D. 22.01.10 får jeg afleveret Bastian i dagplejen kl. 8.30 som jeg plejer og tager så hjem og får lidt morgenmad. Da vi er igang med at sætte vores 1. sal i stand går jeg derop og fjerne tapet fra en synlig bjælke. Jeg får også støvsuget og ordnet lidt vasketøj. Har lidt plukveer som bider, men dem var jeg så vant til, så det bed jeg ikke så meget mærke i.
Pga. alle mine plukveer gennem graviditeten, har jeg hver dag taget en middagslur, så denne dag var det heller ikke anderledes. Så da klokken blev 12.30 lagde jeg mig på sofaen.. Synes nok at plukveerne var lidt slemme, men ikke noget der varslede fødsel synes jeg.. Da klokken bliver 13 vil jeg gå i bad. Forinden går jeg på toilettet hvor slimproppen er gået og jeg tegnbløder, men stadig ingen veer. Jeg går i bad og ringer til Kåre klokken 13.30 at det nok er en god ide at han kommer hjem fra arbejde. Lige pludselig er der 10 min. mellem mine plukveer/veer.. Jeg er stadig ikke sikker på noget som helst og snakker lystigt i telefon med min veninde 
Da Kåre kommer ind af døren kl. 13.45 snakker jeg i telefon med jordmoderen. Hun spørger om jeg er sikker på at jeg har veer, til hvilket jeg svarer, at det er jeg overhovedet ikke, da jeg er så vant til smertefulde plukveer.. Hun siger at vi kan komme op på fødegangen klokken 15. Det passer os fint. Jeg tjekker tasken og Kåre smutter i bad. Jeg får ringet til min svigermor som skal hente Bastian i dagplejen og får også ringet til dagplejemoderen. Ringer også lige til min mor, så vovsen kan blive luftet.
Vi kører kl. 14.15 da vi har omkring 30 min. til sygehuset og vejret driller lidt. På vej derop kan jeg godt mærke at det vist ikke er plukveer jeg har længere, men veer. Det er nogle jeg sagtens kan holde ud og de kommer med 10 min. mellemrum. Da vi når sygehuset er der 6-7 min. imellem.
Da vi kommer op på fødegangen bliver vi vist ind på en fødestue, det er midt i vagtskifte så vi må vente lidt, hvilket er fint nok. Lige pludselig kl. 15.00 er der 4 min. mellem veerne og jeg hænger nærmest i Kåres arme og siger vist temmelig skrapt, at nu må der godt snart komme nogen!!! I det samme kommer en jordmoderstuderende og en jordmoder ind af døren.
Jeg bliver undersøgt og er allerede 9 cm. åben!!! Nu er der fart på veerne.. Jeg får lavement (lækkert..i now!) og stormer ud på badeværelset.. Jeg har bare styrtveer.. Klokken er omkring 15.30.. Jeg kæmper mig gennem veerne og klokken 16.10 vil jeg gerne presse, men vandet er ikke gået endnu, så det bliver taget, så jeg får lov til at presse og klokken 16.26 bliver vores smukke prinsesse født ved at jeg selv hiver hende ud af mig 

Det er det største øjeblik! Blev fuldstændig overvældet af kærlighed til den her lille pige! Det er slet ikke til at forstå at man endnu engang har kunnet lave sådan et smukt lille væsen..
Da fødslen kun tog 1½ time er jeg helt oppe at køre
Havde slet ikke regnet med at det ville gå så stærkt igen. (Fødte Bastian på 5 timer).
Da Clara er 5 timer gammel, sidder vi i vores sofa og bare nyder hende og venter på at Bastian kommer hjem til os næste morgen