cyklus efter spontan abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.500 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. februar 2010

businesstigger

Jeg ville lige høre hvad jeres erfaringer er.

Jeg var i starten af året gravid, men det endte i en SA omkring 8. uge her for et par uger siden. Har efterfølgende fået målt hCG niveauet for at sikre sig at alt var som det skulle. Fik i mandags grønt lys fra hospitalet om at nu var alt tilbage til normalt og vi måtte godt forsøge igen hvis vi havde lyst til det. De sagde at der var intet medicinsk i vejen for at kaste sig ud i det igen med det samme men at mange godt kunne lide at have styr på deres cyklus først hvorfor de ventede. Men det var altså helt op til os.

Til jer der også har prøvet en SA hvor hurtigt er jeres cyklus så kommet igang igen? Hvornår kan man forvente ÆL og mens igen? 1 mnd fra abort eller skal man regne fra at hCG niveauet er i 0? Eller kan man generelt ikke regne med noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

Mettemus

Hej

Har ikke haft en spontan abort, men har fået fjernet to graviditeter uden for livmoderen (den sidste lider jeg stadig under mit hcgtal er betgyndt at stige igen, men det er en helt anden sag), og det betyder vel ca det samme mht cyklus?

Jeg har fået at vide at fra hcghormonet er ude af din krop går der ca tre uger før du kan forvente din næste mens.

Anmeld

25. februar 2010

LinLin

jeg havde en SA d. 28. nov. og er blevet gravid omkring 21. dec. ...

Anmeld

25. februar 2010

Blyb

Hej

Jeg har ikke haft en SA, men en MA (Missed Abortion). Fik efterfølgende en medicinsk abort. Der gik 5 uger fra den medicinske abort til min første mens..

Anmeld

25. februar 2010

blomst84

Hej

Jeg havde en SA den 23 januar 2010 og har lige fået min mens her 23 februar 2010 så håber og tror at min cyklus er kommet igang igen  

Anmeld

25. februar 2010

businesstigger

Tak for alle jeres svar! Det er jo rart at vide hvad man nogenlunde kan forvente.

Vi har i hvert fald mod på at prøve igen med det samme, så det er godt at vide at der ikke nødvendigvis går alt for længe inden "systemet" kommer igang igen så det er muligt.

Anmeld

26. februar 2010

lotte32

blomst84 skriver:

Hej

Jeg havde en SA den 23 januar 2010 og har lige fået min mens her 23 februar 2010 så håber og tror at min cyklus er kommet igang igen  

hej jeg kan se jeg havde min MA, dagen efter dig, så jeg håber da at min mens også snart dukker op...eller bliver væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.