Erfaringer med boxette

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.972 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. februar 2010

Gaia

Hej

Håber der er nogle derud der kan hjælpe lidt her med nogle erfaringer omkring boxette??

Nu er det nemlig sådan at vi skal ud på en times køre tur ca. 3 uger efter vores datter forhåbentlig kommer til verden. Har læst at babyer ikke har godt af at sidde længere tid end 30 min i autostol. Jeg er ikke vild med liftnet, da jeg ikke er sikker på dens sikkerhed. Har søgt lidt på nettet og kommet frem til boxette.

Vil høre om der er nogle herinde der har erfaringer med disse???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2010

TbCp

Vi brugte boxette den første tid da vores datter vejede under 3 kg ved fødslen. Den er ikke så sikker som en autostol, men langt bedre end liftnet. De ligger fint spændt fast. Vi lejede en i babysam da det var så kort en periode vi skulle bruge den.

Anmeld

24. februar 2010

Gaia

Vi regner også med at det kun er i en kort periode indtil hun må sidde længere tid end 30 min i autostol, at vi skal bruge boxette. Vi bliver primært nødt til det fordi vi har familie på fyn og et hus der som vi bliver nødt til at se til og så er der jo lige den konfirmation Men til alm. køreture der skal hun selvf. sidde i autostol. Kunne man se stort på det og lade hende sidde i autostol i mere end 30 min??? Nogen som har erfaringer her?? Der må vel være nogle som også kører mere end 30 min. nogle gange

Anmeld

24. februar 2010

Skouboe

Profilbillede for Skouboe

Drop boxetten og køb sådan en her istedet - den er meget sikrere...

http://netbutik.fdm.dk/autostole/romer-baby-safe-sleeper.html

http://www.kreablogger.dk/

Anmeld

24. februar 2010

millesofie

Skouboe skriver:

Drop boxetten og køb sådan en her istedet - den er meget sikrere...

http://netbutik.fdm.dk/autostole/romer-baby-safe-sleeper.html

den vil jeg også anbefale.. eller en auto stol der kan lægges helt ned

Jeg havde samme problem, min lille pige kom til verden d. 10 dec og den 24 skulle vi ud på en 1½times lang køre tur.

jeg har både boxette og autostol, jeg har brugt boxetten en gang og ellers kun autostolen, jeg synes boxetten er ubekvem, stoffet er ikke tykt nok og der er store huller i plastiken som gør at den lille ligger og bumper med hovedet.

hullerne er til for at man kan sætte selerne i den anden vej.. men alligevel

mit beste råd er nok : gå ud og kig på det hele først

held og lykke

Anmeld

24. februar 2010

SpunkenJo

Vi regner også med at det kun er i en kort periode indtil hun må sidde længere tid end 30 min i autostol, at vi skal bruge boxette. Vi bliver primært nødt til det fordi vi har familie på fyn og et hus der som vi bliver nødt til at se til og så er der jo lige den konfirmation Men til alm. køreture der skal hun selvf. sidde i autostol. Kunne man se stort på det og lade hende sidde i autostol i mere end 30 min??? Nogen som har erfaringer her?? Der må vel være nogle som også kører mere end 30 min. nogle gange

Du rammer en af mine kæpheste med den der Boxette, for det er da en transport form der burde FORBYDES!!!!

Det er pissefarligt at transportere de små pus i sådan en, og det er i mange år, sammen med liftnet, været ulovligt i mange andre lande. Men hvorfor man ligger på den lade side i DK, aner jeg ikke.
(det er sikekrt ikke alle der er enig emd mig.....) 

- Hvis man vil vide mere om at befordre babyer og børn sikkert, skal man kigge over sundet, de svenskere ved hvad de taler om!!!

Du spørger om man kan se stort på de 30 min, og ja det kan du sagtens, men men men, det kræver lidt. For det første er det kun noget der må ske en gang i mellem (1-2 gange om ugen fx.) og så kræver det lige, at man holder ind lidt ekstra undervejs, hvor man nussepuser, og strækker den lille babys ryg.

Så jeg syns bare I skal sætte baby i en godkendt autostol, og køre til Fyn og hvor I ellers skal hen.

TILLYKKE MED MAVEN, OG DEN SNARLIGE NYE TITEL SOM MOAR!!!

p.s:
Det som Skoubo linker til, er et skidegodt alternativ til Boxetten 

Anmeld

24. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Gaia skriver:

Hej

Håber der er nogle derud der kan hjælpe lidt her med nogle erfaringer omkring boxette??

Nu er det nemlig sådan at vi skal ud på en times køre tur ca. 3 uger efter vores datter forhåbentlig kommer til verden. Har læst at babyer ikke har godt af at sidde længere tid end 30 min i autostol. Jeg er ikke vild med liftnet, da jeg ikke er sikker på dens sikkerhed. Har søgt lidt på nettet og kommet frem til boxette.

Vil høre om der er nogle herinde der har erfaringer med disse???

Dit barn må gerne sidde i autostol mere en 30min. Hvis du kører 30min, og barnet sover må du gerne forsætte med at køre. Du behøver ikke holde de faste tider, bare det ikke sker hver dag, eller flere gange om ugen. Så sker der ingenting..
Jeg brugte både liftnet og autostol til min datter da hun var nyfødt..

Anmeld

24. februar 2010

Skouboe

Profilbillede for Skouboe
SpunkenJo skriver:

Du rammer en af mine kæpheste med den der Boxette, for det er da en transport form der burde FORBYDES!!!!

Det er pissefarligt at transportere de små pus i sådan en, og det er i mange år, sammen med liftnet, været ulovligt i mange andre lande. Men hvorfor man ligger på den lade side i DK, aner jeg ikke.
(det er sikekrt ikke alle der er enig emd mig.....) 

- Hvis man vil vide mere om at befordre babyer og børn sikkert, skal man kigge over sundet, de svenskere ved hvad de taler om!!!

Du spørger om man kan se stort på de 30 min, og ja det kan du sagtens, men men men, det kræver lidt. For det første er det kun noget der må ske en gang i mellem (1-2 gange om ugen fx.) og så kræver det lige, at man holder ind lidt ekstra undervejs, hvor man nussepuser, og strækker den lille babys ryg.

Så jeg syns bare I skal sætte baby i en godkendt autostol, og køre til Fyn og hvor I ellers skal hen.

TILLYKKE MED MAVEN, OG DEN SNARLIGE NYE TITEL SOM MOAR!!!

p.s:
Det som Skoubo linker til, er et skidegodt alternativ til Boxetten 

Vi har samme problem med familie mellem 45 minutter og 4 timer væk, og når vi nærmer os august hvor jeg har termin, regner jeg med at vi køber en baby safe sleeper.

Jeg havde SÅ dårlig samvittighed over vores ældste datter, når vi kørte de lange ture, og ret hurtigt når man til et punkt hvor de begynder at græde når de skal ind i autostolen efter en pause, så man begynder at trække kørslen lidt imellem pauserne...

http://www.kreablogger.dk/

Anmeld

24. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Skouboe skriver:

Vi har samme problem med familie mellem 45 minutter og 4 timer væk, og når vi nærmer os august hvor jeg har termin, regner jeg med at vi køber en baby safe sleeper.

Jeg havde SÅ dårlig samvittighed over vores ældste datter, når vi kørte de lange ture, og ret hurtigt når man til et punkt hvor de begynder at græde når de skal ind i autostolen efter en pause, så man begynder at trække kørslen lidt imellem pauserne...

Min datter er vant til autostol. Og var blot 3 uger da vi kørte fra Viborg til Fyn en weekend. Og nu er det så skønt at køre med hende, for hun sætter sig til at sove næsten med det samme hun bliver sat i den. Hun har aldrig brokket sig.Nyder bare at kører bil Super skønt..

Anmeld

25. februar 2010

SpunkenJo

Astrids-mor skriver:

Min datter er vant til autostol. Og var blot 3 uger da vi kørte fra Viborg til Fyn en weekend. Og nu er det så skønt at køre med hende, for hun sætter sig til at sove næsten med det samme hun bliver sat i den. Hun har aldrig brokket sig.Nyder bare at kører bil Super skønt..

Jeg tror også det handler om (nænsom) tilvænning. Med familien i nordjylland og fastbopæl i kbh..... ja så kan man selv regne ud det tager nogen timer.

Vi har været på skiferie i Østrig iår, og kørte derned med en overnatning på vejen.
Det var NO PROBS. Vi holdt kun 2 pauser mellem dk, og tyskland og igen kun 2 pauser mellem tyskland, Østrig.

Det gik superfint, og han sad i sin nye autostol, som endda er mere oprejst, og sov såå fint.

Ja, det er en jungle.....

Kig evt. på carseat.se (mener jeg) de har mange fine stole, og ALLE lever op til de svenske standarder, som ligger en del over de danske..... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.