Hej piger,
Håber at vores bryllup kan give inspiration til andre kommende brude.
Vi kommer fra Herlev (KBH), men valgte at blive gift i Kværkeby Kirke (Ringsted) da min svigermor's familie er derfra, og mine svigerforældre er gift i den kirke, samt min mand er døbt der. Og hele min svigerfamilie har et specielt forhold til den kirke.
Vi havde booket Sørup Herregård (Ringsted) til festen.
Min mor og jeg tog derned dagen inden og overnattede i brudesuiten. Om morgenen (på dagen) kom stylisten og startede med at sætte hår og lægge make-up på min mor, så derefter min bedste veninde som skulle være brudepige og til slut mig.
Efter vielsen i kværkeby kirke, fik vi taget billeder på Sørup Herregård. Og så var der ellers fest.
Menuen bestod af:
- Laksetatar med ørredrogn på sprød krydderurte-kartoffelbund
- Hjemmerøget andebryst med spinat-fennikelsalat
- Dansk kalvefilet med rosmarinsauce, kartofler, dampet porre og æble-selleristrudel
- Mørk og hvid chokolademousse med bagt rabarberkompot og tuilles samt et glas Moscato d´Asti dessertvin.
Derefter brudevals, bryllupskage, kaffe og Cognac/likør.
Fri bar hele aftenen.
Natmad: Pølse- og oste bord med surt og frugt
HELT OG ALDELES FANTASTISK MAD!!!!!!
Vi kan klart anbefale Sørup Herregård, det var et helt fantastisk sted.
Vi havde booket værelser til alle vores gæster så de kunne overnatte, hvilket alle også gjorde, og så spiste vi alle morgenmad sammen dagen efter hvor min mand og jeg åbnede gaver. (for det tager laaaang tid at åbne gaver)
Vi fik fotografen til at tage billeder af alle vores gæster, i par... Hvilket vi er super glade for, så det kan godt anbefales.
Min kjole er fra "House of brides" på rådhuspladsen. De er super søde derinde. Jeg blev jo gravid efter at have bestilt jolen, og skulle giftes da jeg var 13 uger henne, og havde fået en lille mave. Men de var søde til at sy den lidt ud så den passede, og det gjorde de 5 dage inde brylluppet, så vi var sikre på at den passede på dagen.
Her er en masse (RIGTIG MANGE) billeder fra dagen.