Desperat brug for hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

650 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. februar 2010

Livas mor

Hej tøser

Jeg har desperat brug for hjælp. Lille Liva vil bare intet spise for tiden, det er en ren kamp at presse mad i hende. I følge rettesnoren med 1/6 del af vægten, så skulle hun spise ca. 1100 ml om dagen, men med kamp, skrig og anspændthed når vi op på mellem 700-850 ml. Hun spiser intet om dagen næsten, det er for det meste om natten vi kan presse noget i hende.

Hun har ellers altid virket glad og tilfreds, og ser fin og sund ud.. Vejer 6220 gram og er 65 cm lang og 4 måneder på mandag. Men den sidste uges tid har hun været så pylret og utilfreds.

Er der andre der har prøvet noget ligende? Og hvad gjorde i?

Knus den meget bekymrede mor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Sådanne perioder har vi også været igennem - enten hvor de kun fik MME eller da var kommet over på almindeligt mad. Så længe, at hun er glad og tilfreds ville jeg ikke gøre så meget ved det. Der vil altid være perioder i deres liv, hvor de ikke spiser så godt f.eks. når de er ved, at få tænder.

Jeg er sikker på, at hun nok snart spiser optimalt igen

Kh.

Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

27. februar 2010

Misjelle

Livas mor skriver:

Hej tøser

Jeg har desperat brug for hjælp. Lille Liva vil bare intet spise for tiden, det er en ren kamp at presse mad i hende. I følge rettesnoren med 1/6 del af vægten, så skulle hun spise ca. 1100 ml om dagen, men med kamp, skrig og anspændthed når vi op på mellem 700-850 ml. Hun spiser intet om dagen næsten, det er for det meste om natten vi kan presse noget i hende.

Hun har ellers altid virket glad og tilfreds, og ser fin og sund ud.. Vejer 6220 gram og er 65 cm lang og 4 måneder på mandag. Men den sidste uges tid har hun været så pylret og utilfreds.

Er der andre der har prøvet noget ligende? Og hvad gjorde i?

Knus den meget bekymrede mor..

Der kan jo være rigtig mange årsager til at de små ikke vil spise. Måske hun har ondt i maven... har hun haft afføring?

Hun er jo også lige straks 4 måneder, så det kunne måske også være en mulighed at prøve at se om hun ville spise lidt rismels-grød eller majsmels-grød. Det er ikke fordi jeg synes at man skal have travlt med at vænne de små til fast føde, men herhjemme blev vi nød til det, da vores søn pludselig ikke rigtig ville spise mme på flaske mere. Dog ville han gerne drikke det fra kop. det kan du evt. også prøve.

Hvis du er meget utryg synes jeg du skal kontakte din sundhedsplejerske eller læge.

Håber hun snart tager lidt indenbords igen, nogle gange er det bare nogle perioder man skal igennem

Michelle

Anmeld

27. februar 2010

Pige2009

Min datter Laura var 4 mdr. i torsdags og jeg er ret sikker på, hun heller ikke spiser 1/6 af sin kropsvægt om dagen. Jeg vil skyde på, hun spiser som din datter, men da hun er glad og tilfreds, er jeg ikke bekymret. Os voksne spiser jo heller ikke samme kvantum. Nogle har større behov for mad end andre

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.