av min mave :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.377 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej kloge hoveder.

Av av av, hvor har jeg ondt i maven.

Hver gang jeg ammer får jeg simpelthen så ondt i maven - ofte så jeg skal på toilettet med det samme bagefter (nogen gange må jeg faktisk afbryde amningen )

Jeg drikker jo ekstremt meget væske og det kan selvfølgelig hjælpe til at afføringen bliver mere lind, men kan det virkelig passe det skal gøre SÅ ondt? Har I andre oplevet det?

Det er ikke kun sammentrækninger i livmoderen (selvom dem er der også masser af), men også tarmene der går helt amok.

Håber nogen har prøvet noget lign. og kan komme med gode råd!? Tænker at det må være hormonfrigørelsen som sætter gang i systemet, men kan man gøre noget?

Knus Caroline som ellers er rigtig glad for at amme....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

eliasogmor

det lyder da også underligt...æv caroline..ring til sundhedsplejersken...... dejligt at du er glad for at amme....

Anmeld

25. februar 2010

BinaMor

jeg sys det er mærkeligt tarmene kan blive påvirket af amning? men det skal du da ihvertfal til læge med.

er det forstoppelse? så masser af frugt og fiber!

her på www.ammenet.dk er der meget hjælp at hente.

i starten da jeg ammende blev jeg ufattelig tørstig men det gik over. og det er jo en lille ting. lyder meget ubehageligt. hele familien har dog lige haft turen med toiletbesøg konstant. måske giver amningen nogle hormoner der sender signaler down there samtigdig med "alm" sygdom?

Anmeld

25. februar 2010

Lullaby

Jeg tænker straks efterveer? Det gjorde så ondt på mig at jeg tudede hver gang

Anmeld

25. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
gabriellasmor skriver:

jeg sys det er mærkeligt tarmene kan blive påvirket af amning? men det skal du da ihvertfal til læge med.

er det forstoppelse? så masser af frugt og fiber!

her på www.ammenet.dk er der meget hjælp at hente.

i starten da jeg ammende blev jeg ufattelig tørstig men det gik over. og det er jo en lille ting. lyder meget ubehageligt. hele familien har dog lige haft turen med toiletbesøg konstant. måske giver amningen nogle hormoner der sender signaler down there samtigdig med "alm" sygdom?

gid det var forstoppelse... næh, render på toilettet mange gange om dagen

Men har så lige hørt at de hormoner der frigives når man ammer faktisk bruges som afføringsmiddel hos opererede patienter med forstoppelse.. måske jeg bare danner enormt meget af det hormon hver gang jeg ammer Træls er det i hvert fald

Anmeld

25. februar 2010

BinaMor

Caroline86 skriver:

gid det var forstoppelse... næh, render på toilettet mange gange om dagen

Men har så lige hørt at de hormoner der frigives når man ammer faktisk bruges som afføringsmiddel hos opererede patienter med forstoppelse.. måske jeg bare danner enormt meget af det hormon hver gang jeg ammer Træls er det i hvert fald

okay vildt! ja så skal din krop nok lærer at håntere alle de hormoner der kommer i starten. og det går i sig selv igen mange af dem. husk at kontakte lægen og god bedring

Anmeld

7. marts 2010

Kastrup

Jeg havde en periode 1½ mdr efter jeg havde født hvor jeg havde det på samme måde.. Nogen dage kunne jeg ikke drikke sodavand og spise chokolade uden det gik lige i maven på mig Lidt træls midt i julen og juletamtam med familie og venner...

Men det gik over i løbet af et par uger eller 3, kan ikke rigtig huske præcist, men det gik over af sig selv igen...

Vildt ubehageligt når man skal afbryde den dejligste stund (amning) med sit barn for at løbe på toilet... Men bare rolig, det går over igen... Men prøv at tænk over hvad du spiser i den tid du har det sådan, det burde kunne hjælpe lidt på det.. Gjorde det for mig....

Anmeld

7. marts 2010

Tina2

Det lyder som efterveer- jeg havde slemme efterveer første gang og enoooormt slemme efterveer 2. gang!!!! Var ved at besvime de første dage efter føslen og havde efterveer i ca 1½ uge:-( Efterveerne 2. gang var langt værre end veerne inden fødslen.....

Mine tarme rumlede også bare helt vildt og jeg fik også dårlig mave, men det var simpelthen pga smerterne fra efterveerne....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.