Single og på vej til at blive mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

604 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. februar 2010

annemadsen

Kære alle singler og soon to be-singlemødre!

Overvejer du at blive insemineret eller er du allerede i gang med et forløb? Og er du single og under 35 år? Så vil jeg rigtig gerne høre om dine overvejelser. Jeg skriver en artikel om singlemødre som en ny tendens i vores tid. Jeg synes nemlig, det er super interessant, at kvinder som os vælger at få børn selv.

I forbindelse med artiklen gør jeg mig mange tanker om parforhold og alt det negative, der er forbundet med at skulle enes + at leve to individer sammen - enten bliver man for symbiotiske eller også pisser man territoriet af konstant. Der er både gode og mindre gode ting ved parforholdet og det samme gør sig sikkert gældende ved at få børn selv. En hurtig rundspørge i vennekredsen viser, at overraskende mange af mine venner er meget positive over for at blive insemineret/få børn selv om nogle år, hvis de ikke har fundet kærligheden. Det er super interessant, at vores generation ser sådan på det. Kvinder der bare er 15 år ældre, tror jeg, ser anderledes på det.

Har du lyst til at fortælle mig lidt om dit valg? Og gøre verden klogere på vores generation af kvinder? Artiklen skal bruges til en eksamen på Journalisthøjskolen. Jeg har svært ved at få kvinder til at stå frem, og det synes jeg er virkelig ærgerligt. Holder du dig tilbage pga. at du ønsker at være anonym, kan du sagtens være det.

Skriv en besked hvis du vil høre mere!

Venlig hilsen

Anne Madsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.