Marts: Hvordan går det ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.341 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. februar 2010

Karo

Jeg tænkte at jeg ville høre hvordan i andre har det nu hvor tiden nærmer sig Marts.

For mig går det fint. Jeg har det godt og er ved godt mod, selv om jeg godt kan mærke at hun fylder godt derinde efterhånden. Hun bevæger sig stadig meget, og vil meget gerne sparke til min blære, hvilket jeg ikke lige syndes er det fedeste.

Tankerne omkring fødslen er også begyndt at fylde meget. Jeg kan faktisk til tider have svært ved at tænke på andet, men tanken om at det ikke er noget man selv kan være med til at styrer skræmmer mig, også selv om jeg er andengangs fødende.

Men hvad med jer ?? Hvordan har i det ???

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

Valle81

Karo skriver:

Jeg tænkte at jeg ville høre hvordan i andre har det nu hvor tiden nærmer sig Marts.

For mig går det fint. Jeg har det godt og er ved godt mod, selv om jeg godt kan mærke at hun fylder godt derinde efterhånden. Hun bevæger sig stadig meget, og vil meget gerne sparke til min blære, hvilket jeg ikke lige syndes er det fedeste.

Tankerne omkring fødslen er også begyndt at fylde meget. Jeg kan faktisk til tider have svært ved at tænke på andet, men tanken om at det ikke er noget man selv kan være med til at styrer skræmmer mig, også selv om jeg er andengangs fødende.

Katja

Hejsa;0)

Hvor dejligt at det bare stryger derudaf:0)

Her går det også glat, er 37+4 og har termin 15/03-2010, så vi er tæt.

Maven min er sunket godt og han sidder fast med hovedet;0) Har sådan en indre fornemmelse af at han kommer her  omkring den 1 marts:0)

Jeg er en smule utålmodig) Jeg ser meget frem til fødseln, et fordi min første fødsel var en drøm og at jeg satser på at få en lignende oplevelse. Og to fordi min kæreste skal opleve en fødsel. Hans søn blev taget ved pk. Han glæder sig helt sindsygt, og eer selvfølgelig død nervøs, da han ikke kan sætte dato og klokkeslet på denne fødsel:0)

Men alt vel her:0)

Christina

Anmeld

26. februar 2010

LauraLW

Her er det lidt op og ned.. sådan har det egentlig været hele tiden. Døjer meget med smerter i bækken og ved skambenet, og sover rigtig dårligt om natten. -  det har bestemt ikke været en fantastisk graviditet, så glæder mig til at det er overstået snart :-)

Hun mosler rigtig meget rundt, ligger ikke helt i stilling... den ene uge ligger hun på tværs, den næst i UK, den næste med hovedet nedad. Skal scannes (igen igen) mandag både for at tjekke stilling, men også vægten (hun er vist lidt stor i det).

Er egentlig ikke utålmodig (endnu), men meget spændt og nervøs. Meget nervøs faktisk mht fødslen. - Tror en del af det er at vi den ene uge regner med at det bliver ks, den næste ikke. Det er svært at forberede sig mentalt synes jeg.

Men udover alle skavankerne, så glæder vi os rigtig meget til hun kommer :-)

Laura (termin 15. marts)

Anmeld

26. februar 2010

Tullebobs

Hejsa

Jeg er idag nået 37+0 og lillebror skulle jo derfor være klar til at komme til verden ( et eller andet sted mellem idag og 5 uger frem  that is). Har termin d. 19/3...

Jeg har det fint, det meste af tiden. Jeg kan stadig sove hele natten uden at skulle op og tisse  Jeg har døjet meget - som i rigtig rigtig meget med halsbrand/refluks, hvilket har været meget generende, men for 1 uge siden fik jeg medicin på recept for det, og nu er det forsvundet, hvilket er et MIRAKEL - efter 7 måneder med konstante gener. Jeg nyder derfor min barsel i fulde drag, men jeg glæder mig til at skulle føde. Og gerne inden for de næste 3 uger. Jeg har tit ondt om aftenen - er sikkert ikke god nok til at holde mig ro.

Jeg tænker meget på fødslen nu, og på hvordan jeg håber, at det bliver. Vil så gerne være i fødekar - ved ikke om jeg vil føde deri, men tanken om at være i vandet, hvor man er 'vægtløs' og hvor man kan bruge tyndgekraften tiltaler mig meget. Sidst jeg fødte havde jeg samme ønske, men endte med vedrop, da vandet gik og derefter gik 24 timer uden gode veer. Karret var derfor ikke en mulighed, men måske kan det lykkes denne gang...

Hyggeligt med sådan en status tråd

Kh Trine

Anmeld

26. februar 2010

BabyTosset

Super hyggelig tråd for os der "følges ad"

Min termin er sat til 14. marts, og da jeg sidste søndag kunne sige "3 uger til termin, juhuuuu" , gik der seriøst plukkeveer i den! Har siden da været plaget af det i større eller mindre grad, nogle værre end andre.. Derudover har jeg de sidste 2 uger døjet med ondt i skambenet, og de sidste par dage har jeg følt en konstant trykken på min blære. Dertil kommer at jeg ikke orker særlig meget fysisk, så jeg nærmest er sømmet fast til sofaen, og det psykiske kører op og ned. Jeg sover virkelig elendigt om natten osv. osv. Jep, min konklusion må vist være, at jeg er ved at være godt træt af graviditeten og bare ønsker den overstået snarest muligt!  Livet er så hååårdt  Haha!

Da jeg var til jordmoder i mandags, lå drengen med hovedet opad.. Han har flyttet sig meget i løbet af graviditeten, men jeg fik at vide, at jeg ikke skulle regne med, at han vender sig, nu jeg er så langt henne. Så uvisheden om det ender i kejsersnit er også noget der for tiden fylder en del i tankerne.. Håber jeg får klar besked på tirsdag, når jeg skal ind på hospitalet og tjekkes. Det er lidt nemmere, når man ved, hvad man har i sigte. Specielt som førstegangsfødende, hvor alt i forvejen er helt nyt og uprøvet!

Knus Pia 37+5

Anmeld

26. februar 2010

Lise

13 dage til termin, og jeg er dødUtålmodig. Ville ønske at vandet gik i dette sekund...

Har haft mega ondt i maven idag, bare ikke på den måde som man skal have når man skal føde  Nogle dage er jeg en stor plukkeve, og andre dage mærker jeg intet. Nogle gange tænker jeg, at nu føder jeg, og så næste dag er der ingen tegn på at lillebror nogensinde kommer ud til os.

Jeg er ikke nervøs for fødslen, men mere hvordan og hvorledes med Simon på 2½ imens  fjollet at bruge krudt på at tænke på, for mon ikke han overlever...

Nå, men jeg har det vist fint. Har masser af liv i maven, og jeg synes bare at den lille filur skulle tage at komme ud NU!!!

Lise 38+1

Anmeld

26. februar 2010

Karo

Hvor er det dejligt at høre hvordan det går med jer. Dejlig at der er andre derude der er ved at være lige så utolmodig soom jeg selv er

Anmeld

7. marts 2010

lisbethita

Karo skriver:

Katja

Hej Katja,

Tjaaa.... jeg har det faktisk fantastisk - lige bortset fra at jeg faldt op af trapperne her i formiddags og slog læbe og tandkød - men heldigvis ikke maven :-)

Jeg synes ikke, at jeg er så nervøs, men jeg ved jo heller ikke, hvad der venter mig. Det gør du. Så derfor føles det lidt som om, at jeg tager det, som det kommer. Jeg plejer at være god til smerte....men det her er jo en anden smerte. Til gengæld synes jeg, at jeg er MEGET utålmodig... Jeg går virkeligt og venter på, at det skal ske, selvom der er 1 1/2 uge igen, suk!

KOMMER HUN DOG IKKE SNART UUUUUD?? Tålmodighed er en god ting...desværre ikke noget jeg ejer :-)

Held og lykke med det. Glæder mig til at høre, hvornår det sker for dig :-)

Mange hilsner fra Lisbeth

Anmeld

8. marts 2010

Susanne79

Hører oprindeligt til her, da min terminsdato hedder 8. marts. Men prinsessen valgte at komme 9 dage før, altså d 28. feb. 

Så her er alt fantastisk 

Susanne

Anmeld

9. marts 2010

Karo

Susanne79 skriver:

Hører oprindeligt til her, da min terminsdato hedder 8. marts. Men prinsessen valgte at komme 9 dage før, altså d 28. feb. 

Så her er alt fantastisk 

Susanne

Stort tillykke med din lille pige

Det må være dejligt at have fået hende ud så i kan nyde hende i fulde drag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.