Julius' fødsel (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.870 visninger
33 svar
0 synes godt om
1. marts 2010

lion

Fredag d. 26 feb. 2010. Kl. 19 kom Cassandra i seng og sov til kl. 22.30, hun var så ikk til at få til at sove igen, så kl. 23.30 gik vi alle 3 i seng inde i stuen. Kl. 1 tog Jacob Cassandra ind i hendes seng, kl. 2 skulle jeg så tisse og jeg havde lidt små ondt. Kl. 4 var det wc tid igen og jeg havde stadigvæk ondt, kl. 4.45 opgav jeg at sove mere da det gjorde for ondt. Der vidste jeg at Julius ville komme i dag/nat for sådan havde jeg det med Cassandra inden hun blev født.

Jeg tændte så computeren for at ville skrive herinde, så I kunne få en opdate inden jeg skulle på sygehuset, men det forsatte med at gøre ondt og jeg kunne ikk sidde ned når jeg fik en ve, det gjorde for ondt. Kl. 6 tænkte jeg det var tid til at vække Jacob, sådan at når det var tid, var det kun Cassandra vil skulle tænkte på.  kl. 7 gik Jacob ned og satte vasketøj over, da jeg ikk havde så ondt på det tidspunkt. kl. 8 gik jeg ned for at hente vasketøjet mens Jacob gav Cassandra morgenmad. Nede i vaskekælderen ringede jeg til fødegangen for at hører hvor lang tid der skulle være mellem veerne og det inden jeg skulle komme ind. Vi blev enig om at jeg skulle se tiden an og hvis det var ringe igen kl. 8.45. Derefter ringede jeg til min søster, da hun skulle passe Cassandra når det var tid. Hun sagde at vi bare skulle gøre os klar og komme forbi. Jeg tog vasketøjet og gik op i lejligheden og mens jeg gjorde Cassandra klar, hængte Jacob tørre tøj op.

Kl. 9 gik vi ud af lejligheden og ned i kælderen for at gøre tvillingklapvognen klar og tage hjem til min søster, da klapvognen ville gøre det lettere for min søster at komme rundt med Patrick og Cassandra. Normalt ville det tage ca. 1 time at komme fra os til min søster, men denne gang tog det 1½ time, da vi ikk kunne komme med klapvognen da der var 2 barnevogne i begge busser. Men jeg havde siden vi ventede på den første bus, skulle tisse rigtig meget og da nr. 2 bus kom tog jeg den alene hjem til min søster og Jacob ventede på en bus han kunne komme med. Jeg var hos min søster kl. 10.20 og gik direkte på wc og tissede som jeg fik løn for det. At jeg nu godt kan "se" at det nok var vandet der gik. Men kl. 11 skulle jeg tisse igen og der gik slimproppen og der var lidt blod med og jeg vidste ikk om det var ok. Så jeg ringede til fødegangen og hørte det var helt ok og at jeg godt kunne små bløde og at det ikk betød noget. Jeg havde så ikk siden kl. 8 taget tid på mine veer og hvor lang tid der var imellem dem. Det begyndte jeg så på og imens prøvede Jacob at få Cassandra til at sove og min søster Patrick. Jeg sagde så til Jacob og at vi snart skulle på sygehuset, da jeg gerne ville vide om jeg havde åbnet mig eller noget. Så mellem 11-12 var der 5 min i mellem veerne og jeg ville så lige gå på wc kl. 12 og tænkte at bagefter ville jeg sige til Jacob at vi skulle på sygehuset.

Jeg har så siden uge 24 haft hård mave tit og skulle "vente" når jeg skulle på wc, og det var sådan jeg havde det. Jeg gik som sagt så på wc, og ventede og jeg havde så "ret" at jeg ikk kun skulle tisse, men jeg havde så følelsen af lorten var stor og jeg skulle presse noget mere/hårdre og det gjorde jeg, men men men det hjalp ikk og jeg synes noget var galt, så jeg mærkede mellem mine ben og der var så noget der ikke burde være der nu, toppen af Julius hovedet. Jeg kaldte så på Jacob og sagde jeg skulle føde nu, Jacob siger så:" jeg ringer så til fødegangen" jeg siger så: "nej skat, jeg skal føde NU." Han gik hen til værelset og sagde til min søster at jeg skulle føde nu og hun kom så farende med en telefon hvor hun havde ringet til 112. Imens lagde jeg mig på gulvet, så han kunne komme ud jo. Da jeg så min søster hørte jeg hende sige:" mit navn er Lena Iversen og min søster er ved at føde på mit badeværelse", længere nåede hun ikk, for så skulle hun tage imod Julius, for han ville ud nu, 2 pres mere og han var ude, og min søster fik via telefonen afvide hvad hun skulle gøre. Det tog mindre end 5 min og 4 pres fra jeg kaldte på Jacob til Julius var ude. Der var klokken 12.27. Det tog ca 10 min derefter og så ringede det på døren, det var ambulancefolkene og de hjalp så med navlestrengen og moderkagen, som blev puttet i en pose for at tage med på sygehuset. .

Men jeg havde ikk på noget tidspunkt presseveer, så det var lidt mærkeligt at han var blevet født allerede, det gjorde ikk ondt eller noget.

Jeg var på sygehuset ca kl. 13.30 og de undersøgte så mig for at tjekke alt var ok, nu hvor han var blevet født og det havde de jo ikk travlt så de vejede ham og det første kl. 14.20. De havde så også lidt svært ved at give han et cpr. nr. for computeren kunne ikk finde ud af at Julius var blevet født før jeg var blevet "indlagt" på sygehuset.

Ca Kl. 15.30 kom vi op på stuen.

Jeg har endnu ondt i kroppen og især i ryggen efter den fødsel, efterveerne var værre denne gang. Men vi har det alle sammen godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

TbCp

Hold da helt op Helene!!! Vild fødsel og alligevel lyder den bare så nem

Hvor er det sindsygt hihihi

Men dejligt at alt gik godt og endnu engang tillykke med guldklumpen!

Anmeld

1. marts 2010

mama10

Neej hvor var det vildt så hurtigt det gik!! Stort tillykke med din lille søn :-)

Anmeld

1. marts 2010

Low

Sikke en fortælling. Jeg blev helt fanget af den .

Tillykke her fra hvert fald

Anmeld

1. marts 2010

MyBaby

Det var da en lidt anden beretning til en afveksling  Det lyder på den ene side, som en lidt vild fødsel, men på den anden side også helt fantastisk og fedt, at det ikke gjorde mere ondt, end det gjorde!

Stort TILLYKKE herfra også.

Nina

Anmeld

1. marts 2010

Mathilde

Ej hvor er det vildt! Ingen presseveer og det gjorde ikke ondt...kan godt forstå du synes det var lidt mærkeligt at han allerede var blevet født Sejt gået!

Og stort tillykke.

Hvor stor var han?

Anmeld

1. marts 2010

Bare mig..

Hold da op en beretning. Du har jo nærmest ikke kunne nå og forberede dig på at fødslen altså var igang. Det må sørme være dejligt at det skete så hurtigt, men alligevel lidt underligt, da man jo synes en fødsel skal være mega smertefuld og så kommer barnet

Et stort tillykke.. Glæder mig til at se billeder af 'lynet'.

Anmeld

1. marts 2010

TbCp

marikka skriver:

Hold da op en beretning. Du har jo nærmest ikke kunne nå og forberede dig på at fødslen altså var igang. Det må sørme være dejligt at det skete så hurtigt, men alligevel lidt underligt, da man jo synes en fødsel skal være mega smertefuld og så kommer barnet

Et stort tillykke.. Glæder mig til at se billeder af 'lynet'.

Haha lynet

Måske de skulle kalde ham Jens i stedet for

Anmeld

1. marts 2010

Mutti2

Åhhhh sikke en fantastisk fødselsberetning

Stort tillykke med vidunderet

Anmeld

1. marts 2010

Skouboe

Fantastisk beretning og velkommen til verden til Julius.

Bortset fra lokationen vil jeg også gerne bestille sådan en fødsel her anden gang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.