Urolig og slet ikke sig selv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.438 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. februar 2010

Nybagt mor

Ja min lille dreng på knap 4 mdr er ved at få sin første tand.

Så derfor - hvordan reagerede jeres små poder da de fik den første tand/tænder?

Han er nemlig urolig - har svært ved at få ham til at sove - ja allerhelst vil han bare amme hele tiden. Han græder dog ikke - og har heller ikke haft feber - blot været lidt varm.

Derudover har jeg svært ved at fange øjenkontakt med ham - han plejer ellers selv at søge den, og så smile stort.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2010

Ox.

De første to tænder var der ikke noget med herhjemme, men d. 3 tand og nu hendes 2 fortænder der er ved at komme er intet mindre end forfærdelige, hun skriger, vil ikke amme, vil ikke spise særlig meget, sover elendigt, og prøver at gumle på alt der er i nærheden og det gør endnu mere ondt på hende. De rigtig slemme dage bløder hun også lidt fra gummerne :-/

MEN, jeg kogte noget vand, tog en sodavandsdåse fra køleskabet så den var godt kold og som der ikke havde været åben, hældte vandet udover og rensede den, og så sidder hun faktisk med den det meste af dagen i munden, det køler og afslapper hende fuldstændigt, det duer bare super godt herhjemme!

Anmeld

24. februar 2010

Ox.

Sussie&Lilje skriver:

De første to tænder var der ikke noget med herhjemme, men d. 3 tand og nu hendes 2 fortænder der er ved at komme er intet mindre end forfærdelige, hun skriger, vil ikke amme, vil ikke spise særlig meget, sover elendigt, og prøver at gumle på alt der er i nærheden og det gør endnu mere ondt på hende. De rigtig slemme dage bløder hun også lidt fra gummerne :-/

MEN, jeg kogte noget vand, tog en sodavandsdåse fra køleskabet så den var godt kold og som der ikke havde været åben, hældte vandet udover og rensede den, og så sidder hun faktisk med den det meste af dagen i munden, det køler og afslapper hende fuldstændigt, det duer bare super godt herhjemme!

Jeg har så renset et par stykker, så jeg kan skifte dem ud når den anden bliver lunken :-)

Anmeld

24. februar 2010

Nybagt mor

Det vil jeg da prøve hvis det bliver aktuelt:-)!

Det der bekymrer mig mest lige nu er dog det med at han pludselig ikke er sit eget glade jeg, og ikke har lyst til øjenkontakt...

Anmeld

24. februar 2010

Ox.

Nybagt mor skriver:

Det vil jeg da prøve hvis det bliver aktuelt:-)!

Det der bekymrer mig mest lige nu er dog det med at han pludselig ikke er sit eget glade jeg, og ikke har lyst til øjenkontakt...

Lilje er også meget sløv og heller ikke helt sig selv når der kommer en bisse igennem, men det med øjenkontakten kan jeg godt forstå bekymre dig, har der slet slet ingen været?

Anmeld

27. februar 2010

Kamelia

Mange får ondt og kløe i munden når de får tænder, nogle får lidt feber og med feber følger ofte utilpashed. Når vi voksne er utilpasse bliver vi indadvente, stille og irritable. Sådan er børn også og det er meget typisk når de er syge/forkvalmede/utilpasse osv at de ikke smiler og ser væk. De har brug for at være lidt indadvente og overkomme det der gør ondt/dårligt! De kan jo desværre ikke fortælle hvad der er galt og magter ikke en masse indtryk.

Heldigvis tager det ikke så lang tid når det gælder tænder og det er ofte værst lige når tanden bryder igennem, for her kan kroppen godt reagere lidt mod den store forandring der sker.

Man kan købe mange bideringe til at køle ned og det skulle være rigtig godt. De kan bla købes i matas.

Hæv sengegærdet lidt da det kan lindre evt smerter i munden.

Lad ham amme det han vil, hvis det giver ham ro.

Et knus til jer. Kamelia

Anmeld

27. februar 2010

Nybagt mor

Tak for fine svar.

Og jo har haft øjenkontakt med ham - bare meget mindre end normalt. Han plejer selv at søge det rigtig meget - men som kamelia skriver, så er det nok hans måde at lukke af på.

Og ja - havde egentlig gang i at afvænne ham med at amme ham i søvn, så han kunne lære at falde i søvn selv - men det er sat på stand by lige nu - ellers bliver det vist for meget for den lille mand

Anmeld

27. februar 2010

hc=k

Alle Kristophers 5 tænder har været træls, men de er så også kommet på samme tid.

Han har haft feber, været utrolig ked af det, rigtig svær at få til at sove, vil ikke spise, savler ekstra meget, og bare rigtig rigtig sur konstant.
Vi har nr 6 på vej nu og tænks sig lige engang det skal komme 20 før det stopper... IHH jeg bliver idiot af tænder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.