Kan morgenmaden erstattes af en smoothie??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.843 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. februar 2010

Mutti2

Hej sunde piger

Nu er jeg begyndt at ligge vores liv lidt om herhjemme, og har planer om at jeg da skal have morgenmad lige som lillepigen!!

Men eftersom jeg ikke er den store morgenmads spiser (er faktisk kun vant til at spise aftensmad og aften snack).... Så havde jeg i tankerne at nøjes med en smoothie!!!

Men er det sundt at gøre eller hvordan???

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2010

Honningblomst

Bare du er obs på der er meget frugtsukker i og en del kalorier... jeg ville så vidt det var muligt spise noget groft brød, havregryn etc og så evt frugt til mellemmåltider også for at få det til at mætte...men er det umuligt for dig, så ja.. men ellers så spis det som frugt, der er mere at tygge i og giver en bedre fornemmelse af mæthed og mad og kræver måske ikke så meget frugt.

Knus Eva,,

Anmeld

27. februar 2010

mama10

Heej :-)
jeg drikker næsten hverdag smoothie med protein pulver i som morgenmad og da der er protein i kan man godt erstattes som morgenmad. Min opskrift: mælk, bananer, vanillie protein pulver og frostne hindbær.. Det hele blendes på en gang og det tager under 2 min. :-) sundt, nemt og opkvikkende !!

Anmeld

27. februar 2010

CS

mama10 skriver:

Heej :-)
jeg drikker næsten hverdag smoothie med protein pulver i som morgenmad og da der er protein i kan man godt erstattes som morgenmad. Min opskrift: mælk, bananer, vanillie protein pulver og frostne hindbær.. Det hele blendes på en gang og det tager under 2 min. :-) sundt, nemt og opkvikkende !!

ja det er så lækkert og med en lidt blåbær friske eller frosne  mumssssssss

Anmeld

27. februar 2010

LMM

Hej.

Jeg drikker tit Smoothie til morgenmad, det er nemt og å får jeg en masse lækkert frugt! Jeg søgte på nettet efter hvilke frugter der var nogle gode vitaminer i!! jeg bruger altid en masse forskkelligt frugt og juice! men husk man kan altså også bruge grønsager, ingefær og krydderurter!! jeg elsker tomat og gulderødder i min smoothie alt kan jo bruges..

Det er jo bedre med en smoothie til morgenmad, end slet ikke at få noget!!!!

Anmeld

27. februar 2010

MariaJ

Det har jeg gjort hver dag i flere år. Nu da jeg er gravid spiser jeg tit et stykke brød eller et blødkogt æg sammen med, fordi jeg ellers ikke bliver mæt nok, men tidligere drak jeg to glas smoothie og det passede fint.

Du skal være opmærksom på som Eva skriver at der er en del frugtsukker i, så det kan blive lidt mange hurtige kulhydrater, hvis du ikke blander noget proteinrigt i også (især hvis du søder med sukker/honning/juice eller lign). Min opskrift er stort set altid jordbær, hindbær og blåbær blandet med et naturel surmælksprodukt og hørfrø. Hvis jeg glemmer hørfrøene bliver jeg ikke ordentlig mæt af det. Engang imellem putter jeg en banan i også, det gør blandingen lidt sødere, men jeg synes egentlig den er helt fin uden også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.