At putte en baby uden sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.844 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. februar 2010

Cris

Hej! Nu kunne jeg tænke mig at høre på noget input...

Der har aldrig været noget problem at putte vores ældste søn, for han blev ammet næsten i søvn og så fik han sut og sov. Han har haft sutten til han blev 10 måneder, til den tid kunne han ligge og hygge lidt og så falde i søvn. Han vågnede jo 117 gange indtil for kun lidt tid siden, men det er jo noget andet   Men at putte ham var aldrig noget problem.

Men nu med den lille (lige blevet 4 måneder) er jeg i gang med at tænke, hvordan jeg skal gøre det. Han vil overhovedet ikke tage sutten. Han har altid spytte den ud. Så jeg ammer ham i søvn med så snart jeg flytter ham fra mig vågner han. Og så starter jeg helt forfra og jeg ved aldrig i hvor lang tid jeg skal blive ved. Så nogle gange ligger jeg bare og ammer og efter et styk tid flytter jeg ham ved siden af vores seng (jeg sover ikke hele natten sammen med ham, for så sover jeg ikke så godt, jeg føler som om jeg ikke har nok bevægelses frihed) Nå, men jeg tænker, hvordan andre mennesker med babier uden sut putter deres børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

Unalisa

min søn er 2 måneder og indtil videre har jeg ikke haft problem med at putte ham, han bruger næsten ikke sut. hvis han er mæt har ren ble på så ligger jeg ham bare i liften eller hans seng så falder han selv i søvn, uden sut....

Anmeld

26. februar 2010

Cris

Limya skriver:

min søn er 2 måneder og indtil videre har jeg ikke haft problem med at putte ham, han bruger næsten ikke sut. hvis han er mæt har ren ble på så ligger jeg ham bare i liften eller hans seng så falder han selv i søvn, uden sut....

Ja, jeg har haft det samme, han kunne falde i søvn i alle mulige stedder, også i hans kravlegård. Men når de bliver ca 4 måneder bliver de mere levende   Det kan jeg også huske fra storebror. De er meget mere interereseret i omgivelser end alt andet og så skal de have mere og mere hjælp til at blive puttet. Men storebror kunne ikke kæmpe længe for at holde sig vogn med en sut i munden... Men det gør den lille nu og han pludrer og griner og alt muligt. Jeg tager det som der kommer og hvis det tager mig en time at putte så må jeg bare tage en time. Men det kunne være, at der er nogle andre ting der hjælper.

Anmeld

27. februar 2010

Frejasmor

Hejsa min datter Freja er lige fyldt 6 mdr. og hun har bestemt heller ikke været fan af sutten, hun har også bare spyttet den ud og kigget på os som om vi var åndssvage  Hvad skal jeg dog med den tænkte hun.. tror jeg..

Hun er også altid faldet i søvn hos mig mens hun spiste og så har far båret hende ind i seng. Nogen gange har han dog måtte stå med hende i armene, fordi hun vågnede når han lagde hende.

Så vi har stået med hende til hun faldt i søvn, eller har lagt hende og holdt vores hånd på hendes bryst, det hjalp også nogen gange.

Men øv man har savnet den sut nogen gange, fordi det hele ville være lettere.. Men så skal hun jo selvfølgelig ikke vendes af med sutten.

Nu er vi begyndt at kunne lægge hende mens hun er vågen og holde en hånd på hendes bryst og så bare sidde ved siden af hendes seng.

Ved ikke rigtig om det er noget du kan bruge, men ville bare skrive at jeg kender den situation..

Anmeld

27. februar 2010

BinaMor

jeg puttede som dig ved amning ved at ligge ved siden af og liste ud i 19 måneder. hun ville ikke have sut.

efter det nussede jeg hendes hånd og sang meget igennem natten indtil hun ku puttes. nu holder jeg hende lidt i hånden og går ud 15 min efter.

Anmeld

27. februar 2010

ghm

skal en baby sove når det bliver lagt, det er helt sikkert dejligt når de sover når de bliver lagt.
jeg har oplevet at det også kan være en fordel og putte en vågn baby som falder i søvn af sig selv efter kort tid
min 2. pige brugte ikke sut, hun fik en stofble, det skal siges jeg tog en ny efter behov ellers vender man dem til at det altid skal være den samme stofble.
stofbleen skal lige en tur rundt i dit eget ansigt så den lugter af dig eller farmand.

hånden på brysten er også en god ide som der er blevet nævnt tidligere.

man kan også med fordel begynde på sit natritual

Anmeld

27. februar 2010

Dansker i England

Min datter er ikke så vild med sutten (hun er 6 mdr), men jeg putter hende ind i sengen med en bamse, og så leger hun lidt med den og falder så i søvn af sig selv. Ville det kunne være en løsning for dig?

Anmeld

27. februar 2010

XXSS

Har du prøvet med forskellige slags sutter?

Vores datter vil kun bruge en slags sut, det kunne være en mulighed at prøve  Vi har nu købt natursut fra matas den med kongekronen og det er et hit...

Håber du får løst problemet

Anmeld

28. februar 2010

Cris

Tak for jeres svar! Dem har jeg læst med stor interesse!

Jeg tror, at jeg bliver ved med at amme ham i søvn og hvis han ikke fælder i søvn med det samme, så kan han ligge og hygge i sengen og så kommer jeg nok løbende, når han råber om hjælp   For jeg ingen erfaring har med det, da jeg var vant til at bare amme og amme og amme og så give en sut i munden og så var han væk. Men det er rigtigt, at man kan tilknytte dem til noget andet. Jeg husker, at jeg blev træt, at det var så sjovt for ham at kaste sutten ud af sengen. En aften blev det til 3 sutter som lå i tremmesengen. Han var 10 måneder og jeg besluttede, at det var slut med sutten. I en periode har jeg givet ham en lille tæppe. Den lå på min skulder og han puttede med den. En aften har jeg taget sutten og han var noget ked, men han fik tæppen. Den nat vågnede også mange gange. Men næste aften husker jeg, at han var lidt ked i kun 3 min. eller så noget og så sov ham!   Så det var tæppet, der har givet ham tryghed alligevel.

Men nu uden sut var jeg lidt forvirret. Han er også kun 4 måneder og man skal ikke spekulere så meget om det endu, for de ændrer sig så meget hele tiden. Men jeg kunne ikke lade det være med at tænke, hvordan vi vil gøre det. For jeg er også låst derhjemme, da det er kun mig der kan putte (han vil hellere ikke få en flaske). Men det kunne være, at når han bliver 6 måneder må jeg også give ham en tæppe og måske stille og rollig, kan han blive glad for den og sutte på den så tosset han vil og sove. Synes I, at det kunne være en god plan?

Anmeld

28. februar 2010

BinaMor

Cris skriver:

Tak for jeres svar! Dem har jeg læst med stor interesse!

Jeg tror, at jeg bliver ved med at amme ham i søvn og hvis han ikke fælder i søvn med det samme, så kan han ligge og hygge i sengen og så kommer jeg nok løbende, når han råber om hjælp   For jeg ingen erfaring har med det, da jeg var vant til at bare amme og amme og amme og så give en sut i munden og så var han væk. Men det er rigtigt, at man kan tilknytte dem til noget andet. Jeg husker, at jeg blev træt, at det var så sjovt for ham at kaste sutten ud af sengen. En aften blev det til 3 sutter som lå i tremmesengen. Han var 10 måneder og jeg besluttede, at det var slut med sutten. I en periode har jeg givet ham en lille tæppe. Den lå på min skulder og han puttede med den. En aften har jeg taget sutten og han var noget ked, men han fik tæppen. Den nat vågnede også mange gange. Men næste aften husker jeg, at han var lidt ked i kun 3 min. eller så noget og så sov ham!   Så det var tæppet, der har givet ham tryghed alligevel.

Men nu uden sut var jeg lidt forvirret. Han er også kun 4 måneder og man skal ikke spekulere så meget om det endu, for de ændrer sig så meget hele tiden. Men jeg kunne ikke lade det være med at tænke, hvordan vi vil gøre det. For jeg er også låst derhjemme, da det er kun mig der kan putte (han vil hellere ikke få en flaske). Men det kunne være, at når han bliver 6 måneder må jeg også give ham en tæppe og måske stille og rollig, kan han blive glad for den og sutte på den så tosset han vil og sove. Synes I, at det kunne være en god plan?

hov forresten lærte min dp mor hende at sove med en bamse løve hun var glad for. så nu vil hun næsten ikke sove uden den.

herhjemme er det dog dukker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.