En kræsenpinds bekendelser ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

754 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. februar 2010

Mutti2

Halløjsa

Endnu engang har jeg brug for et råd!!

Jeg har altid hadet grønsager og salat.... Især grønsager... jeg kan simpelthen ikke få det ned!! Salater kan jeg i ny og næ... men nok mest, når jeg gerne vil fremstå sund i andres øjne  Ja jeg er en af dem der tænker meget over hvad andre tænker om mig

Nå det var vist et lille sidespring!!

Men jeg har sagt til mig selv SÅ mange gange at NU skal det være.... nu skal både jeg og prinsessen lære at spise sundt!! Og jeg køber grønsager eller salat... Men ender altid med at smide salaten ud, samt lade grænsagerne fylde i fryseren!!

Jeg har fundet 1 ret jeg kan lide med masser af grønsager!! Den eneste ret jeg ikke har sorteret i!

Men jeg  har brug for råd til hvordan jeg overkommer min kræsenhed!! For når jeg ikke spiser grønsager smitter det jo af på min datter!! Og hun får jo heller ikke alle de sunde vitaminer hun burde!!

Ellers stik mig nogen gode opskrifter hvor grønsagernes smag ikke skinner helt vildt igennem

Håber i kan hjælpe  Så vi kan blive sundere og måske få mere overskud

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2010

Lone Jakobsen

he he....synes du skriver fantastisk underholdende

et lille tip jeg altid bruger, er at komme masser af revet gullerod eller squas (staves?) i kødsauce. jeg tilsætter også en masser hakket løg eller hvidløg.

er der slet ingen grøntsager du kan li? jeg tænker på rå grønt som fx. gullerods/agurke/peberfrugt stave?

Anmeld

23. februar 2010

Dictes mor

Et godt råd kunne være at købe friske grønsager istedet for fryse grønsager, som smager af ad...  Og lav nogle lækre supper fyldt med grønsager. Du kan jo altid komme pasta i suppen, hvis du ikke gider spise den ren. Jeg spiser vildt meget suppe, fordi det er en fantastisk måde at få en hel masse grønsager på. Ellers så fyld dine kødretter med rodfrugter af forskellige slags, så de ligesom bliver gemt lidt væk eller hvad man nu kan sige. Men mit råd er, gå efter årstidens grønsager, danske, gerne økologisk. Årstidernes grønsager smager bare af meget mere og er sprængfyldt med lækkerier, og så køb friskt, det kan jeg ikke undestrege nok, der får du bare meget mere smag og sundhed for pengene.

Knus Camilla, som går meget op i gode råvarer og økologi

Anmeld

23. februar 2010

bagger26

Kan desværre ikke komme med nogle bestemte opskrifter, da jeg ELSKER grøntsager, og kan spise stort set alle slags grøntsager i bunke vis...

MEN kun FRISKE og aldrig aldrig aldrig frosne, ad dem syntes jeg overhovedet ikke smager godt..

Så mit råd er ganske enkelt, køb FRISKE grøntsager, også selvom de er dyrere end frosne, så er de også bare så meget pengene værd..  

Knus...

Anmeld

23. februar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg var vegetar i 20 år  (men så blev jeg gravid)Jeg var rigtig glad for denne side : http://fedtfattig.dk/

Det er jo selvfølgelig dejligt at den er fedtfattig,men det er sådan nogen nemme og simple opskrifter,hvor man ikke skal købe 1000 forskellige ingredienser.Bare søg på grøntsagsretter,så finder du garanteret nogen du kan li`

Anmeld

23. februar 2010

AnneBJ

Jeg har det ligesom dig, men kan dog rigtig godt lide de fleste grøntsager rå!

Jeg puttet også af og til revet gulerod i kødsovs, lasagne osv. Jeg laver også grøntsagssuppe, som jeg blender totalt, og putter krydderier i. Ellers kan jeg finde på at putte en masse "ukendte" (for mig) grøntsager i kødsovs, ved at koge det, og blende det, så det bliver pureret.

Desuden bager jeg ofte grovboller med revet squash, æble, gulerod, kartoffel osv. i.

Det er ret godt kamufleret, da jeg som sagt har det som dig, og har en kæreste, der næsten ikke rører grøntsager, men det funker herhjemme!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.