Valg af børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

839 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg ved ikke helt hvilken børnehave jeg skal søge om til Jesse :( Jeg har læst og undersøgt til jeg er blå i hovedet og valget står nu mellem disse to http://portal.aarhus-m1.dk/?module=inst&pasnr=258&page=1 http://portal.aarhus-m1.dk/?module=inst&pasnr=368 Den jeg allerhelst vil have ham i ligger desværre så langt væk at jeg ikke vil kunne kommer derud om vinteren (kører ikke bil) :'( Det er nemlig en skovbørnehave Hvis i har tid til lige at kigge på stederne og komme med jeres mening vil jeg blive rigtig glad (H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Efter en lang snak med min mor, har jeg fundet hvilken han skal i :P Så nu skal jeg bare skrive ham op og håbe der er plads

Anmeld

21. maj 2008

Honningblomst

Jeanne skriver:

Efter en lang snak med min mor, har jeg fundet hvilken han skal i :P Så nu skal jeg bare skrive ham op og håbe der er plads

Lyder godt..:) hernede er udvalget desværre ikke så stort...endnu en kæmpe ulempe ved det her lille hul...tilgengæld er den idrætsbørnehave min søn går i rigtig god og med nogle kompetente og engagerede pædagoger.
Tillykke med beslutningen, håber I bliver glad for jeres valg.
Knus-(H)

Anmeld

23. maj 2008

MUTT3

nu er det jo ikke relevant mere, men vil nu svare alligevel.

Jeg ville først se på hvad der rent praktisk er muligt, der næst vil jeg se på mit barn og hvilke behov det har, der næst vil jeg se på BH´ernes handlingsplaner (de hedder vist noget andet kan bare ikke huske hvad) der i stå alt der er nødvendigt at vide, hvordan de takler mobning, hvad holdning de har til at atge legetøj med, om de har krav til antal af ture ud af huset, osv osv, simbelthen alt, og så vil jeg i teorien sætte mit barn i BH´erne, og så "se" hvor mit barn passer bedst ind.
Det er nemlig mit barn der skal være der ikke mig, og ikke evt rygter om stedet, men mit barn, og det der er skidt/godt for naboens barn, behøver så sandelig ikke være det for mit.

Vi har lige fået muligheden for VG her i byen, det er i forbindelse med BH´en, og lederen er en hel del efter mig, om den yngste ikke skal i deres VG i stedet for DP, og jeg er meget... det er altså ikke noget jeg kommer til at bestemme, det bliver min datter, helt personligt er jeg til DP, men det kan altså bare ikke nytte noget hvis tøsen vil fungere bedst i en VG, nu muligheden er der. Min store pige var uden tvivl et VG barn, muligheden var der bare ikke, hun kedede sin rumpette i laser det sidste år i DP´en, det var faktisk kun de første 6 måneder hun, hun fik den udfådring hun havde brug for, hun fik simbelthen ikke høvl nok. Storebror havde det ellers rigtig godt i DP (samme DP) det var lige stedet for ham, stille og roligt i et tempo der til en hver tid var tilpasset hans behov for laaaaangsomhed, det hjemlige miljø var lige ham. At hun så oven i er en knaldhamrende dygtig DP, tja det hjalp altså ikke min datters behov for udfådringer fra jævnaldrende, slet ikke efter som at hun var/er meget udfarende, og de 3 andre børn alle var/er nogle meget rolige og stille børn, som er mere normalt udviklede, mens hun (lige nu, og de sidste 1½ år har været) er et helt år forand hendes jævnaldrende, men det kan DP-mor jo ikke lave om på. Så det bliver helt klart den yngste der kommer til at bestemme, hvor hun skal hen, det er ikke sundt for et DP barn at blive stoppet i en VG eller omvendt, på samme måde mener jeg det er vigtigt at se på ens barn når det handler om BH, hvis man har muligheden for at vælge, rent praktiskt set, om end det ikke er helt så slemt med BH som med DP kontra VG.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.