3-årige med soveproblemer om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

692 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. januar 2008

Line

Benjamin bliver 4 år til juni - han har længe sovet fint om natten inde på hans eget værelse. Selvfølgelig har han sovet inde ved os en gang imellem, men siden før jul har han mere eller mindre sovet inde i vores seng HVER nat.

Han falder godt nok i søvn om aftenen i hans egen seng men problemet starter ved 24 tiden. Han vågner og er rigtig ulykkelig. Så går vi ind til ham og nogen gange er han hel vågen og det virker som om han har drømt andre gange er han ikke rigtig vågen.

Vi har selvfølgelig prøvet og få ham til at sove igen i hans egen seng, men han vågner med 10-20 min mellemrum indtil han kommer ind til os og sove.

Jeg kan godt lide og have ham sovende en gang imellem men bare ikke hver eneste nat. For det første er der ingen af os der sover særlig godt fordi Benjamin fylder meget når han sover og for det andet føler jeg ikke at der er plads nok til os alle sammen.

Så nu går jeg mere eller mindre rundt som en zombi fordi jeg efterhånden er så træt af manglende søvn:S

Nogen der har nogen gode ideer til hvordan vi får ham til at sove inde i hans egen seng hele natten eller nogen som er i lignende situation?

God aften til jer.

Mvh Line - Mor til Sebastian og Benjamin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2008

Pia.

Hej Line...

Ja jeg kan godt se I har et stort problem hvis I helst ønsker han sover i sit eget værelse...

Min mand og jeg vil også helst have sengen for os selv, ikke fordi vi ikke syntes det er hyggeligt at børnene kommer ind og putter ind imellem, men vi sover begge to rigtig dårligt.

Mads (på 2 år) sover stadig inde hos os, men i sin egen seng.
Mikkel og Mille sover på deres egne værelser, men vælger dog at sove sammen hos den ene eller den anden fordi de syntes det er hyggeligt at se tegnefilm sammen inden sengetid og bare hygge.

Vi har en ekstra madras under sengen, som børnene kan bruge hvis de vågner om natten, for de må ALTID komme ind og sove hos os bare helst på madrassen på gulvet, og det fungere fint.

Jeg tror at grunden til Benjamin vågner som han gør er fordi han lige nu har brug for jer om natten, hvis I sover dårligt fordi han ligger hos jer, så tag evt. hans seng ind til jer i en periode, eller gør som os med en madras, så alle får deres nattesøvn...

Lige pludselig vil han sikkert gerne tilbage til sit eget værelse igen, men lige nu tror jeg bare det er trykhed....
Når jeg tænker over det så sover jeg rigtig dårligt når min mand arbejder nat (??!!) så måske sover vi bare bedst når vi har nogen tæt på os :)

Knus Pia, som håber I finder en løsning så alle kan få en god nats søvn - SOV GODT.

Anmeld

17. januar 2008

Honningblomst

Ja, jeg har tre børn i sengen;) men det er nu eget valg. Jeg går ind for samsovning og det gør at jeg aldrig har nætter med børn der vågner og er utrygge.

Jeg er meget enig med det Pia skriver...få en madras ind på gulvet eller hans seng ind ved jer og lad ham sove inde ved jer, han har jo brug for den tryghed det giver at sove inde ved jer.
En dag er han så klar på eget værelse og så er den ikke længere...

Knus Eva...

Anmeld

17. januar 2008

Marie;-)

Vi oplever præcis det samme!!! Marcus blliver 4 år her til marts... Så jeg læser gerne med på tråden. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.