Mikkels vej til verden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.601 visninger
19 svar
0 synes godt om
28. februar 2010

CamillaKa

Fredag middag d. 12/2 går slimproppen. ( 4 dage før termin ).

Fredag aften kl. 22.00 begyndte veerne at melde sig. De var ikke særlig kraftige, men jeg var dog ikke i tvivl om at det var de rigtige veer. Jeg gik i seng i håb om at kunne sove lidt inden fødslen. men næh nej, veerne tog til i løbet af natten og jeg fik næsten ikke sovet.

Lørdag morgen stod vi op og veerne var stadig ikke blevet regelmæssige. Jeg lå på sofaen hele dagen og ventede på at de skulle blive regelmæssige.

Ca kl. 15.30 begynde vi at tage tid, og her var der 6-7 minutter mellem veerne.

Kl. 16.30 var der så 5 minutter mellem veerne og jeg ringede til fødegangen, og de ville gerne kigge på mig.

Jeg tog et varmt bad og vi kørte stille og roligt derud.

Jeg blev undersøgt og havde åbnet mig 3 cm. Jubii tænkte jeg, så kan det da ikke vare længe mere... De ville gerne beholde mig derude, og vi fik en fødestue at være på.

Roar (min kæreste) hentede Mac D mad til os, som jeg lige kunne få spist lidt af mellem veerne.

Jeg blev undersøgt et par gange og jeg åbnede mig langsomt..

Ca. kl. 20.30, havde jeg virkelig ondt og bad jeg om at få lagt en epidural. Jordemoderen ringede efter lægen som kom et kvarter efter. Det var en lettelse da den virkede efter 10 minutter. Desværre var den ikke lagt rigtigt og jeg blev lam i det ene ben. Så hver gang jeg skulle skifte stilling skulle de løfte mig rundt, det var ikke rart og jeg kunne ikke engang komme på toilettet. Min blære måtte derfor tømmes med kateter.

Ca. kl 23.00 prikkede de hul på vandet og herefter virkede det smertestillende ikke mere, men jeg var stadig lam i benet.

Efter et par timer mere havde jeg åbnet mig lidt mere. Jeg fik ve-drop for at sætte lidt mere skub i det. Og ca. kl 03.00 var jeg åbnet helt og fik pressetrang. Jeg pressede en hel time og var helt udkørt til sidst, jeg havde simpelthen ikke flere krafter til at presse ham ud, og det gjorde det heller ikke nemt når mit ben bare hang og dinglede. Jordemoderen ringede efter et par læger og han blev taget med sugekop..

Søndag d. 14/2 kl. 04.01 blev lille mikkel født. 4160 gram og 55 cm.

Nøj en fantastisk følelse at få ham op på maven. Vi tudbrølede begge to af glæde og lettelse..

Synes det var en utrolig hård fødsel, men har næsten allerede glemt det, nu hvor jeg fik sådan en skøn dreng ud af det..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2010

Sofia

Først og fremmest stort tillykke med din lille skønne baby

Det lyder væmmeligt at dit ben var lamt, må virkelig være ubehageligt slet ikke at kunne bevæge sig, og ikke ligefrem rart med et kateter. Men ja, det var jo det hele værd som du også skriver. 

Tak for din beretning

Anmeld

28. februar 2010

jillkolsbjerg

Tillykke med ham, han er bare dejlig;-) Ja det lyder til det har været lidt hårdt...puha ser ikke frem til min fødsel....

knus jill

Anmeld

28. februar 2010

nannanadja

tillykke tillykke

hvad skal prinsen hedde?

Anmeld

28. februar 2010

Mathilde

Stort tillykke med ham

Anmeld

28. februar 2010

Lone Jakobsen

en lille valenetins baby

stort tillykke med ham.....lyder godt nok som en hård omgang, når du både fik epidural, ve drop og sugekop. kan godt forstå du er kvæstet ovenpå sådan en tur. håber du fik snakket den godt igennem bagefter.

endnu engang tillykke med jeres dejlige dreng.

Anmeld

28. februar 2010

Pige2009

Stort tillykke herfra.
Det lyder lidt drøjt, men en skøn lille dreng

K.h. Linda med Laura på 4 mdr.

Anmeld

28. februar 2010

Pige2009

nannanadja skriver:

tillykke tillykke

hvad skal prinsen hedde?

Mon ikke han skal hedde Mikkel, når nu overskriften hedder "Mikkels vej til verden"?

K.h. Linda

Anmeld

28. februar 2010

nannanadja

Baagøe skriver:

Mon ikke han skal hedde Mikkel, når nu overskriften hedder "Mikkels vej til verden"?

K.h. Linda

ja god dav nanna  jeg må vist sidde her og halv sove lidt

Anmeld

28. februar 2010

Pige2009

nannanadja skriver:

ja god dav nanna  jeg må vist sidde her og halv sove lidt

Griner højt. Kender det godt. Det er jo også søndag og afslapning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.