Overgang til ske-mad -Råd søges!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
2 svar
0 synes godt om
26. februar 2010

Kristine

Hej, min søn Viktor er 5 måneder på lørdag, og vi er netop så småt forsøgt at starte på skemad, men det er absolut ikke nogen succes!!

Jeg har ammet Viktor indtil nu, og det fungerer fint. Han har også fået en flaske modermælkserstatning en gang imellem af farmand - også uden problemer. Og vi mener det tidsmæssigt er rigtigt at introducerer ham for grød og mos.

Igår aftes ved spisetid (18,tiden) forsøgte vi så først med hjemmelavet rismelsgrød, han blev vildt ked og mere hysterisk som vi forsøgte. Så vi forsøgte igen lidt senere på aftenen, men med samme resultat. I formiddags forsøgte jeg så med Nestle rismelsgrød, og det ville han absolut heller ikke have, han græder bare meget og mere hystrisk som jeg prøver.

Jeg ved man skal være tålmodig, men jeg bliver alligevel frustreret, da jeg ved det er lykkedes fint for alle de andre mødre i min Mødre Gruppe, og de alle får skemad nu.

Hvad skal jeg gøre??? Jeg tror ikke det er fordi han ikke kan lide det, idet han slet ikke vil smage på det overhovedet....skal jeg prøve med noget andet, eller skal jeg prøve på en anden måde??

Indtil nu har han bare siddet på skødet, mens vi har forsøgt, men han bliver så ked...!

Hvorfor vil han ikke have det, jeg ved godt han lige skal lære det, men jeg kan jo dårligt forsøge med ham, da han bliver hysterisk med det samme!

Er der nogen god råd???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså jeg ammede jo Idun til hun var fulde 6 mrd og hun NÆGTEDE det der ske-mad... Så kom jeg grædende til vores læge og sagde at hun altså IKKE ville spise grød og hvad jeg dog skulle gøre. Så sagde hun at når hun var blevet 6 mrd, måtte hun spise alt, så måske skulle vi give hende det samme som os andre.

Det gjorde vi så og hun SPISTE Yay...

Så måske er dit barn også sådan en?? Så bare babs ham i en måned mere, også gang i skipperlapskovs og sådan, så han ser at I spiser det samme. Så er det nok sjovere - Det virkede i hvertfald for Idun.

Anmeld

26. februar 2010

Cris

Ja da! Man skal være tålmodig med nogle børn uden at der er noget forkert i dem!!!!

Jeg har faktisk læst meget om at mange børn er simpelthen ikke til grød og mos. Og det de vil er styre selv maden. Så der er en ny system (og nu kan jeg ikke huske, hvad der hedder) at man venter til barnet kan sidde selv stabilt på en højstol og så give dem små stykker af frugt og grønt og brød, så de selv styrer dem i munden. Og det viser sig, at de pludseligt er meget mere glade for maden.

Hvis I vil forsætte med at prøve at give mad (I kan sagtens vente en uge og så prøve igen for at se, om han er klar) så kunne du måske dype en ske i grøden og så give ham skeen i hånden? Det kunne være, at han begynder at smage på den måde og stille og rollig kan I give ham mere og mere i skeen. Eller måske lade ham dype fingrene i grøden og lade ham sutte på dem? Det har fungeret for min søster  

Men du skal ikke tænke så meget om det endu. Der er generelt meget travlt med at give børnene mad (og mange med at konkurrere lidt om, hvor meget deres baby kan spise) og han skal nok blive rigtigt glad for maden!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.