(juni) Start på arbejde/dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. februar 2010

frklinemus

Hej alle,

Tiden nærmer sig nu, hvor jeg skal tilbage på arbejdet. Føler bare slet ikke at jeg er klar til at slippe min lille skat endnu. Er sikker på at den første tid bliver hård, jeg gruer for alle de ting jeg kommer til at misse: Første gang han kravler (det gør han nemlig ikke endnu), hans første ord og alt det der. Uha Uha!

Vi har fået dagplejeplads fra 15. marts, der er Benjamin knapt 9 måneder. Desværre ligge dagplejen 10 km i den modsatte retning af mit job. Så det bliver nogle tidlige morgener, vi skal køre hjemmefra kl. 7 for at jeg kan nå på arbejde til kl. 8.

Heldigvis er det lykkedes for mig at komme ned på deltid (30 timer/uge), så jeg kan hente Benjamin lidt tidligt...

Hvordan ser det ud med jeres små, hvornår skal de starte i dagpleje/vuggestue?

/Line (og Benjamin der råber "bar-bar-bar" hele tiden ))

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

mor_sabina

Min Phillip startede da han var 9 mrd. 1 feb. Det er gået smertefrit, hverken sygdom eller pyller har der været. Han har kastet sig i armene på dp mor og det er bare så dejligt at aflevere og hente et glad barn. Vi var så klar til at komme ud begge to. Jeg studerer så derfor har jeg korte dage meget af tiden, og føler ikke jeg går glip af noget.

Held og lykke

Anmeld

25. februar 2010

JustAnotherName

Hej alle,

Tiden nærmer sig nu, hvor jeg skal tilbage på arbejdet. Føler bare slet ikke at jeg er klar til at slippe min lille skat endnu. Er sikker på at den første tid bliver hård, jeg gruer for alle de ting jeg kommer til at misse: Første gang han kravler (det gør han nemlig ikke endnu), hans første ord og alt det der. Uha Uha!

Vi har fået dagplejeplads fra 15. marts, der er Benjamin knapt 9 måneder. Desværre ligge dagplejen 10 km i den modsatte retning af mit job. Så det bliver nogle tidlige morgener, vi skal køre hjemmefra kl. 7 for at jeg kan nå på arbejde til kl. 8.

Heldigvis er det lykkedes for mig at komme ned på deltid (30 timer/uge), så jeg kan hente Benjamin lidt tidligt...

Hvordan ser det ud med jeres små, hvornår skal de starte i dagpleje/vuggestue?

/Line (og Benjamin der råber "bar-bar-bar" hele tiden ))

Nu er det mit 2. barn som jeg skal sende ud, og jeg er bare slet slet heller ikke klar til det denne gang.
Det er ligeså svært som det var første gang med den store, synes jeg.

Celina har endnu ikke fået en plads tildelt, men hun skal bruge en fra 1 april (der er det så påske, så hun kan først starte den 6/4).

Min barsel slutter midt i april.

Til den tid er Celina 10 måneder gammel ...og aaaalt for lille, synes jeg

Aj, det skal såmænd nok blive godt, når først det er kommet igang og kører.
Men lige nu gad jeg virkelig godt, at jeg havde et par måneder mere at køre på. Jeg elsker barselslivet og at have alt denne tid sammen med hende.

Anmeld

25. februar 2010

SaNiNa

Åååh jeg har de sammen tanker vi har fået plads pr 1/3 men vi har heldigvis hele 2 måneder til at køre ind i og de første 2 uger skal vi så meget i weekenderne at han får lidt mere fri. vi starter mandag når vi har været ved børnelægen med Nicklas et par timer hvor vi er med, og så igen tirsdag hvor vi er med onsdag tager vi lige med ned i legestuen og siger hjem og så holder vi ham hjemme torsdag, fredag og mandag så må vi se om tirsdag osse lige skal med efter en rimelig hårdt weekend. ja og så har vi sagt at vi ikke skal bruge en gæste plads før og efter påsken, der kan han jo lige så godt være hjemme hos os...

jeg føler mig bestem heller ikke klar til at sende ham afsted derfor er jeg osse utrolig hvad for at have de 2 måneder så jeg kan lære det, her er det nemlig ikke Nicklas som ikke er klar men mor som skal lære det.

Anmeld

28. februar 2010

*Sofie*

Puha, jeg sys os tanken om at Malou ska tilbringe det meste af sin vågne tid hos 'en fremmed' er forfærdelig
Men vi ska jo alle sammen igennem det...
Malou har fået dp-plads fra 1. april. Jeg har 2-4 uger at køre hende ind i, og starter forhåbentlig derefter på uddannelse. Dagplejen ligger ikk langt fra hvor vi bor. Det er enten op på cyklen, eller en rask gå-tur.
Det blir super godt for os begge to, at der sker noget nyt i vores liv. Jeg savner virkelig at møde nogle nye mennekser og bare komme ud og arbejde igen. Og det blir os fedt for Malou at komme ud og blive stimuleret på en helt anden måde.
Vi ska på besøg hos dagplejen den 8. marts. Det blir spændende

Anmeld

9. marts 2010

frklinemus

Det lykkedes os, efter et ordenligt tovtrækkeri med pladsanvisninge, at få flyttet Benjamin til en dagpleje her i byen hvor vi bor. Vi stod i forvejen på liste til sådan en plads, men måtte jo tage den vi fik tilbud for at jeg kunne starte arbejde som planlagt.

Så nu er Benjamins dagplejestart udsat til 1. april (pga. påsken vil det vel sige 6. april). Og det er mor her jo temlig tilfreds med

Synes stadig at han er ALT for lille til at skulle være væk en hele dagen endnu...  Men jeg er samtidig også sikker på, at det nok skal blive godt når først vi begge er kommet igang!

Det var en lille update herfra.

Anmeld

9. marts 2010

SaNiNa

frklinemus skriver:

Det lykkedes os, efter et ordenligt tovtrækkeri med pladsanvisninge, at få flyttet Benjamin til en dagpleje her i byen hvor vi bor. Vi stod i forvejen på liste til sådan en plads, men måtte jo tage den vi fik tilbud for at jeg kunne starte arbejde som planlagt.

Så nu er Benjamins dagplejestart udsat til 1. april (pga. påsken vil det vel sige 6. april). Og det er mor her jo temlig tilfreds med

Synes stadig at han er ALT for lille til at skulle være væk en hele dagen endnu...  Men jeg er samtidig også sikker på, at det nok skal blive godt når først vi begge er kommet igang!

Det var en lille update herfra.

Det var dejlig at høre Nicklas er startet i dp, skulle have været der idag lidt af alene, men da han er syg hygger vi hjemme og så tager vi den en anden dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.