Ååååhhh mand, jeg syntes det er hårdt for tiden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

455 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. februar 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Det er efterhånden sjældent jeg får skrevet herinde.. Tiden flyver afsted og vi knokler derud af.

Alle weekender uden undtagelse er bookede indtil midt maj måned.. Kan slet ikke overskue det lige i øjeblikket. 

Fødselsdage, spinningsevents, venner på besøg, wellnessweekend, skolearrangementer, konfirmandweekend, katrines hospitalsbesøg, træningslejr på Mallorca, besøg på efterskolen, konfirmation, påskefrokoster, Allan skal opereres i skulderen osv..

Samtidig med at Allan har 2½ byggeprojekt, sit alm. tømrearbejde og timer som spinningsinstruktør. I denne uge har han 8 timer + forberedelse og omklædning. 

Nøj, hvor det holder hårdt. Det er dejligt ikke at skulle tænke på lommepenge til træningslejren i april, men nøj hvor det er sejt.

Samtidig er jeg blevet smidt ud i uddannelsen som LEAN-coach på arbejdet, så jeg er officielt 50/50 på henholdvis mit alm. arbejde og som LEAN-coach, uofficielt 35/65. Og jeg skal stadig varetage de fleste af de samme opgaver, som jeg har gjort tidligere.  

Mandag i egen afdeling, tirsdag og onsdag som coach, torsdag og fredag i egen afdeling. Bortset fra de uger hvor vi har event, hvor jeg er væk hele ugen og de møder, der bliver booket på andre dage.

Så nu har jeg 2 jobs i ét og 2 chefer. Det er godt nok noget af en prøvelse, når ham der er min daglige leder (ikke LEAN) kører laissez faire ledelse, hvilket vil sige at han er konfliktsky, uden evne til selv at tage beslutninger, skal lige høre alle medarbejdere før han tager en beslutning osv. Samtidig ændre han hele tiden på hans udmeldinger. Det kan virkelig være frustrerende. Så pt. er der ingen styr på hvad jeg gør, når jeg lige pludselig bliver indkaldt til LEAN-gruppemøde, når jeg er sat på til produktion i min afdeling. Eller i det hele taget styr på, hvordan jeg skal forholde mig til de opgaver, der hober sig op på mit skrivebord. 

Men jeg tror alle, der er startet nyt job kan give mig ret i at det tære på kræfterne at stå med noget nyt og krævende. Efter min første LEAN-event i fredags var jeg lige til hundene.. I 2 dage havde jeg drønet op og ned af trapper fra stue til 2-3 sal for at holde styr på medarbejdere, som deltog i en 5S-event. Der er bare ikke plads til at koncentrere sig om andet end det...

Så når mand eller børn ringer lyder man som en stresset hejre, der prøver at holde alle trådene samlet... I kraft af at jeg også skal holde styr på alle trådene hjemme.. Hyl, hvor er det hårdt!!!!!

Jeg holder fast i min spinning mandag og fredag, da det er den eneste fritid jeg har i øjeblikket og nøj, hvor er det dejligt at kunne komme ned og få kørt alt negativ energi ud af kroppen og få et bad, hvor hverken mand eller børn står og banker på døren fordi de skal tisse eller lige sige et eller andet... Så er det bare om at nyde det.

Glæder mig til om 14 dage, hvor vi har en friweekend med wellness..................... 

Og vi er ikke engang begyndt vores udendørs træning pga. vejret. Vil slet ikke tænke på, hvordan sommeren bliver.. Heldigvis har vi booket 14 dage i Italien til kun afslapning. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2010

Strack

Puha Rikke får helt stress bare af at læse det *s*

glæder mig til vi ses snart!!

Anmeld

25. februar 2010

Annette

Ja jeg havde sagt fra for længe siden..
Det dur da ikke at hele ugen er booket op på den måde.. I når jo aldrig at falde ned...
Min mening er at I på et eller andet tidspunkt når det punkt hvor kroppen siger stop, så hellere stoppe før det når så langt...
Bare lige min mening..
Pøj pøj med det hele

Anmeld

25. februar 2010

Tina2

Er fuldstændig enig med Annette.... Jeg havde aldrig lavet så mange planer oveni hinanden.....

Det sjove går jo også ligesom lidt af det når man føler det hele er en byrde, og man egentlig bare trænger til at slappe af, men det eneste man har i udsigt er planer, planer, planer.....

Anmeld

25. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg får helt dårlig samvittighed over at vi er nogen af dem der ligger beslag på Allan ...

Anmeld

25. februar 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Det skal du skam ikke have Zif. 

Vi har jo rigtig mange jern i ilden, så det er jo ikke byggeprojekterne, der gør udslaget.. Det er jo det hele i en stor pærevælling.

Vi kan jo lade være med at tage så mange ting ind, men nogle gang hober tingene sig bare op... Og det kan være svært at gennemskue på forhånd, hvor meget det bliver til.

Jonas konfirmation kan der lige som ikke gøres noget ved og det kan der heller ikke med besøget på efterskolen sidst i april.

Allans operation sætter han ikke selv datoen på. 

Træningslejren har været planlagt i 6 måneder nu og er betalt.. Den ville koste os 10.000 kr at droppe. Så det er heller ikke muligt. 

Så er der lige alt Allans ekstraarbejde. Projektet hos Zif skal selvfølgelig være færdigt og der skal afsættes de timer der kræves for at det bliver ordentligt. Det skal der bestemt heller ikke rykkes ved. 

Det er alle de pokkers spinningstimer som Allan har i alle de forskellige træningscentre og skolearrangementer vi kan gøre noget ved. Men det ville også være synd at sige nej til at ungerne kan komme til arrangementer på skolen bare fordi vi har travlt. 

Det ebber heldigvis ud mht. hvor mange spinningstimer Allan har fra 1. marts.. Det bliver dejligt og det kommer til at give noget luft. Han ved godt at han strammer den nu... 

Men for pokker.. Når det hele går løs på arbejdet og man er serviceorgan der hjemme i flere uger i træk og ikke finde luft til at få pusten i kalenderen før maj måned... Så er det godt nok hårdt!

Stik mig en cola og en tudekiks.. Har brug for det.

Anmeld

25. februar 2010

Moderator

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Det skal du skam ikke have Zif. 

Vi har jo rigtig mange jern i ilden, så det er jo ikke byggeprojekterne, der gør udslaget.. Det er jo det hele i en stor pærevælling.

Vi kan jo lade være med at tage så mange ting ind, men nogle gang hober tingene sig bare op... Og det kan være svært at gennemskue på forhånd, hvor meget det bliver til.

Jonas konfirmation kan der lige som ikke gøres noget ved og det kan der heller ikke med besøget på efterskolen sidst i april.

Allans operation sætter han ikke selv datoen på. 

Træningslejren har været planlagt i 6 måneder nu og er betalt.. Den ville koste os 10.000 kr at droppe. Så det er heller ikke muligt. 

Så er der lige alt Allans ekstraarbejde. Projektet hos Zif skal selvfølgelig være færdigt og der skal afsættes de timer der kræves for at det bliver ordentligt. Det skal der bestemt heller ikke rykkes ved. 

Det er alle de pokkers spinningstimer som Allan har i alle de forskellige træningscentre og skolearrangementer vi kan gøre noget ved. Men det ville også være synd at sige nej til at ungerne kan komme til arrangementer på skolen bare fordi vi har travlt. 

Det ebber heldigvis ud mht. hvor mange spinningstimer Allan har fra 1. marts.. Det bliver dejligt og det kommer til at give noget luft. Han ved godt at han strammer den nu... 

Men for pokker.. Når det hele går løs på arbejdet og man er serviceorgan der hjemme i flere uger i træk og ikke finde luft til at få pusten i kalenderen før maj måned... Så er det godt nok hårdt!

Stik mig en cola og en tudekiks.. Har brug for det.

Jeg gir gerne tudekiks og cola

Eller kage eller mad eller hvad du ønsker. (bare ikke rødvin eller asti at dele med mig i øjeblikket jo.)

Møzzer!!!

Anmeld

25. februar 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Hvis jeg nu drikker din Asti eller rødvin, så må du godt få min cola 

Anmeld

25. februar 2010

Moderator

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Hvis jeg nu drikker din Asti eller rødvin, så må du godt få min cola 

deal!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.