stikken indeni brystet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.608 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. februar 2010

SHERO

Har lige et spørgsmål jeg håber nogen af jer kan svare på...

Jeg har ammet uden nogen problemer i de sidste 5 ugers tid, men de sidste par dage har jeg fået sådan en stikkene/sviende smerte indeni brystet, under amningen og 15-30 min efter. Det er ikke så slemt man ikke kan holde det ud, men gør ret ondt og er irriterne...

Er det normalt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2010

BinaMor

prøv at søge på ammenet.dk

men umiddelbart er det normalt vil jeg sige

Anmeld

24. februar 2010

Knudsen

Jeg ville kontakte læge eller sundhedsplejerske, det lyder som trøske/svamp.. Det er vigtig at få det tjekket, hvis det er tilfældet er det vigtig at komme i behandling hurtigst muligt..

Jeg har haft det begge gange jeg har ammet. Hvis det er svamp, hjælper det at amme med suttebrik, så I ikke bliver ved med at smitte hinanden..

Anmeld

24. februar 2010

SHERO

Knudsen skriver:

Jeg ville kontakte læge eller sundhedsplejerske, det lyder som trøske/svamp.. Det er vigtig at få det tjekket, hvis det er tilfældet er det vigtig at komme i behandling hurtigst muligt..

Jeg har haft det begge gange jeg har ammet. Hvis det er svamp, hjælper det at amme med suttebrik, så I ikke bliver ved med at smitte hinanden..

Takker... :-) Tror lige jeg høre lægen i morgen når jeg skal til 5 ugers undersøgelse... Har lige googlet det, synes det lyder lidt som det...

Anmeld

24. februar 2010

Mussen2

Jeg fik det som du beskrivernår jeg var ved at få brystbetændelse. Det lykkedes mig tit at tage det i opløbet.Med varme, god søvn, massage og tømning af brysterne. Jeg husker at jeg også overvejde svamp, men var faktiusk ved lægen og fik det tjekket. der var ikke noget. Sidenhen fandt jeg så ud af at et var begyndende brystbetændelse i mit tilfælde.

Anmeld

24. februar 2010

N&J

Jeg var også ved at få det som du beskriver, mit startede bare mere voldsomt, så jeg tilbragte en lang time under en bruser mens jeg massere mine bryster.. og så må de bare ikke få træk (hvilket er noget nært umuligt når man ammer konstant).. håber lægen kan forklare dig hvad det er.. 

Knuz fra Jane

Anmeld

25. februar 2010

Alína Hólm

det lyder som om der løber bare mere mælk/fløde i brystet,

kan også være du er kommet til at fryse på brysterne, og det gør faktisk ondt når man amme, bag efter..

ville hellere sige det er pga mælken der løber til og producere mere.

Anmeld

28. februar 2010

tinekj

Jeg synes bestemt det lyder som om du har fået svamt i brystet; det man også kalder trøske. Er vorterne rødere end normalt? Og er baby mælkehvid i munden? Du kan fx. gøre det, at du vasker vorterne og babys mund med danskvand før og efter amning. Danskvand har en sur ph-værdi og gør det sværere for svampen at leve. Ellers kan man få brentan mundgel på recept hos lægen.

Sørg også for at skifte ammeindlæg ofte, gerne efter hver amning.

Venlig hilsen

Tine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.