? om wok-mad!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.833 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. februar 2010

Mutti2

Halløjsa alle i skønne mennesker

Jeg har lige et ?

Sidst jeg var ude ved det fjols der dumpede mig fik jeg den lækreste wok-ret.

Han har nu endeligt sendt mig opskriften!! Men jeg har ingen wok!!? Kan man lave Wok-mad i en pande med større sider end gennemsnitttet??

Eller skal det helst være en wok??

Knus Pernille, som bare slet ikke kan lave mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2010

grinbidderen

Milla-Victoria's mor skriver:

Jeg har lige et ?

Han har nu endeligt sendt mig opskriften!! Men jeg har ingen wok!!? Kan man lave Wok-mad i en pande med større sider end gennemsnitttet??

jaa det kan du godt, det gør jeg her hjemme... bruger aldrig en wok... så jo brug du bare en pande..

Anmeld

23. februar 2010

Dictes mor

Det er selvfølgelig ikke helt det samme, men herhjemme bruger jeg en sauterpande, for jeg kan ikke finde ud af at brude wokken rigtigt.

Anmeld

28. februar 2010

Amelia<3

Jeg har lige et ?

Må jeg gerne få opskriften ? Herhjemme elsker vi wok-retter

Anmeld

28. februar 2010

LMM

Jeg har lige et ?

Man kan tit få billige wokker på tilbud, jeg købte en i bilka til 50 kr og bruger den næsten til alt, kødsovs, pastaretter o.s.v..

Kan du ikke smide opskriften ind?? det er altid spændende at prøve nye retter

Anmeld

28. februar 2010

mor2piger

har lige spurgt min mand der sidder ved siden af og som er udd. kok.

han siger at det er fuldstændig lige meget om man bruger en wok eller en alm pande.

en wok er beregnet til mens man steger de ting der skal steges at skubbe tingene på ad siderne når de er færdige for at holde dem varme mens man steger noget nyt

Anmeld

28. februar 2010

Ranarupta

Jaaa, vi vil se en opskrift!

Anmeld

1. marts 2010

Mutti2

Amelisa <3 skriver:

Må jeg gerne få opskriften ? Herhjemme elsker vi wok-retter

Hehe.... Jo da...

Men det er højst sandsynligt en ganske almindelig WOK-opskrift  Det er da bare første gang jeg kan lide en opskrift med grøntsager  Derfor er den noget specielt for mig

Jeg kopierer bare lige det han skrev til mig

/p>
Du tar en wok med ca. 2 spsk olivenolie.
Kommer to finthakkede hvidløg i og lader dem blive gyldne (hvis man øsnker let krydret mad, kan man putte en kvart hakket rød chilli i).
Skær 3-4 kyllingefileter i tern og kom i wokken. vend dem i wokken til de er gyldne og faste i kødet.
Kom en pose med wokblanding i (kan købes i alle dagligvarebutikker, og kan varieres div. wokblandinger, brockoli, rodfrugter, blomkål osv.) Lad grøntsagerne simrer under låg sammen med kyllingen indtil det er optøet.
Tilsæt salt og peber - evt en smule oregano.
Kom herefter kokosmælk i efter egen vurdering. Lad retten simrer i ca. 10 min. og den er klar.
Til rette kan der serveres kartofler, pasta og ris.

God appetit
Den smager rigtig rigtig rigtig rigtig godt

Anmeld

1. marts 2010

Mutti2

LMM skriver:

Man kan tit få billige wokker på tilbud, jeg købte en i bilka til 50 kr og bruger den næsten til alt, kødsovs, pastaretter o.s.v..

Kan du ikke smide opskriften ind?? det er altid spændende at prøve nye retter

Hold da op det var billiget  Nu har jeg ikke så meget forstand på mad og køkkengrej.... Men havde da regnet med at man skulle op omkring de 1000 kr for sådan en  

Har smidt opskriften i et indlæg ovenover

Anmeld

1. marts 2010

Mutti2

mor2piger skriver:

har lige spurgt min mand der sidder ved siden af og som er udd. kok.

han siger at det er fuldstændig lige meget om man bruger en wok eller en alm pande.

en wok er beregnet til mens man steger de ting der skal steges at skubbe tingene på ad siderne når de er færdige for at holde dem varme mens man steger noget nyt

Åhhhhh.... Så det har faktisk intet at sige for smagen!! Så blev jeg så meget klogere  Tak for det

Har også prøvet at lave det i en pande med sider, og det smager stadig fantastisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.