke være helt kolde, men heller ikke så varme at der kommer kondens i poserne.

Anmeld

2. marts 2010

TbCp

Loppe skriver:

Jeg lader bollerne køle godt af, inden jeg putter dem i poser. De skal ikke være helt kolde, men heller ikke så varme at der kommer kondens i poserne.

Tak for svar

Tror måske jeg ofte når at lade dem stå lidt for længe fremme inden de ryger i en pose.

Anmeld

2. marts 2010

SaNiNa

Vi kommer den i posen mens de er lune så der hele tiden er lidt fugtig ved dem og så kommer de i skabet eller fryseren...

når de så skal spises luner vi dem lige hurtig så er de som nye igen

Anmeld

2. marts 2010

Ina33

TbCp skriver:

Tak for svar

Tror måske jeg ofte når at lade dem stå lidt for længe fremme inden de ryger i en pose.

Ja det har jeg også prøvet, og så bliver de nemlig lidt tørre.

En dag havde jeg ikke tid til at vente på at mine nybagte franskbrød kølede af, så de røg direkte fra ovnen og ind i fryseren. Og hold da op hvor var de bare lækre friske da de kom ud af fryseren igen. Jeg var ellers bange for at de blev tørre af at komme direkte i fryseren.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.