Esther skal til lægen i morgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

727 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. februar 2010

Anja

Uha, jeg har det rigtigt skidt med, at Esther skal til lægeundersøgelse hos vores egen læge i morgen, og det er manden der skal afsted med hende, mens jeg er på job.

Hun har været helt frisk i dag og været i dp og vores dpmor har sagt, at hun har leget og været helt sig selv. Alligevel sker der det her til aften, at hun kommer i seng kl 19.30 og kl. 21 kan vi høre hun bliver urolig og derefter ulykkelig. Hun har atter kastet op i sengen. Den næste time kaster hun op 5 gange. Hun hverken hoster eller virker sløj, har heller ikke feber. Hun kaster "bare" op. Det virker nogle gange også helt uprovokeret når det sker, det er som om hun bare får et surt opstød som flyder vældigt over (ikke lækkert jeg ved det).

Jeg er så bekymret for, hvad der kan være med hende. Denne opkastning har stået på hver/hveranden dag siden midt december. Det er næsten altid 1- 2 timer efter sengetid, nogle gange sammen med hoste, andre gange ikke. Det er SÅ mærkeligt. Jeg synes også, at jeg kan se, at hun er blevet tyndere. Jeg ved godt, at det gør de i den alder, men hun er gået fra at være godt i stand til at man kan se hendes ribben, når hun står i badet.

Uden at have noget som helst forstand på det, har jeg tænkt på om der kan være noget galt med lukkemekanismen mellem mavesækken og spiserøret. Nogen der har forstand på det? Jeg har før hørt at spædbørn kan have et eller andet med tilbageløb og dermed gylp, men hun er jo 16 mdr nu og har aldrig været gylpebarn.

Vi har også tænkt fødevareallergi, da hun jo havde mælkeallergi som spæd, men det har vi gået til børnelæge med og de har testet, mål og vejet og for ca ½ år siden sagde de, at hun ikke længere havde mælkeallergi. Desuden er det jo heller ikke hver dag hun kaster op, og det er aldrig i forbindelse med spisning.

Jeg aner ikke, hvad jeg skal tænke om det. Jeg er bare ked af, at jeg ikke kan være med hos lægen i morgen. Har endda skrevet en huskeliste til manden med, hvad han skal huske at sige og spørge om ...... han har dog også sagt, at han gerne ville have, at jeg lavede sådan en seddel, da han er nervøs for at glemme noget.

Anja  - nervøs og lidt ked.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2010

heaven

ej, det lyder da godt nok lidt træls... kan godt forstå du  er frustreret... Har du ingen mulighed for at tage en halv feriedag, eller noget afsp eller noget?? Kan dæleme godt forstå du gerne vil med...

Jannie

Anmeld

24. februar 2010

Lise

Kære Anja,

Jeg ved intet om det, og har (heldigvis) ingen erfaringer med det - vil bare sende et kram. Og så tilføje at nu har jeg jo netop set hende for kort tid siden, og hun så dejlig sund ud. Kan godt forstå at du er lidt bekymret dog - det er jo ikke rart det der... hvis hun dog bare kunne fortælle hvordan hun havde det. Du må endelig opdatere imorgen efter lægebesøg..

Anmeld

24. februar 2010

Astrid P

Åhr, ØV... Jeg kan godt forstå at du gerne ville med, når nu der skal kigges på det lille pus. Det lyder godt nok underligt med nærmest daglige opkastninger i flere måneder, stakkels lille Esther...

Håber I snart kan få en opklaring på hvad det kan skyldes, for selvom det er nederen med en fødevareallergi, så ville det da være dejligt at vide hvad man kan undlade, for at undgå at hun skal kaste op så tit!

Tanker herfra

Anmeld

24. februar 2010

Anja

Tak, piger.

Og ja, Lise, hun er jo sund og rask, livlig og i godt humør, men jeg undre mig stadig over, at det kan være meningen, at hun skal kaste sådan op.

Har lige googlet lidt og flere steder står der, at refluks (dårlig lukkemekanisme mellem mavesæk og spiserør) kan hænge sammen med komælksallergi  - så det kan jo være, at det er allergien, der er kommet igen. MEN selvom det er død besværligt og træls for hende og resten af familien, så er det jo trods alt en lille ting, hvis det bare er det  Hun har faktisk også haft meget børneeksem på det seneste, men det har jeg jo tænkt hænger sammen med denne kolde vinter, men det kan jo også hænge sammen med komælksallergi ......

Tror dog ikke, at vi bliver meget klogere i morgen, men håber, at få en henvisning til børnelægen. Efter nærmere eftertanke, så sagde de faktisk, at vi jo bare kunne henvende os igen, hvis vi havde mistanke om at det var kommet igen.

Anmeld

25. februar 2010

Millebasse

Kan godt forstå at du gerne ville med! Og hvor er det træls for jer og for hende at hun skal døje med de opkastninger..

Sender dig lige et

Anmeld

25. februar 2010

Kaufie

Puuuh, håber for jer og ikke mindst Esther at lægerne finder ud af hvad det skyldes - og hvordan I får det stoppet igen.

Anmeld

25. februar 2010

Anja

Update.

Lægen undersøgte hende grundigt, men fandt intet galt. Han er dog enig i, at det ikke er normalt med alt den opkast og generel sygdom.

Hun er vokset 4 cm siden oktober, men har kun taget 200g på! Det synes han er alt alt for lidt.

Vi er nu sendt videre til børnelægen, men der er jo ventetid.

Håber at børnelægen kan hjælpe os og ikke mindst hende. Dog er det dejligt, at der nu er gang i processen med at finde ud af, hvad der er på færde.

Anmeld

25. februar 2010

ivfmarie

Hej Anja

Jeg ved det er et lidt sent svar, men jeg har ikke lige læst dit indlæg før nu.

Malt var obs for mælkeallergi - det havde han dog ikke, tilgengæld havde han refluks.

Han fik mavesårs-medicin i tre måneder, og er faktisk vokset fra det nu.

Da vi blev henvist til børnelægen gik vi selv igang med at køre en totalt mælkefri diæt inden vi vi blev indkaldt, for det er alligevel det første børnelægen vil anbefale, og så var ventetiden jo brugt fornuftigt.

Der blev efterfølgende lavet en tollerencetest hvor han skulle drikke noget laktose-holdigt stads for at se om der kom en rekation - det gjorde der ikke, så derfor kunne vi udelukke laktoseintollerence.

Men børnelægen mente at alle symptomer pegede på refluks, så vi forsøgte os med det her mavesårsmedicin, og det gav øjeblikkeligt ro om natten. Og efter ca tre måneder slap medicinen op, vi fik ikke lige købt nyt, men det var heller ikke nødvendigt - han var åbentbart vokset fra det i mellemtiden.

Han kastede ikke ligefrem op, men han gylpede jo (rigtig) meget som bette. Vi mærkede det dog mest ved at han vågnede maaaange gange om natten og var tørstig - selvfølgelig pga "sure opstød" ¨som følge af en slap lukke muskulatur.

Jeg håber at børnelægen kan finde en løsning på jeres problem, for det er bare ikke rigtig at en bette pige skal kaste så meget op...

God bedring til hende

Knus fra Marie

Anmeld

25. februar 2010

Muffinmus

håber da sørme de snart finder ud af hvad der sker med hende..

Det er rigtig øv med opkast, både for hende og jer..og vaskemaskinene

Men reflux var da i hvert fald en mulighed...det er jo ikke ukendt og mange har det som lille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.